Αρχική > Χωρίς κατηγορία > Αν η μισή καρδιά μου βρίσκεται εδώ…

Αν η μισή καρδιά μου βρίσκεται εδώ…

12/05/2007

… τότε η άλλη μισή πού είναι;

Ερημητήριο Ένα μεγάλο κομμάτι της σίγουρα βρίσκεται στο ερημητήριό μου. Το οποίο παραλίγο να κλείσω την περασμένη Κυριακή, αλλά -ευτυχώς- το μετάνιωσα. Και όπου το τελευταίο δεκαήμερο έχω αναρτήσει διάφορα -χρονοβόρα- ιστοσημειώματα [Στατική πρώτη σελίδα και άλλα τινά, Εφεδρικό αντίγραφο [backup] του ιστολογίου σας [I], Ιστολογική Στατιστική Υπηρεσία – Sitemeter, Αρχίγραμμα, Εφεδρικό αντίγραφο (backup) του ιστολογίου σας [II] (με Firefox και Sage – γκραν σουξέ)…]

Άλλαξα επίσης και την εμφάνισή του προς το… καλοκαιρινότερο, το πιο έγχρωμο και ανοιχτόχρωμο, προσθέτοντας στην κορυφή του και μια φωτογραφία από το Βαλπαραΐσο… [ίσως εκεί να έμεινε η άλλη μισή…] Δεν ξέρω γιατί, αλλά στο ερημητήριό μου ηρεμώ, βρίσκω την ησυχία μου… Όχι ότι εδώ υπάρχει και καμιά ένταση – αλλά αυτά θα τα πούμε παρακάτω…

Ερημητήρια διαθέτουν και άλλοι εκλεκτοί ιστολόγοι. Ο φίλος Vrennus, για παράδειγμα, εκτός από το πάντα ουσιαστικό Φάντασμα της Ελευθερίας, έχει και το ερημητήριό του υπό τον εξαιρετικό τίτλο Ένας Δράκοντας στη χώρα των Πιγκουίνων, που, όπως μπορείτε να φανταστείτε από τον «πιγκουΐνο», ασχολείται γενικά με το Linux και ειδικά με το [K]ubuntu.

Υπάρχουν και άλλοι, βέβαια, όπως ο Πάνος Ζέρβας που επιμένει να χρησιμοποιεί ως κύρια κατοικία του την Καλύβα του Ψηλά στο Βουνό, και στην οποία χθες αφιέρωσε ένα ιστοσημείωμά του στο ερημητήριό μου. Τον ευχαριστώ κι από δω.

Και οι ιστολογικές μου ανησυχίες καλά κρατούν. Να φανταστείτε ότι άλλαξα την εμφάνιση και στο παλιό -εγκαταλελειμμένο- από τον Σεπτέμβριο σπίτι μου στον blogger [οι φίλοι blogger-άδες αν θέλουν μπορούν να το δουν εδώ]. Και δεν μου φτάναν όλα αυτά τα ιστολόγια [4 μέχρι στιγμής στη WordPress (δύο κανονικά και δύο πειραματικά) και ένα στον blogger] είπα να αποκτήσω κι ακόμα ένα [πειραματικό κι αυτό]. Σε δουλειά να βρισκόμαστε.

Διότι αν δεν το ξέρατε έχει ξεκινήσει εδώ και λίγες ημέρες μια προσπάθεια δημιουργίας μιας πλατφόρμας ιστολογίων βασισμένης σε εξελληνισμένη μορφή του ανοιχτού λογισμικού της WordPress. Βέβαια, η προσπάθεια της yooblog είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, όμως η ιδέα που κρύβεται πίσω της είναι πολύ γοητευτική. WordPress blogging στα ελληνικά! Μέχρι να ανεβάσω στο ερημητήριό μου τις εντυπώσεις για τη yooblog μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για το ιστολόγιό μου εκεί.

ΔεσποινιδάρεςΤο πρόγραμμα της εβδομάδας είχε και Δεσποινίδες της Αβινιόν. Παρακολούθησα μόνον το αρχιτεκτονικό σκέλος του διήμερου συμποσίου, το απόγευμα της Δευτέρας. Και έχασα την κα-τα-πλη-κτι-κή [όπως με πληροφόρησαν] δραματοποιημένη αφήγηση το μεσημέρι της Τρίτης. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα σ’ αυτή τη ζωή…

ΣαρκοζίΕίχαμε και εκλογές στη Γαλλία. Σαρκοζί; Σαρκοζί! Εδώ βαρκούλες χάνονται, χάθηκε κι αυτός σε μια θαλαμηγό και εξεμάνησαν οι Γαλουά. Σε λα βί, που λέμε κι εμείς οι Έλληνες. Ας πρόσεχαν…

Με τα της εκλογής Σαρκοζί [τα πριν και τα μετά] ασχολήθηκαν πλείστοι όσοι εκλεκτοί συνιστολόγοι, που κάλυψαν το θέμα από όλες τις πλευρές. Παραπέμπω λοιπόν στα πονήματά τους: ο Greg, που προσθέτει πια και διάφορες όμορφες εικαστικές πινελιές στα ιστοσημειώματά του, έγραψε για τον «Φραντσέζικο» Πανικό, ο Vrennus είχε θέσει προεκλογικά το υπαρξιακό ερώτημα Τι Sarko, τι Ségo, ο Cacofonix προεκλογικά είχε ασχοληθεί με τους Γάλους και τις Γαλοπούλες αναποφάσιστους, ενώ ανήμερα των εκλογών ανέπτυξε το -must reading- θέμα Οι άνθρωποι του Βερέμη για τον Σαρκοζύ…, και, τέλος, ο Σκαντζόχοιρος θέτει, σήμερα, το ερώτημα Εκλογές στη Γαλλία: Θα επαναληφθεί το φιάσκο του Μεσοπολέμου;*

Ανανεώσεις New look, εδώ και αρκετές ημέρες, και στη Φωλιά του Σκαντζόχοιρου [είχα βαρεθεί να είμαι με το ένα χέρι στο CTRL και με το άλλο στη ροδέλα του ποντικιού, λόγω της ελαχιστοτάτης γραμματοσειράς], αλλά και, βεβαίως-βεβαίως, στο ιστολόγιο της φιλτάτης Ange-ta, όπου μην παραλείψετε να… διασκεδάσετε διαβάζοντας τις απαντήσεις της στις γνωστές ερωτήσεις του ποιού;…

Top Post Το κορυφαίο ιστολογικό δημοσίευμα της εβδομάδος δεν είναι άλλο από το Αγαπημένο μου ημερολόγιο – мой дорогой дневник του dirtyjazz σχετικά με τον Mr Starbucks Coffee.

Δεν σχολιάζω μεν, διαβάζω δε… [όπως διαπιστώνετε…]

Strange Days Είμαι και σε μια «περίεργη» φάση το τελευταίο δίμηνο. Περίεργη, όχι κακή. Το παθαίνω κάθε φορά μετά από ένα μεγάλο ταξίδι. Επιστρέφω και νιώθω αποσυνδεμένος αποσπασμένος, με την καλή έννοια του όρου, από τα όσα συμβαίνουν γύρω μου. Θα στρώσω; Ψιλοαδιάφορο…

ΔισκέτεςΜία ημέρα ήμουν χωρίς ADSL… Ένα πρωινό το έφαγα ψάχνοντας τρεις δισκέτες. Βρήκα τη μία. Ο φίλος που μου είχε στείλει ένα e-mail το φθινόπωρο και μου ζητούσε την καστανεδική μετάφραση, ας κοπιάσει ξανά με ένα μήνυμα. Ήταν ο μόνος τυχερός. Η δισκέτα με τον «Αντισανγκουινέττι» δεν βρέθηκε, όπως επίσης δεν βρέθηκε ούτε η δισκέτα με το μεταφρασμένο διήγημα της Λεγκέν. Sorry guys και γκέισες…

Δημήτρης ΚιτσίκηςΚαι δεν μου φτάναν όλα αυτά, αποφάσισα, τώρα στα γεράματα, να ξανακάτσω στα θρανία κι έτσι άρχισα να παρακολουθώ τη σειρά σεμιναρίων του Δημήτρη Κιτσίκη με θέμα «Γεωπολιτική Ελλάδος-Κίνας». Κι όλα αυτά με αφορμή το βιβλίο του Συγκριτική Ιστορία Ελλάδος-Κίνας – από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα [εκδ. Ηρόδοτος].

Στο βιβλίο του, που διαβάζω αυτές τις ημέρες, ο Δ. Κιτσίκης αναπτύσσει μια πολύ ενδιαφέρουσα θεωρία, με την οποία εξηγεί μια πληθώρα φαινομένων, και η οποία βασίζεται πάνω στη διάκριση των όρων πολιτισμός και κουλτούρα. Θεωρεί, δηλαδή, ότι στην παγκόσμια ιστορία υπήρξαν δύο και μόνον δύο πολιτισμοί: ο ελληνικός και ο κινεζικός. Όλοι οι υπόλοιποι λαοί, εθνότητες κ.λπ. -οι οποίοι και κατά την κινεζική και κατά την ελληνική κοσμοθέαση θεωρούνται «βάρβαροι- διέθεταν μόνον κουλτούρα.

Ο δυτικός πολιτισμός η δυτική κουλτούρα, για παράδειγμα, δεν αποτελεί για τον Δ. Κιτσίκη παρά μόνον το… καθυστερημένο παιδί του ελληνικού πολιτισμού. Πολιτισμός δημιουργείται μόνον όταν υπάρξει σύζευξη νομαδικών και εδραίων [αγροτικών] πληθυσμών. Οι νομάδες διαθέτουν, βέβαια, την κουλτούρα τους αλλά αδυνατούν να αναπτύξουν πολιτισμό. Η αμερικανική κουλτούρα σήμερα, δηλαδή η κουλτούρα των Αμερικανών νομάδων [«αγελαδοποιμένων» – cowboys], απειλεί με την υλική ισχύ της να εξαφανίσει κάθε ίχνος πολιτισμού στον πλανήτη, που θα περάσει έτσι σε μια παρατεταμένη και μη αντιστρέψιμη ίσως περίοδο βαρβαρότητας.

Με τον Δ. Κιτσίκη που δηλώνει, ακόμα και σήμερα, αμετανόητος κομμουνιστής [και δη μαοϊκός], χριστιανός ορθόδοξος, ελληνοκεντρικός, αντικοινοβουλευτικός και… αυτοκρατορικός μπορεί κάποιος να διαφωνεί όσο θέλει, αλλά αποκλείεται να πλήξει… Το ότι βέβαια δηλώνει μαοϊκός δεν τον εμποδίζει να παραδεχτεί ότι από την τριανδρία Χίτλερ-Στάλιν-Μάο ο μεγαλύτερος εγκληματίας ήταν ο Μάο κι ο μικρότερος ο Χίτλερ. Αλλά το ότι ήταν εγκληματίας δεν σημαίνει ότι δεν ήταν και μεγάλος ηγέτης…

Και για να κλείσουμε με τα περί Κίνας [να βρίσκεται άραγε εκεί η μισή μου καρδιά;], ο Δ. Κιτσίκης θεωρεί ότι η πορεία που ακολουθεί η χώρα μετά το θάνατο του Μάο είναι καταστροφική. Η Κίνα εκβαρβαρίζεται κατά τα δυτικά πρότυπα, καταστρέφει τον πολιτισμό της υιοθετώντας τη δυτική κουλτούρα, είναι σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα κυριαρχήσει σε ολόκληρο τον πλανήτη, μόνον που αυτό θα σημάνει τον οριστικό εκβαρβαρισμό του πλανήτη. Μόνη ελπίς; Ίσως η Ελλάς…

Χορηγός του σημερινού ιστοσημειώματος ο μέγας τραγουδοποιός Caetano Veloso.

Advertisements
Κατηγορίες:Χωρίς κατηγορία Ετικέτες:
  1. 12/05/2007 στο 22:35

    Μας έχεις βάλει και «τρέχουμε» στον τομέα εμφάνιση! Αλλά «ουκ εά με καθεύδει το τρόπαιόν σου» (Τροπαιάτης γαρ τη καταγωγή)

    Μερσί για το link! Ο Σκατζόχοιρος βέβαια μας κατατρόπωσε όλους με την ανάλυση ποταμό!

    Ενδιαφέροντα πολύ τα του Κιτσίκη!

    Τα του Καστανέντα πρέπει να τα συζητήσουμε καμμιά μέρα.

  2. 13/05/2007 στο 00:06

    Ο κ. Ντόκος το χαβά του.Θελει στενοτερες σχεσεις με την τουρκια και μετρα οικοδομησης εμπιστοσυνης.Και να σκεφτει κανεις οτι παλιοτερα ηταν και συμβουλος του υπουργειου δημοσιας ταξεως.
    Οσο για τον κιτσικη εχει ενδιαφερουσες αποψεις περι γεωπολιτικης.
    Εχω ομως δυο ερωτηματικα για την κινα.
    1.το ονομα κινα το πηρε απο την δυναστεια κιν.Μετα κατεληφθει απο τους μογγολους χαν.Μπορω να συμπερανω οτι στην κινα κιν ειναι ελαχιστοι και μογγολοι πολλοι?Αρα κυβερνουν οι μογγολικης καταγωγης?
    2.Ελλαδα και Κινα
    Γλώσσα :φαινεται κατ αρχην οτι πορρω απεχει καποια σχεση της ελληνικης με την κινεζικη γλωσσα.
    Ελληνικη αρχαια:ειχε την προσωδεια(αν το γραφω σωστα)δηλ ηταν μια μουσικη γλωσσα οταν την μιλουσαν.
    Κινεζικη :εχει 16 ηχους για καθε συλλαβη η λέξη με διαφορετικες εννοιες σε καθε μουσικο ηχο.
    Να το θεωρησω αυτο ομοιοτητα η και αλληλεπιδραση η κατι αλλο?

  3. 13/05/2007 στο 00:55

    Καλησπέρα Ηλιόλουστε,
    Ωωωωω, μερσί για τη μνεία!!
    O υπολογιστής του σπιτιού μου είναι πολύ μυστήριος. Τα μισά ιστολόγια τα απορρίπτει, Μόλις τα επισκέπτομαι, μου βγάζει ένα ερορ και πάει. Φτού και από την αρχή, ριμπούτ κλπ. κλπ.
    Θα προσπαθήσω από το γραφείο να επισκεφτώ τα άλλα σου ιστολόγια, αλλά εκεί δεν έχω όρεξη για μπλόγκινγκ, χαζεύω τα μωρά!!!!! Να μουρλαθείς. Δύο στόματα ανοιχτά και ο χελιδώνος να κουβαλάει όλη μέρα κάτι τις.

    Περί πολιτισμού και κουλτούρας:
    Μεγάλο θέμα, αλλά δεν είναι ως φαίνεται ξεκάθαρο.

    λέει ο Κιτσίκης:
    «Η Κίνα εκβαρβαρίζεται κατά τα δυτικά πρότυπα, καταστρέφει τον πολιτισμό της υιοθετώντας τη δυτική κουλτούρα»

    Κοίτα τι λέει ο Βίλχελμ Μόσεν:
    «Σήμερα ο άνθρωπος οφείλει να εμποδίζει το πολιτισμό να καταστρέψει την κουλτούρα και την τεχνική να εκμηδενίσει την ανθρωπότητα.»

    Ο Χέγκελ, χρησιμοποιεί και τις δύο έννοιες χωρίς διάκριση.

    Ο Μάρξ, ξεχωρίζει υποδομές(υλικές) και εποικοδόμημα (πνευματικές).

    Ο Σάρλ Σενιομπός έλεγε: Πολιτισμός θα πεί δρόμοι λιμάνια και προβλήτες, εννοώντας ότι δεν θα πεί πνεύμα.

    «Είναι τα επιτεύγματα της ανθρωπότητας υπογράμμιζε ο Μαρσελ Μώς.

    Ενώ ο ιστορικός Καβαινιάκ, «είναι ένα μινιμουμ επιστήμης, τέχνης, τάξης και αρετών»

    Οι Άγγλοι, ξεχωρίζουν πρωτόγονες κουλτούρες, ενώ με πολιτισμό εννοούν εξελιγμένες κοινωνίες.
    Πολιτισμός στον ενικό αριθμό δηλώνει, κάτι τι ανώτερο, ενώ στο πληθυντικό δηλώνει τα χαρακτηριστικά μιας συγκεκριμένης κοινωνίας στο χώρο ή στο χρόνο.

    Ο Μπρωντέλ, προσπαθεί στις πρώτες 60 σελίδες της «γραμματικής των πολιτισμών», να ξεχωρίσει αυτές τις δύο έννοιες. Φαίνεται , ότι δεν είναι μονοσήμαντη η διάκριση.

    Κατά τη δική μου κατανόηση περί πολιτισμού και κουλτούρας, θα έβρισκα πιο σωστή την εξής διατύπωση:
    «Η Κίνα εκβαρβαρίζεται κατά τα δυτικά πρότυπα, καταστρέφει την κουλτούρα της υιοθετώντας τον δυτικό πολιτισμό».

  4. 13/05/2007 στο 00:55

    Ωχ, μεγάλο σεντόνι, συγνώμη!

  5. 13/05/2007 στο 11:31

    @ gregykapogeorge

    Το κολπάκι σ’ αυτό το ποστ είναι το ίδιο με το κολπάκι στο προηγούμενο. Μόνον οι διαστάσεις αλλάζουν. «Ουκ εά» κ.λπ. Εσύ ξέρεις, τουλάχιστον, και κώδικα. Εγώ είμαι σχεδόν ανίδεος. Είδα τον κωδικούλη στο αρχίγραμμά σου. Ψώνιο!

    Ο Σκαντζόχοιρος κέντησε! Για τον Κιτσίκη τα λέω και στο κείμενο: μπορείς να διαφωνείς μαζί του, αλλά δεν πλήττεις. Τι έχει απομείνει να πούμε για τον Καστανέντα;

    @ satyrikon

    Όλο το ΕΛΙΑΜΕΠ κινείται στην ίδια γραμμή. Δεν είναι μόνον ο Ντόκος. Δες για παράδειγμα, τα όσα λέει ο Βερέμης σε σενέντευξή του που σχολίασε ο Greg στις 6 Μαΐου σε ποστ του [Ξετσίπωτη "Βερεμιάδα" χωρίς σχόλια…].

    Για τα ερωτήματά σου σχετικά με την Κίνα δηλώνω αναρμόδιος. Ούτε το βιβλίο δεν έχω διαβάσει ολόκληρο για να ξέρω. Θα ρωτήσω, και θα επανέλθω κάποια στιγμή.

    Πάντως, από όσα ξέρω το Κίνα προέρχεται από την πρώτη δυναστεία, αλλά ακόμα και σήμερα οι κάτοικοι της Κίνας ονομάζονται Χαν. Υπήρξαν κάποιες μογγολικές δυναστείες. Είναι αυτό που λέει ο Κιτσίκης για σύζευξη νομάδων και εδραίων πληθυσμών [όπως έγινε στην Ελλάδα π.χ. με την κάθοδο των Δωριέων]. Για τη γλώσσα δεν ξέρω.

    @ ange-ta

    Μπονζούρ!

    Ε, καλά τώρα. Δεν υπάρχει και κανένας λόγος να πάρεις τα ιστολόγιά μου με τη σειρά. Δεν λένε και τίποτα. Καλύτερα να χαζεύεις τα χελιδονάκια.

    Ο Κιτσίκης δεν είπε τίποτα τέτοιο, δική μου απόδοση των όσων λέει είναι, οπότε δεν χρειάζονται και τα εισαγωγικά [για να μην γίνει και καμιά παρεξήγηση, δηλαδή]. Σε βρίσκω διαβασμένη -και κάτι παραπάνω- πάντως 🙂

    Ο Κιτσίκης θεωρεί ως μοναδικούς πολιτισμούς στην παγκόσμια ιστορία τον ελληνικό και τον κινεζικό. Όλα τα υπόλοιπα είναι για τον ίδιο κουλτούρες. Ως ελληνικό πολιτισμό θεωρεί την Αυτοκρατορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου – τη Ρώμη – το Βυζάντιο και την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Θεωρεί ότι πολιτισμός δημιουργείται μόνον από μια Αυτοκρατορία, η οποία εκ των πραγμάτων ΔΕΝ είναι ιμπεριαλιστική, αφού αυτοορίζεται ως το κέντρο του κόσμου, και οτιδήποτε δεν περιλαμβάνεται σ’ αυτή ανήκει στο χώρο του βάρβαρου, οπότε ποιος ο λόγος να προχωρήσει στην κατάκτηση βαρβαρικών περιοχών. Οι απόψεις του Κιτσίκη είναι λίγο «περίεργες» με την έννοια ότι θέτει ζητήματα με έναν τρόπο πολύ διαφορετικό από αυτόν που έχουμε συνηθίσει. Και είναι πιθανόν να αδικώ και τις απόψεις του.

    Θα έλεγε κανείς, τη στιγμή που θεωρεί ως ιδανικό πρότυπο διακυβέρνησης τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, και τάσσεται υπέρ της αναβίωσης μιας Αυτοκρατορίας της Ενδιάμεσης Περιοχής [δικός του ο όρος], ότι τάσσεται και υπέρ της αμερικανικής αυτοκρατορίας. Δεν την θεωρεί όμως αυτοκρατορία, επειδή είναι ιμπεριαλιστική και δεν παράγει πολιτισμό. Ο Κιτσίκης είναι κατά αυτού που ονομάζουμε παγκοσμιοποίηση, αλλά ταυτόχρονα είναι και αντι-εθνικιστής. Ελπίζω να μην τον αδικώ τον άνθρωπο. Απλά αναφέρω μερικές από τις απόψεις του, σαν ερέθισμα για κάποιες σκέψεις.

  6. 13/05/2007 στο 12:29

    Καλημέρα και καλή Κυριακή,
    Σιγά τη διαβασμένη, όλα είναι από το ίδιο βιβλίο. Η γραμματική των πολιτισμών του Μπρωντέλ.
    Ο ίδιος (όχι στο ίδιο βιβλίο) αναφέρει την Αυτοκρατορία του Μ. Αλεξάνδρου, ως την πιο μακραίωνη αυτοκρατορία, την οποία το Ισλάμ διέλυσε, χωρίς να αφήσει ίχνη του, μέσα σε μερικά χρόνια.
    Ενδιαφέροντα αυτά που λέει ο Κιτσίκης.
    Αν θα βγω σήμερα στην έκθεση, θα το αγοράσω, αλλά θα το διαβάσω μετά από μερικούς μήνες. Τώρα διαβάζω Μπωντέλ, μετά μανίας!!
    Απροπο πολιτισμός και κουλτούρα.
    Η περίφημη σαχλαμάρα The clash of civilizations μεταφράστηκε στα γερμανικά, ως Kampf der Kulturen,
    Άσχετο: Μην ξεχάσεις να δεις τα χελιδονάκια μου. Ο Κριστιάν που τα φωτογράφησε, μου ζητάει δικαιώματα επί της δημοσίευσης!!

  7. 13/05/2007 στο 13:22

    Καλή Κυριακή!

    Ο Κιτσίκης θεωρεί μία και την αυτή την Αυτοκρατορία του Μεγαλέξανδρου μέχρι και την Οθωμανική [απλώς άλλαζε το κυρίαρχο θρήσκευμα, μερικές φορές].

    Ενδιαφέροντα ζητηματάκια ή μάλλον ζητηματάρες.

    Η έκθεση είναι γλύκα. Πήγαμε χθες το βράδυ και άκουσον-άκουσον για πρώτη φορά δεν αγόρασα σε έκθεση ούτε ένα βιβλίο [έχω τόσα αδιάβαστα, που περιμένουν]. Η καλή μου του έδωσε και κατάλαβε πάντως [θα διαβάσω κι εγώ κανένα στην τράκα 🙂 ]Απόλαυσα όμως τη βόλτα και τα ουζάκια μετά στο Θησείο, όπως πάντα.

    Τα χελιδονάκια σου τα έχω δει από ώρα. Γλυκύτατα. Είπα να πω και μια καλή κουβέντα, αλλά έμπλεξα με ένα προβληματάκι στο ερημητήριό μου, και προσπαθώντας να βρω τη λύση χάθηκα [κι ακόμα ψάχνομαι].

    Ο Κριστιάν έχει απόλυτο δίκιο. Α! Το σωστό να λέγεται…

  8. 15/05/2007 στο 12:54

    έστω και καθυστερημένος οφείλω ένα ευχαριστώ για τη μνεία στο παραμάγαζο του dirtyjazz

  9. 15/05/2007 στο 13:25

    Και γιατί παραμάγαζο, παρακαλώ, με τα τόσα ενδιαφέροντα που γράφεις;

  1. No trackbacks yet.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.
Αρέσει σε %d bloggers: