Αρχική > Πλανήτης Γη Α.Ε., Τεχνολογία > Ψυχρή στύση και θερμή σύντηξη

Ψυχρή στύση και θερμή σύντηξη

22/11/2006

«Λιώνω, μωρό μου, λιώνω!» φώναξαν το ένα στο άλλο καθώς έφταναν σε οργασμό και η κοινή τους συν-τήξη έλιωνε τον κόσμο γύρω τους.

Ένας ιστορικός οργασμός για τα δύο άτομα, ένα τεράστιο ψυχροστυτικό άλμα για την ανθρωπότητα.

Η είδηση έκανε από μέρες το γύρο του κόσμου. Σήμερα είναι πρωτοσέλιδη ακόμα και σε ελληνικές εφημερίδες. «Υπεγράφη στο Παρίσι η συμφωνία για τον αντιδραστήρα σύντηξης«. Τη συμφωνία υπέγραψαν χτες 31 χώρες [οι εξής… 6: Ευρωπαϊκή Ένωση, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Κίνα, Ινδία, Νότια Κορέα].

Η κατασκευή του Διεθνούς Πειραματικού Θερμοπυρηνικού Αντιδραστήρα θα κοστίσει, ούτε λίγο ούτε πολύ, 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Δέκα δισ. δολάρια για μια ερευνητική εγκατάσταση; Πολλά ακούγονται, αλλά ο σκοπός είναι «ιερός»: η παραγωγή καθαρής και ανεξάντλητης ενέργειας με πυρηνική σύντηξη, όπως ακριβώς συμβαίνει στον ήλιο!

Wow! Wow! Και wow!

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε την πυρηνική σχάση – τον τρόπο με τον οποίο παράγουν σήμερα ενέργεια όλα τα πυρηνικά εργοστάσια στον πλανήτη. Πυρηνική σχάση; Παίρνουμε ένα… πολλά «βαρύ» κι ασήκωτο άτομο, όπως του ουρανίου, το διασπάμε και το αποτέλεσμα είναι μια σειρά άλλων ατόμων και ενέργεια. Μόνον που υπάρχουν και μερικές παρενέργειες που θυμίζουν εκείνες όταν τελειώνει μια παρτούζα. Τα άτομα βγαίνουν διαλυμένα: σωματικά, ψυχικά, συναισθηματικά. Ήγουν, εμφανίζονται πυρηνικά -ραδιενεργά- απόβλητα για τα οποία δεν έχει βρεθεί κάποια ασφαλής μέθοδος διαχείρισης.

Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι παρενέργειες, και μέσα σε έναν διαρκώς συντηρητικοποιούμενο κόσμο, οι ηγέτιδες δυνάμεις του πλανήτη αποφάσισαν να επιστρέψουν στις… μονογαμικές, ατομικές σχέσεις: στην πυρηνική σύντηξη. Παίρνουμε δύο άτομα υδρογόνου [άτομα ισοτόπων του υδρογόνου, εν πάση περιπτώσει], τα βάζουμε σε ένα καυτό περιβάλλον, όπου επικρατούν θερμοκρασίες δέκα φορές μεγαλύτερες από εκείνες στον πυρήνα του ήλιο, κι αυτά -τι άλλο να κάνουν;- έρχονται σε… οργασμό [σκηνές παρακολουθήσαμε στην αρχή αυτού του ποστ], παράγοντας άτομα ηλίου [του χημικού στοιχείου] και ενέργεια!

Καλά, θα μου πείτε, πού βρίσκεται η είδηση; Ακόμα και τα μικρά παιδιά γνωρίζουν ότι κατά τον οργασμό παράγεται ενέργεια.

Ναι, αλλά κατά την πυρηνική σύντηξη παράγεται καθαρή [ή σχεδόν] ενέργεια -χωρίς απόβλητα- που, επιπλέον, είναι και ανεξάντλητη. Το υδρογόνο είναι το πιο συχνά απαντώμενο στοιχείο στη φύση [νερό].

Very nice και very beautiful, που λένε.

«Αν είναι όλα τόσο όμορφα κι ωραία», θα μπορούσα να αναρωτηθώ, «τότε γιατί χρησιμοποίησα τον όρο ψυχρή στύση στον τίτλο αυτού του ποστ;»

Πολύ καλή ερώτηση και με ευχαριστώ που μου την έθεσα. Να διευκρινίσω ότι ο όρος ψυχρή στύση, που για πρώτη φορά στα παγκόσμια χρονικά βλέπει σήμερα το φως της δημοσιότητας, είναι όρος της κοινωνιολογίας και, στη συγκεκριμένη περίπτωση, χρησιμοποιείται με την έννοια της «άνευ λόγου πανηγυριολογίας» ή, ως προς το σεξουαλικότερον, με την έννοια του «προσποιητού οργασμού».

Και αν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια αποτελούν για κάποιους ικανή και αναγκαία συνθήκη για να επιτύχουν τον πολυπόθητο οργασμό, και αν για κάποιους άλλους ο έλεγχος των ενεργειακών πόρων του πλανήτη [άρα ο έλεγχος του… γενικού πληθυσμού, καταπώς λένε οι κοινωνιολόγοι τους] εξασφαλίζει επίσης τον οργασμό, εμείς γιατί πρέπει να προσποιηθούμε ότι… οργαζόμεθα;

Διότι πρόκειται περί βιασμού. Έχει καμιά διαφορά αν σε βιάζουν στο χωράφι μέσα στις λάσπες ή σε δωμάτιο πεντάστερου ξενοδοχείου πάνω σε λινά κλινοσκεπάσματα; Όχι. Και στις δύο περιπτώσεις βιάζεσαι.

Διότι καλά και ωραία τα περί καθαρής και ανεξάντλητης ενέργειας. Φτηνή θα είναι; Και ποιος θα την ελέγχει;

Διότι από τη θερμή σύντηξη μέχρι την ψυχρή στύση υπάρχει και το ενδιάμεσο στάδιο της ψυχρής σύντηξης… Σύντηξης, δηλαδή, που επιτυγχάνεται σε θερμοκρασίες και πιέσεις περιβάλλοντος με πολύ μικρές συσκευές. Αλλά όσοι επιστήμονες έχουν ισχυριστεί τα τελευταία 17 χρόνια ότι έχουν επιτύχει κάτι τέτοιο είναι… απατεώνες. Άρα γιοκ χρηματοδότηση… Τι είναι άλλωστε 10 δισ. δολάρια μπροστά στον εν ψυχρώ βιασμό της ανθρωπότητας;

Ζητώ καθαρά και ανεξάντλητα συγγνώμην για τον soft-porno χαρακτήρα του ποστ και ίσως επανέλθω.

To be continued on not to be continued?

Advertisements
  1. 23/11/2006 στο 00:58

    Ως μονοαγαμικός οφείλω να δηλώσω ότι η καθαρή συγγνώμη σας γίνεται δεκτή!

    Θα τολμήσω μάλιστα να σας κάνω τη σύστυση να συνεχίσετε, γιατί αληθινά είναι ενδιαφέρον το ζήτημα!

    ΥΓ. Και έχει δώσει εδώ και χρόνια τροφή στην συνωμοσιολογία… 😀

  2. 23/11/2006 στο 02:29

    ΤΟΥ ΜΠΗ ΤΟΥ ΜΠΗ

    ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΣΟΦΤ ΠΟΡΝΟ;)))

  3. εργδημεργ
    23/11/2006 στο 12:15

    Να μιλήσω, ως πιο ειδικος!

    Η θερμη σύντηξη έχει επιτευχθει εδω και 35 χρόνια περίπου, αλλα…. για ένα δέκατο του δευτερολέπτου! Μετα, λέει, έσβησε η (πυρηνικη) αντίδραση! (Που προκαλούσε τη σύντηξη.)

    Το θέμα είναι, ότι για τους Φυσικους μία τάξη μεγέθους (σημείωσις συγγραφέως: Το επι 10, ή δια 10, ανάλογα πως το βλέπεις) είναι τίποτε. Άρα, κάλλιστα θα μπορούσε να συνεχιστει η δουλεια μια χαρα και να δουλεύει ο αντιδραστήρας για κάποιους αιώνες!

    Έλα, όμως, που δεν θα μπορούσε να γίνει (πολιτικο) παιχνίδι με τα κωλοπετρέλαια απο τότε μέχρι σήμερα!

    Έλα, όμως, που η τεχνολογία δεν είναι ποτε αυτη που μπορούμε, αλλα αυτη που έχει -σα στιμμένη λεμονόκουπα- ακόμη μία σταγόνα να ξεζουμιστει (εν προκειμένω δις βαρέλια!), ώστε να μεγιστοποιηθει το κέρδος! Διότι οι μάγκες σκέπτονται με καθαρα οικονομίστικα κριτήρια, κι όποιον πάρει ο χάρος!

    Παρόμοιο (αντι)παράδειγμα αποτελουν και οι σκληροι δίσκοι των υπολογιστων: Τεχνολογία της δεκαετίας του 1950… η οποία έχει βγάλει προ πολλου τα έξοδα έρευνάς της! Αλλα οι εργοστασιάρχες συνεχίζουν απτόητοι… στον δρόμο προς το «blue ray»!

    Το ότι ήδη τα usb τσιπάκια μνήμης έφτασαν σε εμπορικη μορφη τα 8 GBytes τουλάχιστον (άρα ξεπερνάνε το ένα DVD που έχει 4.7), δεν τους λέει τίποτε. Εκει αυτοι! Να φτιάξουν το επόμενο πράγμα που θα έχει μοτερ και θα γυρνάει κάνοντας γρούτσου-γρούτσου και τσούκου-τσούκου… και θα είναι τουλάχιστον 10 χιλιάδες (ναι!) φορες πιο αργο απ’ τα τσιπάκια. (Και θα το μοσχοπουλήσουν, διότι δεν έλειψαν οι μαλάκες απ’ τον κόσμο.)

    Τα ίδια και με τη σύντηξη… Της βάλανε τεχνητο χαλινάρι, ώστε να ξεπουλήσουν οι αμερικλάνοι ό,τι πετρελαιοειδες απέμεινε, να βρωμίσει ο πλανήτης στο δεν-πάει-άλλο, και να εμφανιστουν αυτοι μια μέρα σαν σωτήρες, πουλώντας (παμ)φθηνο ηλεκτρικο… με τεχνολογία του 1971!

    Υγ: Αλήθεια, γιατι ενδιαφέρονται οι πετρελαιάδες (πχ BP, Shell και οι ρέστοι) για έρευνα στα …φωτοβολταϊκα και στις ανεμογεννήτριες; Έ;

  4. 23/11/2006 στο 15:20

    @ gregykapogeorge

    μονοαγαμικός – σύστυση!Χα! Χα!

    @ ΑΤΗΕΝΑ

    ΘΑ ΤΟΥ ΜΠΗ κάποια στιγμή στο μέλλον, αλλά θέλει εκ νέου ψάξιμο για να ξεχωρίσουμε το στάρι από την ήρα της συνωμοσιολογίας. Η συνέχεια μάλλον θα είναι hard porno.

    @ εργδημεργ

    Συμφωνώ απολύτως! Εξαιρετικές οι παρατηρήσεις σου και τα παραδείγματα. Και απαντάς και έμμεσα στους συνωμοσιολογούντες:

    «Διότι οι μάγκες σκέπτονται με καθαρα οικονομίστικα κριτήρια, κι όποιον πάρει ο χάρος!»

    Η ψυχρή σύντηξη είναι μια «πονεμένη» ιστορία. Το πείραμα των Φλάισμαν-Πονς το 1989, αλλού -σε διάφορα σημεία του πλανήτη- έδωσε τα ίδια αποτελέσματα και αλλού δεν έδωσε απολύτως τίποτα. Η χρηματοδότηση στα States για οτιδήποτε σχετικό κόπηκε μαχαίρι κάποια στιγμή. Οι δυο τους πήγαν στα μέσα της δεκαετίας του ’90 στη Γαλλία, όπου δούλεψαν σε κάποιο εργαστήριο θυγατρικής εταιρείας της Toyota! Τα ίχνη τους έχουν «χαθεί» από το 1999. «Χαθεί», με την έννοια ότι δεν βρίσκονται πια στη Γαλλία, δεν ξέρουμε αν η έρευνά τους εκεί απέδωσε καρπούς, ο ένας γύρισε πίσω κι ο άλλος βρίσκεται στην Αγγλία.

    Νομίζω η απάντηση στο υστερόγραφό σου είναι ο «έλεγχος του ενεργειακού κυκλώματος». Υπάρχει και κάτι άλλο που δεν περνάει από το ακατοίκητό μου;

  5. an
    23/11/2006 στο 17:31

    Σαφώς και είναι ο λόγος ο «έλεγχος του ενεργειακού κυκλώματος» ΑΛΛΑ … το δε πνεύμα πρόθυμο η δε σάρξ;;;;;;;;;;
    Δεν νομίζω ότι κάτι τέτοιο είναι τεχνικά υλοποιήσιμο (εννοώ όχι σαν πείραμα αλλά σαν κανονικό ΠΡΟΙΟΝ!) αλλά ακόμη κι αν λυθούν οποιαδήποτε προβλήματα (που ΠΟΛΥ αμφιβάλλω!) με τόσους που συμμετέχουν το … μαγαζί θα κλείσει πριν καλά καλά ανοίξει τις πόρτες του! Όπου λαλούν πολλά … κλπ. κλπ.

  6. 23/11/2006 στο 20:26

    Το αν είναι τεχνικά υλοποιήσιμο ή το αν θα τα «σπάσουν» οι εταίροι κάποια στιγμή, θα δείξει. Πάντως για να βάλουν 10 δισ. δολάρια όλοι αυτοί -και κυρίως οι ΗΠΑ, που δίνουν με το σταγονόμετρο λεφτά σε διεθνείς οργανισμούς π.χ. ΟΗΕ ή UNESCO- σημαίνει ότι σε θεωρητικό τουλάχιστον επίπεδο κάτι πιστεύουν ότι θα καταφέρουν και γι’ αυτό φτιάχνουν τον πειραματικό αντιδραστήρα.

    «Οι επιστήμονες πανηγυρίζουν. Το ίδιο θα πρέπει να κάνουν και οι πολίτες.» Λέει σήμερα η Ελευθεροτυπία σε άρθρο της. Αμέσως μετά τους πανηγυρισμούς -σε καμιά 35ρια χρόνια θα έχουμε παραγωγή ενέργειας…- η ψυχρή στύση πέφτει καθώς οι οικολόγοι διαμαρτύρονται για το ποσόν που διατέθηκε. Χο! Χο!

  7. An
    23/11/2006 στο 20:44

    10 δισ. είναι το budget!!!! Αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι άνοιξαν τα κεμέρια τους και έβγαλαν 10 δισ.!!! Έχει ΔΙΑΦΟΡΑ και … «έχει ο καρός γυρίσματα»! 🙂

  8. ανδρεας
    23/11/2006 στο 23:32

    Μη πυροβολείτε τον πιανίστα!!!

    Το οτι η ερευνα για την συντηξη προχωραει δεν ειναι κακο. Επισης δεν ειναι κακο οτι ο αντιδραστηρας φτιαχνεται στην γαλλια. Η αλλη εναλλακτικη ηταν στην ιαπωνια και νομιζω καλυτερα το οτι φτιαχνεται σε ευρωπαικο εδαφος. Σε τελικη αναλυση και ευρωπαιοι ερευνητες-σπουδαστες κλπ θα δουλεψουνε.

    Ο λογος για τον οποιο ειναι αρκετες χωρες μεσα ειναι για να εχουν και αυτες δικαιωματα στις πατεντες που θα βγουν απο εκει.

    Σχετικα με τα χρηματα. Θα συμφωνησω οτι 10 δις ειναι πολλα λεφτα. Αλλα ας το σκεφτουμε λιγο και ας δουμε που πανε τα λεφτα.
    1. καθηγητες
    2. πανεπιστημια
    3. εταιριες τεχνολογιας (υλικα, προγραμματα, εξοπλισμος κλπ)
    4. ερευνητικα προγραμματα
    κλπ κλπ.

    Η συντηξη απασχολει χιλιαδες ανθρωπους ανα τον κοσμο και χρηματοδοτει χιλιαδες προγραμματα σε ευρωπαικα και ελληνικα πανεπιστημια. Επισης δημιουργει μια τεχνογνωσια η οποια δεν χρησιμοποιειται μονο στην συντηξη. Κλασσικο παραδειγμα το web το οποιο βγηκε απο το cern (το οποιο σημερα εχει την πρωτοκαθεδρια στην συντηξη). Συμφωνω οτι μερικα θα πανε και σε μαυρες τρυπες, αλλα αυτο δεν μου λεει τιποτα αφου δεν υπαρχει και κανενα απολυτα ελεγχομενο συστημα. διαρροες παντα θα υπαρχουν.

    Διαφωνω με την αποψη οτι τα λεφτα που δινονται στην ερευνα ειναι χαμενα λεφτα εστω και αν η ερευνα δεν φαινεται να δινει αποτελεσματα αμεσως. Με αυτη τη λογικη θα επρεπε να κοπουν προγραμματα οπως το seti (αναζητηση εξωγηινων πολιτισμων) καθως επισης τα προγραμματα που ασχολουνται με το τι εκανε το συμπαν πριν 15 δις χρονια (τι μας νοιαζει?).

    Οσο για τους οικολογους μοιαζουν και λιγο με τους κομμουνιστες-γκρινιαζουν με τα παντα. Αν δεν δινονταν λεφτα για την συντηξη θα γκρινιαζανε για το οτι η ερευνα για την συντηξη γινεται σε παλιες εγκαταστασεις και για το οτι δεν δινονται λεφτα.

    Επισης σχετικα με την ψυχρη συντηξη. Ετσι για να λυθει η παρεξηγηση. αν και φαινεται να υπαρχουν καποια περιεργα φαινομενα στα πειραματα συμβαινουν τα εξης (κυριως):
    1. Τα αποτελεσματα δεν εξηγουνται με την υπαρχουσα φυσικη
    2. Δεν ειναι δυνατη παντα η αναπαραγωγη τους απο ολους
    Το πρωτο παιζεται απο την αποψη οτι η υπαρχουσα φυσικη δεν ειναι πληρης. Αντε να το ψαξουμε. (χωρις λεφτα ομως πως?)
    Το δευτερο ειναι απαραιτητη προυποθεση σε ολους τους κλαδους της φυσικης προκειμενου να θεωρηθει ενα φαινομενο αξιοπιστο. Αν ενα πειραμα δεν μπορει να επαναληφθει σε ολα τα μηκη και πλατη της γης δεν ειναι αξιοπιστο και αρα μη επιστημονικο. Υπαρχει ερευνα και προς αυτον τον τομεα αλλα πιο αργα μια και δεν εχει κανενας διαθεση να ρισκαρει με αμφισβητουμενα πειραματα.

    Συγχωρεστε με που κανω τον δικηγορο του διαβολου αλλα εχει πιο πολυ πλακα 🙂

  9. 24/11/2006 στο 01:00

    Ε, δεν κάνεις και τον δικηγόρο του διαβόλου. Απλά λες τα πράγματα όπως περίπου είναι.

    Αν θυμάμαι καλά δεν είπα πουθενά ότι είναι κακό να γίνει αυτό το ερευνητικό κέντρο. Οι αντιρρήσεις μου εστιάζονται στην τιμή του «τελικού προϊόντος» και στο ποιος θα ελέγχει την παραγωγή-διάθεση-τιμή του προϊόντος. Δηλαδή, πολιτικές αντιρρήσεις.

    Προφανώς είναι καλύτερα να καταναλώνεις λίγα λίτρα νερό και λίγο λίθιο παρά εκατομμύρια τόνους πετρέλαιο ή λιγνίτη. Η επιστημονική έρευνα είναι μια χαρά, αλλά συνήθως -και σήμερα σχεδόν πάντα- χρηματοδοτείται από εκείνους που αφενός έχουν το χρήμα και αφετέρου θέλουν μεγάλες αποδόσεις για τις επενδύσεις τους.

    Για την ψυχρή σύντηξη τα πράγματα είναι όπως τα λες. Αλλά ένα ποσό θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει κι εκεί κάποιες έρευνες. Αλλά μικρές συσκευές που οδηγούν στην ενεργειακή αυτονομία δεν είναι το ζητούμενο, φαίνεται.

    Κι ούτε τα 10 δισ. είναι ένα τεράστιο ποσό. Η κατασκευή του αντιδραστήρα θα διαρκέσει 10 χρόνια. Δηλαδή, χοντρικά, 1 δισ. δολ/χρόνο. Αστείο ποσό για ένα project πλανητικού επιπέδου. [Τώρα γιατί οι περισσότερες χώρες είναι εκτός, είναι μια άλλη ιστορία.]

    Επαναλαμβάνω: το ζητούμενο δεν είναι μόνον «καθαρή» ενέργεια. Το ζητούμενο είναι φθηνή ενέργεια, και αποκέντρωση της παραγωγής. Αν ήταν δυνατόν να είναι κάθε σπίτι, κάθε όχημα, κάθε συσκευή αυτάρκης… Ο κεντρικός έλεγχος είναι που με πειράζει. Κι η αυτάρκεια βλάπτει σοβαρά τον κεντρικό έλεγχο.

  10. ανδρεας
    24/11/2006 στο 09:28

    Ισως η αυταρκεια να μην ειναι και τόσο μακρια…

    http://www.freep.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061119/NEWS03/611190639
    http://www.fusor/net
    αν και στο δευτερο δεν μπορώ να μπω.

  11. ανδρεας
    24/11/2006 στο 15:01

    Αν και ο παραπανω αντιδραστήρας δεν είναι ψυχρης συντηξης νομιζω οτι ο δρομος προς την αυταρκεια δεν ειναι τοσο μακρια.

    Ηδη και στην ελλαδα με τον τελευταιο νομο για τις ανανεωσιμες πηγες ενεργειας μπορει καποιος να παραγει ενεργεια μονος του και να χαρακτηριστει και αυτοπαραγωγος πουλωντας μεχρι 30% στην ΔΕΗ. Επισης ανοιξε ο νομος για μεγαλυτερες επενδυσεις σε ανανεωσιμες πηγες ενεργειες και με εγγυηση για τα επομενα 20 χρονια (μεχρι το 2026). Οχι πως μας επιασε καμια μεγαλη καουρα για ολα αυτα, ενοψει προστιμων απο την ΕΕ γινανε. Αλλα ακομα και ετσι γινονται.

    Επισης ο στοχος πλεον ειναι σε επιπεδο σχεδιασμου η αποκεντρωμενη παραγωγη ενεργειας. Ειναι καλυτερα και για τα δικτυα μεταφορας και για ολους να παραγεται η ενεργεια οσο πιο κοντα στο σημειο που καταναλωνεται (κυριως η ηλεκτρικη).

    Σε οτι αφορα το κοστος νομιζω οτι θα ακολουθησει τους γνωστους νομους της αγορας με τις πολυ γνωστες συνεπειες για ολους. Ομως νομιζω οτι ειναι και λιγο νωρις για προβλεψεις μια και ισχυουν τα εξης:
    1. Δεν μιλαμε για μια ωριμη αγορα και τεχνολογια αλλα για μια που εξελισσεται συνεχεια. Δεν ειναι ευκολο να κανουμε προβλεψεις οταν τα πραγματα ειναι ακομα πολυ ρευστα και στην αρχη τους (οι ανανεωσιμες πηγες ενεργειας εχουν με το ζορι 20 χρονια ζωης)
    2. Υπαρχει ακομα πολυ περιθωριο για τεχνολογικη εξελιξη. Χαρακτηριστικα τα φωτοβολταικα συστηματα με το ζορι πιανουν σημερα 15-17% αποδοση. σκεφτειτε τι θα γινει οταν πιασουν καμια αποδοση 70-80%.

    Τωρα σαφως αυτοι που κανουν κουμαντο σημερα στην ενεργεια θα κανουν και αυριο, ειτε μεσω διαφορων πατεντων η τεχνολογιων αλλα νομιζω οτι ειναι και λιγο αυτο που λενε οι αμερικανοι «can of worms». Αμα ανοιξει ειναι αδυνατο να το μαζέψεις και προβλεπω οτι μεσα στην επομενη 20ετια ο τροπος που αντιμετωπιζουμε την ενεργεια θα αλλαξει πολυ.

  12. 24/11/2006 στο 23:09

    Απολαμβάνω την αισιοδοξία σου. Και γιατί όχι; Γιατί να γινόμαστε μάντεις κακών και Κασσάνδρες;

    Πάντως, ρε παιδί μου, είναι σίγουρο ότι δεν μένουν στείρες οι κατσίκες από τις ανεμογεννήτριες 😛

  13. Ανώνυμος
    24/11/2006 στο 23:56

    Το αστείο είναι οτι ο ήλιος δεν λειτουργεί με θερμοπυρηνική σύντηξη!!! Αυτή ήταν μια επιστημονική υπόθεση που κατέρευσε. Όταν η ΝΑΣΑ έστειλε όργανα για να μετρήσει τη θερμοκρασία του ήλιου τη βρήκε πολύ χαμηλότερη από την προβλεπόμενη τιμή και όλοι χάζεψαν!

    Αν θέλουμε φθηνή ενέργεια υπάρχει άφθονη στη Γη και λέγεται γαιοθερμική. Υπάρχουν εκγαταστάσεις οικιακές που αντλούν θερμότητα για να θερμάνουν τα σπίτια πχ. Και θα υπάρχει όσο υπάρχει η Γή. Αλλά αυτός ο τρόπος είναι αποκεντρωτικός, άρα όχι παγκοσμιοποιημένος με κεντρικό έλεγχο και διαχείριση, άρα δεν κάνει…

  14. Ανδρεας
    30/11/2006 στο 02:33

    Για τις κατσικες δεν ξερω αλλα κατι για τις μελισσες οτι πετανε αναποδα…

    Σχετικα με την αισιοδοξια μου: δεν ειμαι ιδιαιτερα αισιοδοξος. ξερω οτι η ενεργεια ειναι αν οχι το βασικοτερο χαρακτηριστικο ενα απο τα βασικοτερα χαρακτηριστικα της τεχνολογιας. Και οσο δεμενοι ειμαστε με την τεχνολογια τοσο ειμαστε και με την παραγωγη και τη διαχειριση της ενεργειας. Αρα οποιος ελεγχει την παραγωγη ενεργειας ελεγχει και τον τροπο που ζουμε σε πολυ μεγαλο βαθμο. Δεν ειμαι αισιοδοξος λοιπον αφου δεν ειμαι εγω αυτος που την ελεγχει. Απλα χαιρομαι που μπορει να μην βγαινει τοσο καυσαεριο οσο σημερα.

  15. 30/11/2006 στο 15:27

    Δηλαδή οι μέλισσες κοντά στις ανεμογεννήτριες δεν παράγουν μέλι αλλά ιλέμ;;;

    Στα υπόλοιπα ςώθρο ομίλησες.

  16. 19/03/2007 στο 00:17

    10 δις ειναι πολλα λεφτα:
    Ο πολεμος στο Ιράκ, κοστίζει 1000 δίς το χρόνο!!!

  17. 19/03/2007 στο 12:04

    Εμένα 10 δισ. μου φαίνονται πολλά για ένα απλό [!] ερευνητικό πρόγραμμα, που στοχεύει στην παραγωγή ελεγχόμενης κεντρικά ενέργειας. Θα μπορούσαν να βρουν πολλούς άλλους τρόπους για να επενδύσουν αυτά τα χρήματα σε διαφορετικές τεχνολογίες.

    Οι πόλεμοι κοστίζουν γιατί κάποιοι θησαυρίζουν απ’ αυτούς…

  1. No trackbacks yet.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.
Αρέσει σε %d bloggers: