Αρχική > Παρατηρητήριο ΣΥΝ > Α. Αλαβάνος: «Ας αφήσουμε το [Άγιον] Όρος στην ηρεμία του»

Α. Αλαβάνος: «Ας αφήσουμε το [Άγιον] Όρος στην ηρεμία του»

04/10/2007

ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΗΡΕΜΙΑ ΤΟΥ

Αλέκος Αλαβάνος

17/11/1997

Μια έντονη και οξεία συζήτηση άναψε πριν λίγο καιρό στην Ελλάδα για το θέμα του άβατου του Αγίου Όρους, με αφορμή από τη μια την άρνηση των γυναικών υπουργών Εξωτερικών της Σουηδίας και Φιλανδίας – χωρίς την κάλυψη των κυβερνήσεών τους – να δεχθούν την προσάρτηση δήλωσης για το ειδικό καθεστώς του Αγίου Όρους στη συνθήκη του Άμστερνταμ και από την άλλη την επιστολή 35 ευρωβουλευτών από όλες τις χώρες να προχωρήσει η υιοθέτηση αυτής της δήλωσης.

Με πολεμικά ανακοινωθέντα και εισαγγελικό λόγο άνοιξε μία μεγάλη επίθεση ενάντια σε όσους υπερασπίσθηκαν το ειδικό καθεστώς του Αγίου Όρους. Η επιβίωσή του εμφανίσθηκε ως απολίθωμα της θρησκευτικής κυριαρχίας, ως μία μεγάλη μάχη που εδώ και αιώνες θα έπρεπε να έχει δώσει με επιτυχία ο διαφωτισμός. Η κατάργησή του θεωρήθηκε ως μία μεγάλη επιτυχία – όχι μόνο στο επίπεδο των συμβόλων – του γυναικείου κινήματος και της παγκόσμιας εκστρατείας για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Είναι όμως τόσο απλά τα πράγματα; Πώς διαμορφώνεται στο ειδικό καθεστώς η θέση της αριστεράς; Αξίζει να προβληματισθούμε σε μία σειρά ερωτήματα, χωρίς ατμόσφαιρα σύγκρουσης μέχρι θανάτου, χωρίς τον γνωστό διαχωρισμό σε «καλούς» και «κακούς» που πάντα εξάτμιζε κάθε χυμό στις συζητήσεις μέσα στην Αριστερά, με σεβασμό στις διαφορετικές γνώμες, που πιθανά να εκφράζουν και διαφορετικές πλευρές μιας αντιφατικής και όχι τόσο ισοπεδωμένης πραγματικότητας.

Ερώτημα πρώτο, λοιπόν : Μπορούμε να αντιμετωπίζουμε το θέμα του ειδικού καθεστώτος του Αγίου Όρους απόλυτα και αποκλειστικά μέσα από τη σκοπιά του φεμινισμού;

Η γνώμη μου είναι πως όχι. Δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται μόνο μέσα απο τη σκοπιά των γυναικών το ειδικό καθεστώς, που είναι ένα διεθνές θέμα με ιστορία διεθνών συνθηκών πίσω του (Συνθήκες Βερολίνου, Σεβρών, Λωζάννης, Προσχώρησης της Ελλάδας στις Ευρωπαϊκές Κοινότητες). Το ειδικό καθεστώς εξάλλου, δεν περιορίζεται στο άβατο αλλά έχει πολλαπλές και ουσιαστικότατες ρυθμίσεις (Αυτοδιοίκητο, σύνορα, ιθαγένεια, φορολογία). Ας σκεφτούμε το Άγιον Όρος, στις συνθήκες ελεύθερης διακίνησης κεφαλαίων και προσώπων της Ε.Ε. χωρίς την προστασία του ειδικού καθεστώτος, πόσο γρήγορα θα εξελισσόταν όπως οι υπόλοιπες παραλίες της Χαλκιδικής με τις τουριστικές πολυεθνικές, τις καντίνες και τις ενοικιαζόμενες ομπρέλες.

Δεύτερο: Το γυναικείο ή άλλα απελευθερωτικά κινήματα πρέπει να σηκώνουν τα χέρια μπροστά στη θρησκεία ή την Εκκλησία;

Ασφαλώς όχι. Υπάρχουν πολλά πεδία διαφορών, εκεί που ορισμένες ανελαστικές θρησκευτικές παραδόσεις περνάνε μέσα στη σύγχρονη ζωή σε θέματα όπως είναι ο έλεγχος των γεννήσεων, οι αμβλώσεις, η θρησκευτική εκπαίδευση, ο πολιτικός γάμος, η ταφή των νεκρών. Δεν είναι χώρος σύγκρουσης μία χωροταξικά περιορισμένη, μακραίωνη, όμως, ιστορική, πολιτιστική και θρησκευτική εστία όπως είναι το Άγιον Όρος.

Τρίτο: Η Αριστερά μόνο από την άποψη των δικαιωμάτων των γυναικών θα μπορούσε να θέσει ενστάσεις για το καθεστώς του Αγίου Όρους;

Ασφαλώς όχι. Η Αριστερά π.χ. έχει ταυτίσει τον εαυτό της με την ανεξιθρησκεία. Με την ίδια λοιπόν λογική μπορούμε να φανταστούμε παγόδες και τζαμιά στη χερσόνησο του Άθω. Υπάρχει πλήρης σεβασμός σε όλες τις θρησκείες, όμως όλη η ανεπανάληπτη ταυτότητα του Αγίου Όρους θα έχει χαθεί, όπως αντίστοιχα θα γινόταν με τη Μέκκα και το Βατικανό.

Τέταρτο: Είναι σαφώς κατανοητή η βαθειά επιθυμία πολλών γυναικών να μπορέσουν να επισκεφθούν αυτόν τον χώρο του μεγάλου μυστηρίου και της βαθειάς γοητείας. Ή έστω να υπάρχει μία πρόσβαση σε ορισμένα τμήματά του.

Αυτό που δεν είναι κατανοητό είναι ότι μία τέτοια αλλαγή μπορεί να επιβληθεί εκ των έξω, διοικητικά και μάλιστα με απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία με τη Συνθήκη προσχώρησης μαζί με την ένταξη της Ελλάδας αποδέχονταν και την ιδιοτυπία του ειδικού καθεστώτος του Αγίου Όρους.

Αν σε ορισμένες χριστιανικές εκκλησίες αποφασίσθηκε να υπάρχουν γυναίκες – ιερείς, αυτό έγινε μέσα από τη δική τους εσωτερική δυναμική, κι όχι γιατί το επέβαλλε ο πρωθυπουργός της Βρετανίας με διάταγμα ή πολύ περισσότερο το Συμβούλιο Υπουργών στις Βρυξέλλες.

Η κάθε κοινωνία έχει τους δικούς της ρυθμούς και τον δικό της τρόπο να προχωρεί στην εξέλιξή της. Ας διατυπώσει ο καθένας υπεύθυνα και με σεμνότητα τις απόψεις του, ας αφήσουμε όμως τις μοναστικές κοινωνίες να παίρνουν οι ίδιες τις αποφάσεις τους που έτσι κι αλλοιώς δεν έχουν καμμία επιθυμία να εξάγουν στην υπόλοιπη κοινωνία.

Ας τους αναγνωρίσουμε, τουλάχιστον, σε αυτόν τον μικρό χώρο τους με το μεγάλο όμως ιστορικό του φορτίο, το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού, της ελεύθερης επιλογής για τη ζωή τους, τη δυνατότητα να αποφασίζουν οι ίδιοι για την πολιτιστική τους ταυτότητα και ιδιαιτερότητα.

Πέμπτο: Είναι πρόοδος η εφαρμογή όλων των σύγχρονων κοινωνικών στόχων στην περίπτωση του Αγίου Όρους;

Κατά τη γνώμη μου πρόοδος είναι, μέσα σ’ έναν κόσμο πνιγηρής και πλαστικής ομοιομορφίας να κρατήσουμε με μια ευρύτατη οικολογική αντίληψη ζωντανές τις ελάχιστες ακόμα υπεραιωνόβιες πολιτιστικές νησίδες, με τη δική τους αίσθηση του χρόνου και του νόμου, οι οποίες δεν δυναστεύουν κανέναν, αφού προϋποθέτουν για τα μέλη τους την ελεύθερη επιλογή αυτού του τρόπου ζωής. Ας σκεφτούμε τι σημαίνει η επιβολή από τη σύγχρονη Κίνα, σε συνθήκες βέβαια κατοχής, των κανόνων της κοσμικής κοινωνίας στις μοναστικές κοινότητες του Θιβέτ. Ας αποφύγουμε τις : «πολιτιστικές επαναστάσεις» ευρωπαϊκού τύπου, χωρίς καν τη γοητεία του Μάο Τσε Τούνγκ.

Έκτο: Είναι ήττα του φεμινισμού η διατήρηση του ειδικού καθεστώτος του Αγίου Όρους;

Πιστεύω πως όχι. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι γνωστές φεμινίστριες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου όπως η Λουτσιάνα Καστελίνα, πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού του Ε.Κ. συνυπέγραψε την έκκληση για το ειδικό καθεστώς του Αγίου Όρους. Όπως είπαν, με μεγάλη αίσθηση ασφάλειας – που δυστυχώς δεν συναντήσαμε στην Ελλάδα – λόγω της ιστορίας του γυναικείου κινήματος, «Ας δώσουμε τις μεγάλες μάχες της γυναικείας απελευθέρωσης και ας αφήσουμε το Άγιον Όρος στην ηρεμία του».

► Αναδημοσίευση από το 11ο Τεύχος του περιοδικού Άρδην (Δεκέμβριος ’97-Ιανουάριος ’98).

► Στον τίτλο του ιστοσημειώματος πρόσθεσα και τη λέξη «Άγιον» πριν το «Όρος» για να μην μπερδευτεί κανένας με το… Σινά…

Advertisements
  1. Εξάκτινος
    04/10/2007 στο 15:26

    Το άβατο υπάρχει από το 980 περίπου μετά χριστόν κι έχει κατοχυρωθεί με διάφορα αυτοκρατορικά χρυσόβουλα. Όπως υπάρχουν και γυναικείες μονές που δεν επιτρέπεται η είσοδος αντρών έτσι υπάρχουν και αντρικές που δεν επιτρέπεται η παρουσία γυναικών. Στο άγιο όρος χτυπάει κάπως γιατί είναι ολόκληρη χερσόνησος.

    Το θέμα είναι καθαρά θεολογικό είναι καθαρά θέμα της παράδοσης και δε σχετίζεται με πολιτικά ή άλλα κινήματα όπως το φεμινιστικό. Για μένα δε, είναι τόσο σοβαρό το ότι κάποιες τρελές κυρίες δε σέβονται ιστορία χιλίων ετών όταν οι χώρες τους έχουν ιστορία μόνο 500, που αν σαν πολίτη μου έθεταν το δίλημμα ότι για να μείνουμε στην ΕΕ θα πρέπει να σπάσει το άβατο, θα προτιμούσα να φύγουμε από την ΕΕ. Εγώ δεν πήγα να τους πω τι να κάνουν στις θρησκείες τους και στις παραδόσεις τους. Εγώ τους σεβάστηκα. Αυτές γιατί δε μας σέβονται? Και κάτι ακόμη. Για να συνυπάρξουν πάνω από 30 λαοί στην Ευρώπη προϋπόθεση είναι ο σεβασμός των παραδόσεων των άλλων.

    Ταλιμπανικός φανατισμός από την ανάποδη δεν έχει θέση εδώ.

  2. 04/10/2007 στο 15:52

    Ωχ! Αρχίσανε να’ ρχονται τα κείμενα τα παλαιά! Αμ τα γραπτά μένουν σ. Αλέκο! Και υπάρχει και συνέχεια, αν κρίνω από κάτι παλιές δηλώσεις στο Ευρωκοινοβούλιο για την ιδιωτική εκπαίδευση που άρχισαν να δημοσιεύονται σε κάποια επιρροής ΚΚΕ ιστολόγια. (Μόλις θυνηθώ που τα είδα θα τα εμφανίσω στα σχόλια)

  3. 04/10/2007 στο 16:04

    Βρίσκεται στο ιστολόγιο του ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥ στα σχόλια αυτής της δημοσίευσης:

    ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΑΛΕΚΟΥ ΑΛΑΒΑΝΟΥ ΤΟ 2002:

    «Παρά τις πολύχρονες και συνεχείς καταγγελίες μου ότι η κυβέρνηση παραβιάζει την οδηγία 89/48, εμμένει να μην αναγνωρίζει τους τίτλους των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων που δίνονται σε συνεργασία με τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών» (ΚΕΣ)

    «ΣΧΕΔΙΟ ΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ» (Μάρτης 2002, κείμενο που εγκρίθηκε ενόψει του προγραμματικού συνεδρίου του ΣΥΝ):

    «Εξαιτίας σοβαρών προβλημάτων στην εκπαίδευση σήμερα, ευρύτερα κοινωνικά στρώματα επιλέγουν την ιδιωτική εκπαίδευση. Γι’ αυτό δεν είναι αποδεκτό να απορρίπτεται εκ των προτέρων κάθε πρωτοβουλία που σ’ ένα συγκεκριμένο πλαίσιο συνθηκών καλύπτει υπαρκτές κοινωνικές ανάγκες».

    «Φυσικά δεν είναι δυνατό να καλυφθούν όλες οι ανάγκες ούτε είναι σωστό να απορρίπτονται ιδιωτικές πρωτοβουλίες που καλύπτουν μορφωτικές ανάγκες και ειδικά όταν δεν υπάρχουν άλλες διέξοδοι από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα».

    Κρατάω μια επιφύλαξη γιατί η πηγή του σχολιαστή νομίζω είναι ο «Ριζοσπάστης» και μπορεί να έχει γίνει κοπτική-ραπτική σ’ ένα ευρύτερο κείμενο, αλλά θα έχει ενδιαφέρον να αποσαφηνιστεί αν και πως έχουν ειπωθεί τα παραπάνω.

  4. frankiethecat
    04/10/2007 στο 16:11

    @ εξαποδω

    γκούγκλισέ το, αν είναι του 2002 τότε θα το έχουν κάπυ ξεχάσει τα καλά παιδιά 😉

    δεν σβήνουν πάντα τα ιχνη τους

  5. enallaks&antistrofws
    04/10/2007 στο 16:13

    Ανεξάρτητα απ την κοπτοραπτική, όλοι έχουμε το δικαίωμα να αλλάζουμε προσωπικές ή συλλογικές απόψεις…

    Εξάλλου: Τα πάντα ρεί…

    (αρκεί να εξηγούνται και να δικαιολογούνται)

  6. Cacofonix
    04/10/2007 στο 16:20

    Πάρτε το πρώτο:

    http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+REPORT+A5-2002-0183+0+DOC+XML+V0//EL

    24 Μαΐου 2002 PE 312.516 A5-0183/2002
    σχετικά με τα πανεπιστήμια και την ανωτάτη εκπαίδευση στον ευρωπαϊκό χώρο της γνώσης
    (2001/2174(ΙΝΙ)

    Κατά τη συνεδρίαση της 15 Νοεμβρίου 2001, η Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ανακοίνωσε ότι η Επιτροπή Πολιτισμού, Νεότητας, Παιδείας, Μέσων Ενημέρωσης και Αθλητισμού είχε λάβει εξουσιοδότηση να συντάξει έκθεση πρωτοβουλίας, σύμφωνα με το άρθρο 163 του Κανονισμού, σχετικά με τα πανεπιστήμια και την ανωτάτη εκπαίδευση στον ευρωπαϊκό χώρο της γνώσης.

    Κατά τη συνεδρίασή της στις 18 Σεπτεμβρίου 2002, η Επιτροπή Πολιτισμού, Νεότητας, Παιδείας, Μέσων Ενημέρωσης και Αθλητισμού όρισε εισηγήτρια την Cristina Gutiérrez Cortines.

    Κατά τις συνεδριάσεις της στις 20 Νοεμβρίου 2001, 18 Απριλίου 2002 και 23 Μαΐου 2002, η επιτροπή εξέτασε το σχέδιο έκθεσης.

    Κατά την τελευταία ως άνω συνεδρίαση, η επιτροπή ενέκρινε το σχέδιο νομοθετικού ψηφίσματος ομόφωνα.

    Ήσαν παρόντες κατά την ψηφοφορία οι βουλευτές: … Αλέξανδρος Αλαβάνος …

    Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τα πανεπιστήμια και την ανωτάτη εκπαίδευση στον ευρωπαϊκό χώρο της γνώσης (2001/2174(ΙΝΙ)

    Ιδιωτικά πανεπιστήμια
    23. πιστεύει ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ή ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα αποτελούν μέρος του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού συστήματος και συμβάλλουν στην ανάπτυξή του. Ωστόσο, πιστεύει ότι αυτά τα ιδρύματα πρέπει να χαρακτηρίζονται από διαφανή διαχείριση και να υποβάλλονται στις διαδικασίες αξιολόγησης της ποιότητας της διδακτέας ύλης και των αποτελεσμάτων·

  7. 04/10/2007 στο 16:25

    Σήμερα η μέρα είναι αφιερωμένη στη Βurma.

    http://erimitis.blogspot.com/2007/10/free-burma.html

    and

    http://ange-ta.blogspot.com/2007/10/free-burma.html

  8. 05/10/2007 στο 02:49

    Είναι πέρα για πέρα σωστό, ότι το αγιο όρος είναι δικό μας και σε μας ανήκει η όποια απόφαση σωστή ή στραβή. Οι γαλλογερμανοιταλοσουδονορβηγο………. φεμινιστριες ας κανονίσουν τα δικά τους φεμινιστικά ζητήματα και ας αφήσουν το άγιο όρος μας εκεί που κάθεται.

    Αλλά όλα τα άλλα επιχειρήματα, για συνθήκες των Σερβών είναι κολοκύθια, δεν με πείθουν! Οτι θα πρέπει να υπάρχουν βουνά και λόγκοι για άνδρες μόνο; Εάν ναι, τότε θα πρέπει να παραχωρηθεί η Πάτμος σε μας τις γυναίκες να πηγαίνουμε εκεί και να τρώμε τη Μεγάλη Παρασκευή τις ψαρούκλες μας που θα τις έχουμε βαφτίσει τσουκνίδες και να επιδιδόμαστε σε κάθε είδους ασχολίες όπως λ.χ. να εκκλησιαζόματε, να εκκλησιαζόμαστε, να εκκλησιαζόμαστε και να σχολιάζουμε. Επισης να υπάρχει και το Καραμανλικό κράτος που θα μας κόβει και καμια επιταγή κάποιων δεκάδων εκατομμυριών να αγοράζουμε άμφια και άλλα τινά.

    Τώρα, όμως δεν κατάλαβα. Αυτά τα ωραία τα παραπάνω τα λέει ο Αρδην η ο Αλαβάνος;

    Επίσης, δεν κατάλαβα που μπαίνει το θέμα της εκπαίδευσης; Οντως, η άποψη του ΣΥΝ είναι υπέρ της ιδιωτικής παιδείας και υπέρ του ελεύθερου εμπορίου.

  9. 05/10/2007 στο 07:37

    Χρήστο,

    καλημέρα. Το θυμάμαι αυτό το κείμενο του Α.Α. στο Άρδην. Είχα συμφωνήσει τότε με τις θέσεις που εκφράζει – συμφωνώ και τώρα.
    Είχα συμφωνήσει ως μη θρησκευόμενος – δε χρειάζεται να το επεξηγήσω, νομίζω.

    Δεν καταλαβαίνω τώρα γιατί παρουσιάζεται αυτό το κείμενο ως …αμάρτημα του Α.Α. από το παρελθόν. Είναι άλλο πράγμα αυτό και άλλο η τοποθέτηση κατά της ανάμειξης της Εκκλησίας σε ό,τι δεν (θα έπρεπε να) την αφορά.

  10. 05/10/2007 στο 08:24

    @ Πάνος

    «Αμάρτημα» είναι σε σχέση με το πώς παρουσιάζεται ο ίδιος σήμερα. «Αμάρτημα» είναι να γίνεσαι πολιτικός και ιδεολογικός «Δρ Τζέκυλ και κ. Χάιντ» και να μην νιώθεις την υποχρέωση να το εξηγήσεις τουλάχιστον (όπως σωστά λέει και ο εναλλαξ&αντιστρόφως).
    Ειλικρινά πιστεύεις ότι θα έγραφε σήμερα ένα τέτοιο κείμενο;

  11. Cacofonix
    05/10/2007 στο 08:40

    @Ange-ta.
    Υπάρχουν αρκετές γυναικείες μονές στις οποίες απαγορεύεται η παρουσία ανδρών. Ψάξε, βρες κι αν ενδιαφέρεσαι μπορείς να τις επισκεφτείς.
    Η θέση του Αλ-Αλ για το άβατο είναι γενικότερα σωστή. Υπάρχουν και πάρα πολλοί άλλοι λόγοι, αλλά δεν είναι του παρόντος.

    Νομίζω ότι το θέμα που πρέπει να θιγεί είναι αυτό της ιδιωτικής παιδείας και της απελευθέρωσης των Ελλήνων από τον ζυγό της δημοσιοϋπαλληλικής κρατικής μονοπωλιακής παιδείας.

  12. εργδημεργ
    05/10/2007 στο 09:31

    Αντιλαμβάνομαι πως ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο νέος αστηρ που «βγάζει θέμα»! (Για τις Θεαμαπάτες.) Καλο!… Carry on, boys! 🙂

    Κι αυτες οι ευρωπαίες φεμινίστριες, ρε παιδι μου!… Ντιπ Κατίνες! Τις ενοχλει το άβατον και δεν τις ενοχλει δισχιλιετης θρησκεία μόνο με άντρες ιερεις (άντε, κι αδερφες)! Πήγαν ποτε να διαμαρτυρηθουν στον Πάπα;

  13. 05/10/2007 στο 09:34

    Δεν βλέπω καμμία αντίφαση στο να καταφέρεται κάποιος κατά των ενεργειών των δεσποτάδων (ειδικά όταν χώνουν τα γένεια του εκεί που δεν τα σπέρνουν) και ταυτόχρονα να υπερασπίζεται μια ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά που είναι ταυτισμένη με την Εκκλησία.

    Αντιθέτως, βρίσκω εξαιρετικά αντιφατικό (και υστερόβουλο) ένα κόμμα που πλήρωσε τις σπουδές της κόρης της γραμματέως του σε ιδιωτικό κολλέγιο (και δη το αμερικανικό) να κατηγορεί ένα άλλο κόμμα ότι υποστηρίζει την ιδιωτική εκπαίδευση.

  14. 05/10/2007 στο 10:02

    @Εξαποδώ,

    ο Αλαβάνος έχει πολλά για τα οποία μπορεί να του ασκήσει κανείς κριτική – άσε αυτό στο οποίο ήταν (και είναι, μέχρις αποδείξεως του εναντίου) σωστός! 🙂

    (υποθέτω πως η δική μου και η δική σου κριτική προς τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ έχουν αντιδιαμετρικές αφετηρίες και στοχεύσεις – αλλά αυτό είναι, επίσης, άλλου παπά ευαγγέλιο!)

  15. 05/10/2007 στο 10:25

    @ Πάνος

    Το νόημα του σχολιασμού μου αναφερόταν στο γεγονός ότι ο Αλαβάνος έχει καταστεί, μετά την ανάληψη της ηγεσίας του ΣΥΝ, στον μεγαλύτερο πρωταθλητή της πολιτικής και ιδεολογικής κωλοτούμπας και μάλιστα, επιμένω να το τονίζω, χωρίς καμιά πολιτική εξήγηση από μέρους του. Δεν έχει να κάνει με την κριτική που μπορεί κάποιος να του ασκήσει και από πια αφετηρία. Με τον ίδιο φυσικό τρόπο που φώναζε ως ευρωβουλευτής για τις τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο, σήμερα υποστηρίζει ότι αντί στη Λέσβο η ΔΕΗ να φτιάξει το δίκτυο ηλεκτρισμού του νησιού, να παίρνει ρεύμα από την Τουρκία, στα πλαίσια της «ελληνοτουρκικής φιλίας»…
    Με τον Παπαγιαννάκη, για παράδειγμα, μπορεί να υπάρχει χάσμα αντιλήψεων τεράστιο, όμως αυτά που λέει σήμερα τα λέει από την εποχή του ΚΚΕεσ και της ΕΑΡ. Πορεύεται με συνέπεια και συνέχεια ακόμα κι αν οι αντιλήψεις του σε πολλά θέματα μου είναι πολιτικά απεχθείς. Διατηρεί, εν αντιθέσει με τον Αλαβάνο, μια σοβαρότητα σπάνια για τις μέρες μας, πράγμα που τον κάνει σεβαστό πολιτικό αντίπαλο και όχι καραγκιοζάκο…

  16. Cacofonix
    05/10/2007 στο 16:38

    http://oikologiki-paremvasi.gr/blog/archives/128#more-128

    Nationalism in Greece!
    Thursday, September 27th, 2007, English

    The Right government of Greece, few only days afterwards her small victory in the elections (with 152 members in parliament from 300 total and with 42% of votes, who is 3,5% less from last elections), began nationalistic attack against our neighbouring country of Republic of Macedonia, and changing the book of history as just wanted the Far Right party. This attack becomes at the same time with a neoliberal attack in social level, with announcing Right metres for the retired-age, as well as neoliberal metres for the universities and mass deletions of students.

    We declare the friendship and our solidarity to the people of Republic of Macedonia, the people of Albania, of Turkey, of Cyprus (Greek-Cyprus and Turk-Cyprus), the people of Bulgaria, and to all Balkan people, and we say that all are our brothers! We must fight for unity of Balkans and the creation of Balkan federation, for peace-demilitarization-end of obligatory military service, free transporting of citizens in the Balkans, for Balkans in Europe.

    To stop the nationalisms that become in order to separate the Balkan peoples and in order to we buy enormous equipment (armaments) from the industries of arms, but also in order to stop the fight against the real problems, the environmental destruction, the new nuclear factories in our region, the invasion of GMOs, the factory-farming and the annihilation of small farmers, the poverty and the marginalisation, etc, etc.

    Stop the policies that destroyed the Balkans, that separated the Balkan peoples, and who have made our region the poorest and downgraded region of Europe, that govern the nationalisms!

    The future is in friendship, collaboration and solidarity!

    Ecological Interference

    και για όσους δεν κατάλαβαν τα φραγκολεβαντίνικα των αγράμματων

    Εθνικισμός στην Ελλάδα!
    Thursday, September 27th, 2007, Ανακοινώσεις

    Η δεξιά κυβέρνηση της Ελλάδας, λίγες μόνο μέρες μετά την οριακή νίκη της στις εκλογές, ξεκίνησε εθνικιστική επίθεση εναντίον του γειτονικού κράτους της Δημοκρατίας της Μακεδονίας, και αλλάζοντας το βιβλίο ιστορίας όπως ακριβώς ζητούσε το ακροδεξιό κόμμα. Η επίθεση αυτή γίνεται σε συνδιασμό με μια νεοφιλελεύθερη επίθεση σε κοινωνικό επίπεδο, ανακοινώνοντας δεξιά μέτρα για τις συντάξεις και τα όρια ηλικίας, καθώς και εφαρμογή του Νόμου-Πλαισίου (νεοφιλελεύθερα μέτρα για τα πανεπιστήμια και μαζικές διαγραφές φοιτητών).

    Διακηρύσουμε την φιλία και αλληλεγγύη μας προς τον λαό της Δημοκρατίας της Μακεδονίας, τον λαό της Αλβανίας, της Τουρκίας, της Κύπρου (Ε/Κ και Τ/Κ), τον λαό της Βουλγαρίας, και προς όλους τους Βαλκανικούς λαούς, οι οποίοι και είναι αδέλφια μας! Χρειάζεται να αγωνιστούμε για ενότητα των Βαλκανίων και την δημιουργία Βαλκανικής ομοσπονδίας, για ειρήνη-αποστρατιωτικοποίηση-κατάργηση υποχρεωτικής θητείας, ελεύθερη διακίνηση των πολιτών στα Βαλκάνια, Ευρωπαϊκή προοπτική των Βαλκανίων.

    Να αποκρούσουμε τους εθνικισμούς που γίνονται για να χωρίζουν τους Βαλκανικούς λαούς και για να αγοράζουμε τεράστιους εξοπλισμούς από τις βιομηχανίες όπλων, αλλά και για να μην ασχολούμαστε με τα πραγματικά προβλήματα, την περιβαλλοντική καταστροφή, τα νέα πυρηνικά εργοστάσια στην περιοχή μας, την εισβολή των μεταλλαγμένων, την βιομηχανική γεωργία και τον αφανισμό των μικρών αγροτών, την φτώχεια και την περιθωριοποίηση, κτλ κτλ.

    Να σταματήσουν οι πολιτικές που κατέστρεψαν τα Βαλκάνια, που χώρισαν τους Βαλκανικούς λαούς, και έχουν κάνει την περιοχή μας την πιο φτωχή και υποβαθμισμένη περιοχή της Ευρώπης, που βασιλεύουν οι εθνικισμοί!

    Το μέλλον βρίσκεται στην φιλία, τη συνεργασία και την αλληλεγγύη!

    Οικολογική Παρέμβαση
    http://www.oikologiki-paremvasi.gr

  17. 05/10/2007 στο 17:08

    Στο ιστολόγιο του Άρδην αναπαράγεται και άλλο «ενδιαφέρον» άρθρο του Αλέκου

  18. frankiethecat
    05/10/2007 στο 18:54

    Τπ παρακάτω κείμενο το έστειλε ο γνωστός φίλος Cacofonix , λόγω μοντερέισιον μπλογκαρίσθηκε … κανόνισε Κακοφονιξ να βάλεις κάποιο άλλο μείλ …

    «#

    Cacofonix |
    http://oikologiki-paremvasi.gr/blog/archives/128#more-128

    Nationalism in Greece!
    Thursday, September 27th, 2007, English

    The Right government of Greece, few only days afterwards her small victory in the elections (with 152 members in parliament from 300 total and with 42% of votes, who is 3,5% less from last elections), began nationalistic attack against our neighbouring country of Republic of Macedonia, and changing the book of history as just wanted the Far Right party. This attack becomes at the same time with a neoliberal attack in social level, with announcing Right metres for the retired-age, as well as neoliberal metres for the universities and mass deletions of students.

    We declare the friendship and our solidarity to the people of Republic of Macedonia, the people of Albania, of Turkey, of Cyprus (Greek-Cyprus and Turk-Cyprus), the people of Bulgaria, and to all Balkan people, and we say that all are our brothers! We must fight for unity of Balkans and the creation of Balkan federation, for peace-demilitarization-end of obligatory military service, free transporting of citizens in the Balkans, for Balkans in Europe.

    To stop the nationalisms that become in order to separate the Balkan peoples and in order to we buy enormous equipment (armaments) from the industries of arms, but also in order to stop the fight against the real problems, the environmental destruction, the new nuclear factories in our region, the invasion of GMOs, the factory-farming and the annihilation of small farmers, the poverty and the marginalisation, etc, etc.

    Stop the policies that destroyed the Balkans, that separated the Balkan peoples, and who have made our region the poorest and downgraded region of Europe, that govern the nationalisms!

    The future is in friendship, collaboration and solidarity!

    Ecological Interference

    και για όσους δεν κατάλαβαν τα φραγκολεβαντίνικα των αγράμματων

    Εθνικισμός στην Ελλάδα!
    Thursday, September 27th, 2007, Ανακοινώσεις

    Η δεξιά κυβέρνηση της Ελλάδας, λίγες μόνο μέρες μετά την οριακή νίκη της στις εκλογές, ξεκίνησε εθνικιστική επίθεση εναντίον του γειτονικού κράτους της Δημοκρατίας της Μακεδονίας, και αλλάζοντας το βιβλίο ιστορίας όπως ακριβώς ζητούσε το ακροδεξιό κόμμα. Η επίθεση αυτή γίνεται σε συνδιασμό με μια νεοφιλελεύθερη επίθεση σε κοινωνικό επίπεδο, ανακοινώνοντας δεξιά μέτρα για τις συντάξεις και τα όρια ηλικίας, καθώς και εφαρμογή του Νόμου-Πλαισίου (νεοφιλελεύθερα μέτρα για τα πανεπιστήμια και μαζικές διαγραφές φοιτητών).

    Διακηρύσουμε την φιλία και αλληλεγγύη μας προς τον λαό της Δημοκρατίας της Μακεδονίας, τον λαό της Αλβανίας, της Τουρκίας, της Κύπρου (Ε/Κ και Τ/Κ), τον λαό της Βουλγαρίας, και προς όλους τους Βαλκανικούς λαούς, οι οποίοι και είναι αδέλφια μας! Χρειάζεται να αγωνιστούμε για ενότητα των Βαλκανίων και την δημιουργία Βαλκανικής ομοσπονδίας, για ειρήνη-αποστρατιωτικοποίηση-κατάργηση υποχρεωτικής θητείας, ελεύθερη διακίνηση των πολιτών στα Βαλκάνια, Ευρωπαϊκή προοπτική των Βαλκανίων.

    Να αποκρούσουμε τους εθνικισμούς που γίνονται για να χωρίζουν τους Βαλκανικούς λαούς και για να αγοράζουμε τεράστιους εξοπλισμούς από τις βιομηχανίες όπλων, αλλά και για να μην ασχολούμαστε με τα πραγματικά προβλήματα, την περιβαλλοντική καταστροφή, τα νέα πυρηνικά εργοστάσια στην περιοχή μας, την εισβολή των μεταλλαγμένων, την βιομηχανική γεωργία και τον αφανισμό των μικρών αγροτών, την φτώχεια και την περιθωριοποίηση, κτλ κτλ.

    Να σταματήσουν οι πολιτικές που κατέστρεψαν τα Βαλκάνια, που χώρισαν τους Βαλκανικούς λαούς, και έχουν κάνει την περιοχή μας την πιο φτωχή και υποβαθμισμένη περιοχή της Ευρώπης, που βασιλεύουν οι εθνικισμοί!

    Το μέλλον βρίσκεται στην φιλία, τη συνεργασία και την αλληλεγγύη!

    Οικολογική Παρέμβαση
    http://www.oikologiki-paremvasi.gr

    Oct 5, 4:38 PM — [ ] — Α. Αλαβάνος: «Ας αφήσουμε το [Άγιον] Όρος στην ηρεμία του»
    «

  19. 05/10/2007 στο 19:43

    Εξαιρετικό το κείμενο…
    Μπράβο ο Αλέκος!

  20. Σπύρος
    05/10/2007 στο 22:39

    Η κόρη τής Αλέκας είχε σοβαρότατο πρόβλημα υγείας.
    Αυτός ήταν ο λόγος πού το παιδί πήγε σε ιδιωτικό σχολείο,που είχε και ιατρική περίθαλψη.Μήπως να βγάλω και το ιατρικό ιστορικό τού παιδιού??Η Αλέκα όμως δεν περιέφερε το θέμα στα media.Οπως άλλο τόσο αξιοπρεπώς αντιμετώπισε τον θάνατο τού άντρα της…Αλλοι έχουν γίνει Βουγιες τού ΣΥΡΙΖΑ που τραβιούνται στά Downtown.Από Ρουβίτσες,μέχρι ληστές πού ΄απαλλοτροιώνουν΄ο Αλέκος…Οτι κάτσει στην ΄ανανέωση΄…
    Δεν ανήκω στον ΄ορθόδοξο΄χώρο,αλλά έλεος…
    Ας μήν αναπαράγεται η Ολγα Τρέμη εδώ μέσα.
    Και εν πάσει περιπτώσει το ΄αμάρτημα΄τής Παπαρήγα μπροστά στά καμώματα τού καθεστωτικού ΣΥΡΙΖΑ είναι πταίσμα.

  21. 05/10/2007 στο 23:10

    @ Cacofonix,
    ναί βέβαια, υπάρχουν και γυναικείες φυλλακές. Και αυτές είναι πολύ εύκολο να τις επισκεφτείς.
    Κάνεις μια ληστεία σε τράπεζα και πέτυχες, η λεφτά η άγιο ορος!

    Εκτός πλάκας, μη κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις. Αλλο μοναστήρι άλλο άγιο όρος. Χωρίς να το θεωρώ ΤΟ θέμα σήμερα, άν κάποιος με ρώταγε, θα έλεγα, ναί ελευθερη η είσοδος και για τις γυναίκες. Κακό είναι δηλαδή;;;
    Οσο για την ιδιωτική παιδεία, λέω, με κάθε σιγουριά, ότι ΣΗΜΕΡΑ πρέπει να έχεις πολύ υψηλή παιδεία για να κατανοήσεις ότι η ιδιωτική παιδεία, είναι το μεγαλίτερο έγκλημα κατά της ανθρωπότητας!
    Ιδιωτική παιδεία και ιδιωτικά ΜΜΕ!! Μανιπουλάρισμα από τα μικράτα του μέχρι να παιθάνεις.

  22. Ανώνυμος
    05/10/2007 στο 23:12

    Αγαπητέ Σπύρο, θα σου πω ότι παρόλο που δεν είμαι αριστερός Αριστερά θεωρώ μόνο το ΚΚΕ. Ο ΣΥΝ δεν έχει ιδεολογικές αρχές. Αν κρίνω από αυτά που λέει δεν αποκλείεται αυτή η ηλίθια τάση που παλιά στεγαζόταν στο ΚΚΕ να οδήγησε το ΚΚΕ μαζί με το Γεροπαπατζή και το παλάτι στον εμφύλιο. Οι άνθρωποι στο ΣΥΝ είναι ζώα. Καλά κάνει το ΚΚΕ και δε θέλει παρτίδες μαζί τους.

  23. Ανώνυμος
    06/10/2007 στο 00:29

    @ ange-ta το θέμα για το άγιο όρος είναι θεολογικό κι όχι κοσμικό. Δεν έχει μαγαζιά δεν έχει σπίτια δεν έχει τίποτε παρά μόνο μοναστήρια. Αυτοί οι μοναχοί δεν θέλουν γυναικείους πειρασμούς και δε δέχονται γυναίκες. Κακό είναι? Τι σχέση έχει ο φεμινισμός και οι λοιπές άλλες αρλούμπες από άσχετους.

    Όσο για την ιδιωτική παιδεία είναι μεγάλο θέμα και αν θες την εμπειρία μου τα παιδιά από ιδιωτικά σχολεία είχαν καλύτερες επαγγελματικές δυνατότητες. Όσα όμως προέρχονταν από σχολεία γκέτο π.χ. κολέγιο Αθηνών έχουν προβλήματα στην προσωπική τους και κοινωνική τους ζωή γιατί έχουν μεγαλώσει σε γυάλα.

  24. 06/10/2007 στο 11:03

    @ Ανώνυμε,
    έτσι όπως το θέτεις, όντως τι σχέση έχουν οι γυναίκες με τη θεολογία! Εγω προσωπικά, δεν έχω καμία απολύτως σχέση, ούτε θέλω να έχω.
    Και σε όλους αυτούς τους μοναζούς το αγιο όρος, τους το χαρίζω, αφού όπως λες ασχολούνται με την οσιότητα. Απο ιστορικής άποψης, δέχομαι τον ρόλο των μαναστηριών στην αντιγραφή κειμένων, παρότι έκαναν μία ειδική επιλλογή, αλλά ας μην τα μηδενίζουμε όλα.
    Τώρα, η παιδεία πρέπει να ΜΗΝ έχει σχέση με την επαγελματική αποκατάσταση του ατόμου, αλλά με άλλες αξίες. Αυτές που η κοινωνία μας τις μηδενίζει καθημερινά.
    Τα σχολεία τα λέμε ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, UNIVERSITIES. Στην Ελλάδα και στην Γαλλία λέμε ακόμα ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ, στη Γερμανία το διόρθωσαν σε τεχνικό πανεπιστήμιο (Technische Universität)
    Εγώ πάντως που τελείωσα δημόσια σχολεία, είχα μια ανεμπόδιστη αποδοχή, όπου έψαξα για δουλειά.
    Αμφιβάλω σφόδρα, ότι θα ήταν το ίδιο αν είχα τελειώσει κάποιο από αυτά τα ιδιωτικά ιδρύματα.

  25. 06/10/2007 στο 11:07

    Ασε βέβαια, που και να ήθελα, δεν είχα περίσευμα χρημάτων, ούτε για να αγοράσω δεύτερο ζευγάρι παπουτσιών!!
    Ας μην μιλήσουμε για τα βιβλία, που το ένα κόστιζε στην εποχή που σπούδαζα 25 με 50 ευρά, (χρειαζόμουνα 5-6 για κάθε μάθημα) όταν το ενοίκιο του δωματίου μου κόστιζε 200 ευρά, όλα πληρωμένα!!

  26. 06/10/2007 στο 11:08

    Συγνώμη λάθος, 50 ευρά ηταν το ενοίκιο!!

  27. Σπύρος
    06/10/2007 στο 11:26

    ΄Η Παιδεία πρέπει νά ΜΗΝ έχει σχέση με τήν επαγγελματική αποκατάσταση τού ατόμου΄.

    Σωστότατο.Θά πρέπει μέχρις το Λύκειο να είναι αποδεσμευμένη η παιδεία από εισαγωγικές και τά τοιαύτα.
    Ο απόφοιτος Λυκείου να παίρνει εφόδια για να γίνει Πολίτης και όχι απλό ‘εισιτήριο΄….
    Αλλά τότε θα έπρεπε να καταργηθούν όλα τα φροντιστήρια.
    Θά αντιδράσει η Ο.Λ.Μ.Ε.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Αφήστε πού επιπλέον θα έπρεπε οι καθηγητές να ξαναγίνουν καθηγητές στό Σχολειό.

  28. Ανώνυμος
    06/10/2007 στο 12:54

    @ ange-ta Δεν είπα ότι οι γυναίκες δεν πρέπει να έχουν σχέση με τη θεολογία. Απλά εκεί υπάρχουν κάποιοι μοναχοί που θέλουν να ζουν με έναν τρόπο και με τον τρόπο αυτό ζουν μερικές εκατοντάδες χρόνια. Αυτό πρέπει να το σεβαστούμε.

    Όσο για την παιδεία που λες. Στην Ελλάδα ίσως να είναι έτσι. Όταν όμως βγαίνεις στη διεθνή αγορά εργασίας τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Η ιδιωτική παιδεία σου δίνει εφόδια που η δημόσια δε σου δίνει.

    Όσο για τα περί ανθρωπισμού και περί σκοπών της παιδείας κανένα δεν ενδιαφέρουν αυτά στο σημερινό καπιταλιστικό σύστημα. Για το σύστημα μετράει πόσο καλό γρανάζι για τη μηχανή είσαι.

  29. Ανώνυμος
    06/10/2007 στο 12:56

    Α ναι ξέχασα. Προέρχομαι από δημόσιο σχολείο και μάλιστα υποβαθμισμένης επαρχίας. Έχω πανεπιστημιακό πτυχίο και μάλιστα από σχολή ελίτ. Με πανελλαδικές πέρασα. Αλλά κάποια καλά των ιδιωτικών τα αναγνωρίζω.

  30. frankiethecat
    06/10/2007 στο 20:58

    @ Προς ανώνυμους

    παρακαλούνται όπως ευρίσκουν ένα κάποιο όνομα έτσι για να ξέρουμε σε ποιόν απαντάμε

    κάποια στιγμή πάντως κατά το βαρυχείμωνο θα μιλήσουμε και περί Αγίου Όρους … δεν είναι όλα άψογα δεν είναι όλα και μπάχαλο … απλώς θέλει άλλη ματιά το θέμα

  31. Ανώνυμος
    06/10/2007 στο 22:01

    Μπορείς να απαντάς με βάση την ώρα που γράψαμε όπως γίνεται σε όλα τα blogs.

  32. 07/10/2007 στο 01:36

    Ναι ανώνυμε και γω για την αλλοδαπη ομιλώ!!!!

  33. Ανώνυμος
    07/10/2007 στο 10:24

    @ ange-ta

    Ίσως παίζει ρόλο ο κλάδος που έχεις σπουδάσει. Στις θετικές επιστήμες είναι διαφορετικά από τις θεωρητικές. Εκεί χρειάζεσαι γλωσσικά και μεθοδολογικά εφόδια που ένα δημόσιο σχολείο δεν τα δίνει. Τα κενά τα βρίσκεις μπροστά σου.

  34. Tassos
    09/10/2007 στο 19:19

    Άσχετο, πάντως ένα πολύ ωραίο βιβλίο που διάβασα για το Άγιο Όρος έιναι το «Οδοιπορικό στο Άγιο Όρος» του Λορέντζο Ντιλέττο. Γεμάτο εικόνες, πραγματικό ταξίδι, συνίσταται σε κυρίες που αργά ή γρήγορα όπως βλέπω θα σπάσουν το άβατο. Συνεχίστε 🙂

  1. No trackbacks yet.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.
Αρέσει σε %d bloggers: