Αρχική > Αφασιαλάνδη, Χριστιανισμός > Πορνεύει Κύριος ον βούλεται απολέσαι

Πορνεύει Κύριος ον βούλεται απολέσαι

18/03/2008

Η είδηση [από Το Βήμα]:

«[η] Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποδοκίμασε χθες το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης. Η Σύνοδος χαρακτήρισε «πορνεία» την ελεύθερη συμβίωση, αλλά και κάθε άλλη μη «συζυγική» σχέση, η οποία συστήνεται εκτός του ορθοδόξου τυπικού του γάμου. Αντιστοίχως, το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης- σε περίπτωση νομοθετικής κατοχύρωσης και εφαρμογής του- χαρακτηρίζεται σε άλλο σημείο «καταστροφική βόμβα στα θεμέλια της χριστιανικής οικογένειας». Η ομόφωνη αυτή απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου…»

Και για του Λόγου το Αληθές [από την Espresso]:

porneia.jpg

Advertisements
  1. 18/03/2008 στο 14:09

    Πού είναι η είδηση; Η άποψη αυτή είναι γνωστή και διαχρονική τόσο για την Ορθόδοξη όσο και για τις υπόλοιπες Χριστιανικές ομολογίες – και όχι μόνο. Είδηση θα ήταν αν η Εκκλησία εγκατέλειπε αυτή τη θέση της. Όποιος πιστεύει οφείλει να την αποδεχτεί καθώς από μια θρησκεία δεν μπορείς να παίρνεις μόνο ό,τι σε βολεύει (εκτός κι αν είσαι Προτεστάντης!) Για όποιον δεν πιστεύει, δεν κάνει ούτε κρύο ούτε ζέστη, έτσι δεν είναι; (Εδώ υπάρχουν ακόμη κάποιοι που πιστεύουν πως ο πλούτος είναι προϊόν κλοπής, ή όχι; 😉 )

  2. 18/03/2008 στο 15:05

    Σωστές οι παρατηρήσεις σου, αλλά επί του γενικού. «Για όποιον δεν πιστεύει, δεν κάνει ούτε κρύο ούτε ζέστη», λες. Σωστό, πλην όμως όταν κάποιος που δεν πιστεύει πληρώνει φόρους από τους οποίους πληρώνονται ΚΑΙ οι παπάδες, τότε μάλλον κάνει κρύο. Και πώς ξεγράφεσαι από την πληρωμή φόρων προς την Εκκλησία; Στη Γερμανία μπορείς να το κάνεις… Υποθέτω και αλλού.

    Δεν χρειάζεται να είσαι Προτεστάντης για να παίρνεις μόνο ό,τι σε βολεύει. Και ορθόδοξος Έλληνας να είσαι το ίδιο γίνεται. Μήπως δεν είναι οι ίδιοι οι μητροπολιτάδες που -ενίοτε, όχι πάντα- ψηφίζουν κάποιον αναμεταξύ τους «επειδή τουλάχιστον αυτός φοράει παντελόνια»; Ας ξεβρωμίσουν τα του οίκου τους από την πορνεία, και μετά ας βγουν να χαρακτηρίσουν πορνεία τον πολιτικό γάμο ή όποια άλλη συμβίωση. Τον οποίο πολιτικό γάμο επιλέγει πια το 30% των συμπολιτών μας. Και δεν είναι και υποχρεωτικός. Αλλά σε μια χώρα όπου η «πίστη» αποτέλεσε το συγκολλητικό υλικό για το «έθνος» τι να περιμένει κανείς…

    Δεν είναι όλος ο πλούτος προϊόν κλοπής. Αλλά το μεγαλύτερο μέρος του 😉

  3. bfo
    18/03/2008 στο 15:47

    Δεν χρειάζεται να είσαι Προτεστάντης για να παίρνεις μόνο ό,τι σε βολεύει. Και ορθόδοξος Έλληνας να είσαι το ίδιο γίνεται. Μήπως δεν είναι οι ίδιοι οι μητροπολιτάδες που -ενίοτε, όχι πάντα- ψηφίζουν κάποιον αναμεταξύ τους “επειδή τουλάχιστον αυτός φοράει παντελόνια”; Ας ξεβρωμίσουν τα του οίκου τους από την πορνεία, και μετά ας βγουν να χαρακτηρίσουν πορνεία τον πολιτικό γάμο ή όποια άλλη συμβίωση.

    Δηλαδή επειδή οι ίδιοι είναι π.χ. αμαρτωλοί, ηδονοθήρες, κτηνοβάτες, μανιακοί δολοφόνοι μετά πριόνεων κλπ, ήτοι πτωτικοί (πράγμα το οποίο προβλέπει και δικαιολογεί απολύτως η χριστιανική θρησκεία), θα πρέπει να αλλοιώσουν το θρησκευτικό μύνημα ώστε να συμβαδίζει με τα δικά τους χούγια; Το μήνυμα είναι δεδομένο, το ότι οι άνθρωποι δεν είναι πάντα άξιοι του επίσης δεδομένο. Αυτό δεν σημαίνει ότι φέρνουν το μήνυμα στα μέτρα τους. Το μήνυμα παραμένει ως οδηγός.

    Τον οποίο πολιτικό γάμο επιλέγει πια το 30% των συμπολιτών μας.

    Ε; Πόθεν οι στατιστικές; Με ή χωρίς συνοδευτικό θρησκευτικό;

    Αλλά σε μια χώρα όπου η “πίστη” αποτέλεσε το συγκολλητικό υλικό για το “έθνος” τι να περιμένει κανείς…

    Δηλαδής; Δεν υπήρξε κοινότης και συνέχεια πολιτισμική (τρόποι του βίου, γλωσσική, λαϊκή τέχνη, κλπ); Μόνο η θρησκευτική; Και σε ποιά εποχή ακριβώς συγκολλήθη το, εν εισαγωγικά, «έθνος»;

    = = = = =

    Παράθεμα:

    Δεν 
 υπάρχουν
 έθνη,
 επειδή 
 οι
 Ευρωπαϊκές 
φυλές
που
 πολεμούσαν 
αιώνες 
με
 τα
ρόπαλα,
η 
μία
 εναντίον 
της
 άλλης,
 ανακάλυψαν 
τότε, 
 προσφάτως 
δηλαδή,
 κι
 έδωσαν 
τό
 συγκεκριμμένο
 περιεχόμενο
 στούς 
 όρους;
 Εφεύραν
 εν
 κενώ;
 Τι
 συζητάμε;
 Τις
 νεοταξικές
 θεωρίες
 της
 πλάκας;
 Δεν
 υπάρχουν,
 ούτε
 υπήρχαν 
 έθνη
 από
 τήν
 αρχή
 της
 ανθρώπινης
 ιστορίας;
 Τι
 είδους
 πνευματική
 διαστροφή 
 είναι
 αυτή,
 όταν
 αναγάγουμε
 την
 ευρωπαϊκή 
 ιστορία
 των 
 Πικτών
 και
 των 
 Βισσιγότθων
 σε
 παγκόσμια
 ιστορία
 και
 παγκόσμιο
 μέτρο;
 Τα
 ευρωπαϊκά
 έθνη
 μπορεί
 να
 σχηματίστηκαν
 την
 εποχή
 πού
 λένε.
 Αυτούς 
περίμεναν 
οι
 Ελληνες,
 οι
 Κινέζοι,
 οι
 Εβραίοι,
 οι
 Ινδοί,
 τις 
 ευρωπαϊκές 
 εφευρέσεις 
 για 
 να 
 σχηματίσουν
 τις
 εθνικές
 τους 
ταυτότητες;
 Ρατσιστικές
θεωρίες.

    Εθνος,
 τουλάχιστον 
στα
 πυρηνικά
 του
 χαρακτηριστικά,
 υπήρξαν 
οι
 Ζουλού
 πρίν
 από
 τον 
 18ο
 αιώνα.
 Είναι
 δυνατόν
 να
 λέμε
 ότι
 μία 
 εννοια,
 της 
 οποίας 
 τό
 περιεχόμενο
 όρισαν 
 ενδοευρωπαϊκές 
 ανάγκες
 να
 ισχύει
 γιά
 όλη
 τήν
 ανθρωπότητα;
 Αν 
 εμείς
 γίναμε
 έθνος
 με
 τά
 ρομαντικά
 όνειρα 
των 
ευρωπαίων
 φιλλελήνων,
 όπως 
μας 
λένε,
 οι
 Μογγόλοι
 πώς 
έγιναν;
 Και
 οι
 Εβραίοι
 πώς
 έμειναν 
 έθνος,
 σκόρπιοι
 σ΄
 όλον
 τόν
 κόσμο; 
 Εκτός 
 αν

    εχουμε
 άλλον 
ορισμό 
γιά 
τό 
έθνος 
ο 
καθένας.


  4. 18/03/2008 στο 16:05

    Εγώ ππιστέυω ότι ο Ρουμάνος πρέπι να συντάξει «Σύμφωνο ελέυθερης συμβίωσης» με την κατσίκα! 😀

  5. 18/03/2008 στο 16:44

    @ bfo

    «Δηλαδή επειδή οι ίδιοι είναι π.χ. αμαρτωλοί, ηδονοθήρες, κτηνοβάτες, μανιακοί δολοφόνοι μετά πριόνεων κλπ, ήτοι πτωτικοί (πράγμα το οποίο προβλέπει και δικαιολογεί απολύτως η χριστιανική θρησκεία), θα πρέπει να αλλοιώσουν το θρησκευτικό μύνημα ώστε να συμβαδίζει με τα δικά τους χούγια; Το μήνυμα είναι δεδομένο, το ότι οι άνθρωποι δεν είναι πάντα άξιοι του επίσης δεδομένο. Αυτό δεν σημαίνει ότι φέρνουν το μήνυμα στα μέτρα τους. Το μήνυμα παραμένει ως οδηγός.»

    Δεν είπα ότι θα πρέπει να αλλοιώσουν το θρησκευτικό μήνυμα, αλλά ότι στο σπίτι του κρεμασμένου δεν βγαίνεις στο μπαλκόνι για να μιλήσεις για σκοινί στους αλλουνούς. Δεν τους πέφτει κανένας λόγος να μιλάνε για «πορνεία» ή οτιδήποτε άλλο. Ας βγουν στον άμβωνα να πουν ό,τι θέλουν. Εμένα από πού κι ως πού με χαρακτηρίζουν πόρνο επειδή έκανα πολιτικό γάμο; Τους το επιστρέφω.

    «Ε; Πόθεν οι στατιστικές; Με ή χωρίς συνοδευτικό θρησκευτικό;»

    Οι στατιστικές: *Το ποσοστό των πολιτικών γάμων, από 7,66% επί του συνόλου το 1983 εκτοξεύθηκε στο 31,6% (!) το 2006. Μέχρι και το 1991 το ποσοστό αυτό κυμαινόταν σε μονοψήφιο νούμερο. Για παράδειγμα, το 1991 επί 65.568 γάμων μόνο 5.855 (9%) ήταν πολιτικοί.

    *Τα υψηλά διψήφια ποσοστά αρχίζουν να εμφανίζονται από το 2000 (18% οι πολιτικοί γάμοι), φτάνουν το 2002 στο 21%, και έκτοτε ακολουθούν ραγδαία ανοδική πορεία, για να φτάσουμε στο έτος 2006, όταν επί 57.802 γάμων οι 18.223 είναι πολιτικοί (31,6%)

    Πηγή: Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία 2-3-2008: Με τα δεσμά του Ε9

    Μάλλον χωρίς συνοδευτικό θρησκευτικό. «Πόρνοι».

    «Δηλαδής; Δεν υπήρξε κοινότης και συνέχεια πολιτισμική (τρόποι του βίου, γλωσσική, λαϊκή τέχνη, κλπ); Μόνο η θρησκευτική; Και σε ποιά εποχή ακριβώς συγκολλήθη το, εν εισαγωγικά, “έθνος”;»

    Και κοινότητα υπήρξε και πολιτισμική συνέχεια και έθνος. Αλλά αυτά ανέλαβε να τα συγκολλήσει η Εκκλησία. Και αυτό βιώνουμε ως σήμερα. Πας μη ορθόδοξος σ’ αυτή τη χώρα ήταν μη Έλληνας. Θυμίζω τις ανταλλαγές πληθυσμών. Στ’ αλήθεια πόσοι Έλληνες μουσουλμάνοι ζούσαν στο κρατίδιο το 1828; Υπάρχουν στατιστικά στοιχεία ή «Έλληνες μουσουλμάνοι» δεν έζησαν ποτέ σ’ αυτόν τον τόπο;

    @ pølsemannen
    🙂

  6. 18/03/2008 στο 17:58

    @ Χρ. Μόρφος

    Από το κοινωνικό μου περιβάλλον διαπιστώνω κατακόρυφη αύξηση των πολιτικών γάμων, που όμως στην πλειοψηφία της συνοδεύεται από θρησκευτικό αργότερα. Ο πολιτικός γάμος επιλέγεται για να επιλύσει νομικά, φορολογικά, ιδιοκτησιακά ζητήματα και επειδή είναι οικονομικά φθηνότερος από το θρησκευτικό. Δεν νομίζω ότι η γενική τάση κυριαρχίας του θρησκευτικού γάμου ανατρέπεται. Απλά έπιλέγεται παράλληλα και ο πολιτικός για διευκόλυνση.

  7. Ανώνυμος
    18/03/2008 στο 18:26

    Το μεγαλίτερο δράμα, είναι αυτο της κατσίκας. Στο τέλος ο Ρουμάνος θα την φάει!!!!!

  8. 18/03/2008 στο 18:27

    ο ανώνυμος είμαι εγώ. Σορρυ

  9. 18/03/2008 στο 21:18

    @ XM

    Σίγουρα πληρώνουμε το παπαδαριό, πληρώνουμε όμως και ένα σωρό άλλα λαμόγια με ανύπαρκτο κοινωνικό ή και «εθνεγερτικό» ρόλο που τον πρώτο κουτσά – στραβά και τον δεύτερο ολόψυχα ασκεί η εκκλησία! Χωρίς να δίνω συγχωροχάρτι (καθ’ όσον ούτε παπικός είμαι :-P).

    @bfo et al.

    Περί το 1828 η θρησκεία του Έθνους μεταβλήθηκε, καθ’ όσον ανακαλύφθηκε «ο Θεός των Ελλήνων», που βεβαίως είναι άλλος από τον Θεό π.χ. των Βουλγάρων, των Σέρβων ή των Ρώσων. Η οικουμενική ορθοδοξία της προεπαναστατικής περιόδου μεταβλήθηκε σε εθνική θρησκεία του νεοσύστατου κράτους. Στατιστικές για τον αριθμό των Ελλήνων μουσουλμάνων κατά την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους φυσικά δεν υπάρχουν, αλλά οι αναφορές του ιστορικού της επανάστασης Σπυρίδωνα Τρικούπη σε ομαδικά βαφτίσια θα πρέπει να μας πονηρεύει. Όπως και η φυγή των «Τουρκοκρητικών» στη …Συρία και όχι στην Τουρκία μετά την υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών μετά τη Συνθήκη της Λωζάνης.

  10. 18/03/2008 στο 22:09

    Καλά τα λέτε, αλλά δείτε κι αυτό:

    http://roides.wordpress.com/2008/03/18/180308a/

  11. bfo
    18/03/2008 στο 22:45

    Οι στατιστικές: *Το ποσοστό των πολιτικών γάμων, από 7,66% επί του συνόλου το 1983 εκτοξεύθηκε στο 31,6% (!) το 2006. Μέχρι και το 1991 το ποσοστό αυτό κυμαινόταν σε μονοψήφιο νούμερο. Για παράδειγμα, το 1991 επί 65.568 γάμων μόνο 5.855 (9%) ήταν πολιτικοί.
    *Τα υψηλά διψήφια ποσοστά αρχίζουν να εμφανίζονται από το 2000 (18% οι πολιτικοί γάμοι), φτάνουν το 2002 στο 21%, και έκτοτε ακολουθούν ραγδαία ανοδική πορεία, για να φτάσουμε στο έτος 2006, όταν επί 57.802 γάμων οι 18.223 είναι πολιτικοί (31,6%).”
    Πηγή: Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία 2-3-2008: Με τα δεσμά του Ε9
    Μάλλον χωρίς συνοδευτικό θρησκευτικό. “Πόρνοι”.

    Πόρνοι δε λες τίποτε. Πάντως η Ε, προσθέτει:

    *Τι συμβαίνει, όμως, και τόσο πολλοί Ελληνες προτιμούν πλέον τον όρκο στον δήμαρχο από την ευλογία του ιερέα; Η επιλογή τους έχει σχέση μόνο με ιδεολογικούς λόγους; Εχουν, βέβαια, συντελεσθεί κοινωνικές διεργασίες, διαβεβαιώνουν οι ειδικοί, αν και όλα δείχνουν ότι οι λόγοι επί το πλείστον είναι οικονομικοί.

    Η ραγδαία αύξηση των πολιτικών γάμων εκδηλώνεται από το 2002, με την είσοδο του ευρώ, και με τα επιτόκια, που το ίδιο έτος έπεσαν στα στεγαστικά δάνεια. Η αυξημένη φοροαπαλλαγή για την πρώτη κατοικία αποτελεί, λοιπόν, ισχυρό κίνητρο για έναν γρήγορο γάμο στο δημαρχείο.

    Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και το κόστος του θρησκευτικού γάμου, που κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητο είναι. Ανάλογα με τις επιλογές για νυφικό, στολισμό, δεξίωση και ό,τι άλλο απαιτεί η τελετή, μπορεί να ξεπεράσει και τα 19.000 ευρώ!

    Για τα κίνητρα που οδηγούν πλέον τους Ελληνες στον πολιτικό γάμο, μας μίλησε ένα ζευγάρι, η Παρασκευή και ο Γιάννης Μάιπας. Τους συναντήσαμε στο σπίτι τους, τρεις ημέρες μετά τον γάμο.

    «Δεν έχει αλλάξει τίποτε για μας, όπως ήμασταν προχθές είμαστε και σήμερα. Κάναμε πολιτικό γάμο γι’ αυτό εδώ το σπίτι, παίρνοντας δάνειο πρώτης κατοικίας. Δεν αντέχαμε τη «βιομηχανοποίηση» και το κόστος του θρησκευτικού γάμου. Πολύ εύκολα βγάλαμε τα χαρτιά, πληρώσαμε 30 ευρώ για τα παράβολα και φθάσαμε στο δημαρχείο. Η αίθουσα ήταν όμορφα στολισμένη, ο δήμαρχος ευγενέστατος, μας συγκίνησαν τα λόγια του όρκου».

    Η Παρασκευή, που περιμένει το πρώτο τους παιδί, μας είπε ότι το τελευταίο εξάμηνο τρεις φίλες της παντρεύτηκαν με πολιτικό γάμο για τους ίδιους οικονομικούς λόγους, και ότι οι γυναίκες πλέον άφησαν πίσω τους το «Η γυνή να φοβείται τον άνδρα» και τον μύθο του νυφικού.

    Αυτό που άφησαν μάλλον είναι η αξίωση για μια αξιοπρεπή ποιότητα ζωής, χαμένη ανάμεσα στα δάνεια, τα έξοδα και την οικονομική ύφεση. Δεδομένου ότι, απ’ ό,τι φαίνεται δηλαδή, δεν θα τους έπεφτε καθόλου άσχημα ένας θρησκευτικός γάμος, απλά στερούνται των μέσων. Φαντάζομαι αυτό είναι και το νόημα του τίτλου, «με τα δεσμά του Ε9».

    Και κοινότητα υπήρξε και πολιτισμική συνέχεια και έθνος. Αλλά αυτά ανέλαβε να τα συγκολλήσει η Εκκλησία. Και αυτό βιώνουμε ως σήμερα. Πας μη ορθόδοξος σ’ αυτή τη χώρα ήταν μη Έλληνας. Θυμίζω τις ανταλλαγές πληθυσμών. Στ’ αλήθεια πόσοι Έλληνες μουσουλμάνοι ζούσαν στο κρατίδιο το 1828; Υπάρχουν στατιστικά στοιχεία ή “Έλληνες μουσουλμάνοι” δεν έζησαν ποτέ σ’ αυτόν τον τόπο;

    Πόσοι άραγε; Ώστε άλλωστε να εξαφανιστούν, ανταλλαγούν, κλπ τόσο εύκολα και με τόση μικρή αντίσταση; Και πόσοι από τους έλληνες μουσουλμάνους αυτούς άραγε ιστορικά έγιναν μουσουλμάνοι τύποις σε αναζήτηση καλύτερης μοίρας σε δεδομένες συνθήκες τουρκοκρατίας;

    Αλλά έστω ότι ζούσε ένα 10-20%. Και μετά; Η εκκλησία ανέλαβε να συγκολήσει το κρατίδιο και αυτό βιώνουμε ως σήμερα; Σοβαρά; Νόμιζα ότι η δυτικές δυνάμεις ανέλαβαν να αποσυγκολύσουν κατά τα δικά τους το προτεκτορίδιο και αυτό βιώνουμε ως σήμερα.

    Πάντως δεν νιώθω οποιαδήποτε πίεση από οποιονδήποτε παπά. Σε εκκλησία δεν έχω να πάω από απρομνημονεύτων ετών σε κάποιο γάμο ή κάτι τέτοιο. Δεν ξέρω πόσο ασφυκτικά νιώθει την ανάσα του παπά ο μέσος ΣΥΝασπιστής. Ίσως ζεί στο Άνω Κακοσάλεσι και εκεί τα πράγματα είναι αλλιώς. Ή ίσως τον φοβίζουν οι φαιές δηλώσεις του Χριστόδουλου για τα εθνικά –όχι σαν τις ωραίες του ΓΑΠ και του Τσίπρα.

    Να, ας πούμε:

    Περί το 1828 η θρησκεία του Έθνους μεταβλήθηκε, καθ’ όσον ανακαλύφθηκε «ο Θεός των Ελλήνων», που βεβαίως είναι άλλος από τον Θεό π.χ. των Βουλγάρων, των Σέρβων ή των Ρώσων. Η οικουμενική ορθοδοξία της προεπαναστατικής περιόδου μεταβλήθηκε σε εθνική θρησκεία του νεοσύστατου κράτους.

    Δεν ήξερα ότι η θρησκεία εδώ δεν είχε εθνικές αναφορές πριν το 1928. Ενδιαφέρον. Ποιές οι πηγές σου;

    Στατιστικές για τον αριθμό των Ελλήνων μουσουλμάνων κατά την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους φυσικά δεν υπάρχουν, αλλά οι αναφορές του ιστορικού της επανάστασης Σπυρίδωνα Τρικούπη σε ομαδικά βαφτίσια θα πρέπει να μας πονηρεύει.

    Σωστά. Ομαδικά βαφτίσια όμως έχουμε και αντίστροφα. Στην τουρκοκρατία. Όπως και κρυπτοχριστιανούς.

  12. Ανώνυμος
    18/03/2008 στο 23:13

    Μάλλον μπερδεύεις τους Συρο-κρητικούς με τους Τουρκο-κρητικούς.
    Οι Συροκρητικοί μεταφέρθηκαν από τον Αμπτούλ Χαμίτ βιαίως στη Συρία.
    Ήταν σε μεγάλο βαθμό κρυπτο-χριστιανοί.Ο ουσιαστικός εξισλαμισμός τους έλαβε χώρα μετά τη μετοίκησή τους στη Συρία.
    Πριν μερικά χρόνια πήγαν κανάλια από την Αθήνα στον οικισμό τους και πήραν συνέντευξη απο μερικούς.Είχε και μία γιαγια με μουσουλμανικό όνομα που συνέχιζε να αναβει καντηλάκι σε ένα εικόνισμα της Παναγίας διπλα στο οποίο είχε μία φωτογραφία του Ελευθέριου Βενιζέλου(!)
    Οι Συροκρητικοί σε αντίθεση με τους τουρκοκρητικούς έχουν ελληνική ταυτότητα.Τέτοιες περιπτώσεις όμως αποτελούν την εξαίρεση και όχι τον κανόνα.

  13. 19/03/2008 στο 10:17

    Συρο-κρητικοί η Συριο-κρητικοί??

  14. 19/03/2008 στο 14:26

    Δεν είπα ότι θα πρέπει να αλλοιώσουν το θρησκευτικό μήνυμα, αλλά ότι στο σπίτι του κρεμασμένου δεν βγαίνεις στο μπαλκόνι για να μιλήσεις για σκοινί στους αλλουνούς. Δεν τους πέφτει κανένας λόγος να μιλάνε για “πορνεία” ή οτιδήποτε άλλο. Ας βγουν στον άμβωνα να πουν ό,τι θέλουν. Εμένα από πού κι ως πού με χαρακτηρίζουν πόρνο επειδή έκανα πολιτικό γάμο; Τους το επιστρέφω.

    οι ιεράρχες έχουν δικαίωμα να κρίνουν με ορισμένα κριτήρια τους εντός Εκκλησίας, χαρακτηρίζοντας πορνεία το μη ορθόδοξο γάμο των ορθοδόξων, όχι όμως των μη ορθοδόξων. το πρόβλημα δημιουργείται επειδή η εκκλησία θεωρεί ότι σχεδόν κάθε πολίτης είναι και ορθόδοξος και γι’ αυτό κάνει σα να αποκαλεί πόρνους και τους εκτός εκκλησίας που επέλεξαν τον πολιτικό γάμο. ότι η ΙΣ της εκκλησίας χαρακτηρίζει πορνεία τον πολιτικό γάμο δεν εξαρτάται από το ότι, με ίδια τα ορθόδοξα κριτήρια, και ορισμένοι ενδεχομένως από την ΙΣ ή (σίγουρα) κάποιοι από τον κλήρο είναι πόρνοι. κοινώς υπάρχουν πολλοί πόρνοι στην εκκλησία. αυτό δεν είναι πρόβλημα αναφορικά με τα κριτήρια πορνείας: αυτά ή τα δέχεται κανείς ή τα απορρίπτει.

    “Για όποιον δεν πιστεύει, δεν κάνει ούτε κρύο ούτε ζέστη”, λες. Σωστό, πλην όμως όταν κάποιος που δεν πιστεύει πληρώνει φόρους από τους οποίους πληρώνονται ΚΑΙ οι παπάδες, τότε μάλλον κάνει κρύο. Και πώς ξεγράφεσαι από την πληρωμή φόρων προς την Εκκλησία; Στη Γερμανία μπορείς να το κάνεις… Υποθέτω και αλλού.

    Αληθεύει ότι πληρώνονται μέσω φόρων οι κληρικοί; αν ναι, κακώς. νόμιζα ότι έχει υπάρξει συμφωνία κράτους-εκκλησίας, για την πληρωμή των μισθών των κληρικών εξαιτίας των/ορισμένων απαλλοτριώσεων της εκκλησιαστικής περιουσίας. κακώς επίσης δεν φορολογούνται, αν συμβαίνει αυτό, τα της εκκλησίας. από εκεί και πέρα, και οι ορθόδοξοι πληρώνουν (αν ισχύει αυτό) μέσω των φόρων τους τους μισθούς των κληρικών των αναγνωρισμένων θρησκειών στην Ελλάδα αλλά και οι πιστοί θρησκειών οι οποίες εναντιώνονται λ.χ. στην έκτρωση πληρώνουν τις εκτρώσεις στα κρατικά νοσοκομεία. είναι ένα αλισβερίσι, το οποίο αναγκαστικά γίνεται, εκτός αν αρχίσουμε να αποκτούμε ορθόδοξους και άθεους αρνητές πληρωμής των φόρων (για διαφορετικούς λόγους).

  15. 19/03/2008 στο 14:31

    Ανώνυμος Είπε:
    18/3/2008 στο 6:26 μ.μ
    Το μεγαλίτερο δράμα, είναι αυτο της κατσίκας. Στο τέλος ο Ρουμάνος θα την φάει!!!!!

    δε νομίζω ότι είναι δράμα. νομίζω πως συμβαίνει σε ορισμένα έντομα, μόνο που εκεί το θηλυκό τρώει το αρσενικό. ο Κρητορουμάνος τρώγοντας την ερωμένη του πήρε το αίμα όλων των αρσενικών εντόμων πίσω.

  16. 19/03/2008 στο 17:38

    @ Bfo

    Εθνικές αναφορές η Ορθόδοξη πίστη; Κι εγώ που νόμιζα πως ο εθνοφυλετισμός είναι αίρεση 😉 Ρε μπας κι η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδας ή η Βουλγαρική Εξαρχία υπήρχαν και πριν το ’21;

    «Κρυπτοχριστινούς» υπό ποια έννοια; Όπως λέμε «κρυπτοκομμουνιστές»; Αλλά κι αυτοί οι κρυπτοχριστινοί βρε παιδί μου Λερναία Ύδρα, 400 χρόνια σκλαβιάς και να είναι η πλειοψηφία στη Δυτική Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ο Πατριάρχης αλήθεια «κρυφός» ήταν κι αυτός;

  17. Ανώνυμος
    19/03/2008 στο 18:37

    Η ύπαρξη κρυπτοχριστιανών από την οθωμανική περίοδο μέχρι και σήμερα τεκμηριώνεται από πλήθος μαρτυριών κάποιες εκ των οποίων τουρκικές.
    Βέβαια η πλειοψηφία τους στην τουρκία σήμερα είναι αρμενικής (όχι ελληνικής) καταγωγής.
    Και δεν πρόκειται για «εκατομμύρια» όπως φαντασιώνονται ορισμένοι.

    Ένα πολύ ενδιαφέρον ζήτημα είναι επίσης οι λεγόμενοι «ντονμέ», οι κρυπτο-εβραίοι της οθωμανικής Αυτοκρατορίας που ακολούθησαν το παράδειγμα του Σαμπετάι Σεβί όταν εξισλαμίστηκε προκειμένου να αποφύγει τη θανατική καταδίκη.
    Ο αριθμός τους υπολογίζεται στους 50.000.

  18. frankiethecat
    19/03/2008 στο 21:35

    http://frankiethecat.wordpress.com/2008/03/19/march_2008_19/

    αντί σχολιασμού … απλώς αντέγραψα .

  19. 20/03/2008 στο 13:26

    @ εξαποδω

    Άσχετα με το αν η πλειοψηφία επιλέγει αργότερα και θρησκευτικό γάμο, το αμάρτημα της πορνείας παραμένει. Και, άραγε, η μετέπειτα παρουσία στον οικείον Αστυνομικόν Εκκλησιαστικόν Τμήμα αποτελεί είδος συγχωροχαρτιού;

    @ ange-ta

    «Στο τέλος ο Ρουμάνος θα την φάει!!!!!»… υποπίπτοντας και στο αμάρτημα της κρεοφαγίας [εν μέσω Σαρακοστής]!

    Ενδιαφέρον το λινκάκι σου.

    @ Vrennus

    Καλά τι μάρκα χριστιανός είσαι, τέλος πάντων; Προτεστάντης δεν είσαι, καθολικός δεν είσαι, μήπως είσαι κόφτης στο μπέιζμπωλ; 🙂

    @ Πάνος

    Ώρα για διαφημιστικό break…

    @ bfo

    Το ζήτημα είναι αν οι πολιτικοί γάμοι γίνονται για οικονομικούς λόγους, ή για το αν η Εκκλησία μπορεί να χαρακτηρίζει πόρνες/πόρνους το 30% των Ελλήνων Πολιτών που επιλέγουν τον πολιτικό γάμο; Οι Έλληνες Πολίτες δεν ταυτίζονται με τους Ορθόδοξους Πιστούς σ’ αυτή τη χώρα…

    Η Εκκλησία στην Ελλάδα επέλεξε [;] να ταυτιστεί με το κράτος – και αντίστροφα- με τη γνωστή κατάληξη: Πας μη ορθόδοξος = Μη Έλλην. Σε αγαστή συνεργασία οι δύο αυτές… πόρνες κατάφεραν να τουρκέψουν τους μουσουλμάνους της Θράκης, τους Πομάκους, τους Τσιγγάνους… Για τους υπόλοιπους είχε φροντίσει το γιαταγάνι του Κολοκοτρώνη [να τα λέμε κι αυτά, μισή ντροπή δικιά μας, μισή δική του] ή οι μαζικές βαπτίσεις…

    Ας φροντίσει η Εκκλησία να κάνει τους Έλληνες καλύτερους χριστιανούς, κι ας αφήσει τα εθναρχικά της. Ουδέποτε έπαιξε τέτοιο ρόλο, ούτε πριν το 1821 [πώς θα μπορούσε άλλωστε;], ούτε κατά τη διάρκεια της Επανάστασης, ούτε μετά. Ταυτίστηκε με το ελλαδικό κράτος, όπως έκανε πάντα στην 1600ετή ιστορία της: πάντα με τον ισχυρό.

    Τα υπόλοιπα για τους Συριζαίους δεν με αφορούν. Ο μανιχαϊσμός είναι χριστιανική αίρεση…

    @ Γιάννης

    «οι ιεράρχες έχουν δικαίωμα να κρίνουν με ορισμένα κριτήρια τους εντός Εκκλησίας, χαρακτηρίζοντας πορνεία το μη ορθόδοξο γάμο των ορθοδόξων, όχι όμως των μη ορθοδόξων. το πρόβλημα δημιουργείται επειδή η εκκλησία θεωρεί ότι σχεδόν κάθε πολίτης είναι και ορθόδοξος».

    Έτσι. Η Εκκλησία ας λέει ό,τι θέλει, αλλά να διευκρινίζει ότι ο πολιτικός γάμος είναι πορνεία για τους χριστιανούς. Αλλά δεν μπορεί να το πει και ξεκάθαρα. Ο οπορτουνισμός στην Ελλάδα δεν αφορά μόνον τους πολιτικούς. Μπορεί να λέει ό,τι θέλει, αλλά όχι για τους Έλληνες γενικά, αλλά για τους χριστιανούς που ζουν στην Ελλάδα ειδικά…

    «Αληθεύει ότι πληρώνονται μέσω φόρων οι κληρικοί; » Φυσικά, οι παπάδες πληρώνονται από τον κρατικό κορβανά, εσαεί! Ναι, είχε γίνει κάποια συμφωνία με το κράτος για απαλλοτριώσεις περιουσιών, και τρέχα γύρευε πόσο τίμιες ήταν… Τα δυο συνεταιράκια… συμβιώνουν μια χαρά εις βάρος μας. Από όσο ξέρω, τα «παγκάρια» της Εκκλησίας φορολογούνται με το 40% – ή κάτι τέτοιο. Προφανώς… δεν κλέβουν… και τα δηλώνουν όλα…

    @ όλους

    για τους κρυπτοχριστιανούς και τους ελληνόφωνους μουσουλμάνους στην Τουρκία διαβάστε διάφορα ποστ στον Πόντο και Αριστερά.

    @ frankiethecat

    Αντί σχολιασμού: και οι 7.000 σύνεδροι του ΠΑΣΟΚ Φώφη ψήφισαν… 🙂

  20. bfo
    20/03/2008 στο 23:31

    @ Vrennus

    Εθνικές αναφορές η Ορθόδοξη πίστη; Κι εγώ που νόμιζα πως ο εθνοφυλετισμός είναι αίρεση. Ρε μπας κι η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδας ή η Βουλγαρική Εξαρχία υπήρχαν και πριν το ‘21;

    Καταρχήν η ιστορική έκφραση της ορθόδοξης πίστης ως κοινωνικό φαινόμενο δεν ταυτίζεται και δεν περιορίζεται στον ορθόδοξο κανόνα της πίστης. Είναι γενικότερο, σύμμεικτο είδος, όπως κάθετι ιστορικό και όχι καθαρολογικό. Διαφωνείς;

    Δεύτερον, άλλο ο εθνοφυλετισμός (!) και άλλο εθνικές αναφορές -δηλαδή ενσωμάτωση της θρησκείας στο ιστορικό της περιβάλλον -το οποίο δεν είναι ο αφηρημένος διανοητικός αέρας του Ξενοφάνη αλλά τοπικός, υλικός και πολιτισμικά καθορισμένος χώρος και χρόνος -άρα και εθνικός. Πράγμα καθόλα συμβατό και με την έννοια της ιστορικής θρησκείας -το δόγμα της ενσάρκωσης.

    Τέλος, επικαλούμαι τον νόμο του Godwin. Αυτομάτως έχασες την επιχειρηματολογία και διαγράφεσαι από την συζήτηση 😉

    «Κρυπτοχριστινούς» υπό ποια έννοια; Όπως λέμε «κρυπτοκομμουνιστές»; Αλλά κι αυτοί οι κρυπτοχριστινοί βρε παιδί μου Λερναία Ύδρα, 400 χρόνια σκλαβιάς και να είναι η πλειοψηφία στη Δυτική Οθωμανική Αυτοκρατορία.

    Βιάζεσαι. Καταρχήν είναι κρυπτοχριστιανοί, όχι χριστινοί (sic) όπως δις γράφεις -εκτός και αν επιχειρείς κάποιο λογοπαίγνιο που μου διαφεύγει. Έπειτα η παρουσία τους είναι αναγνωρισμένη ιστορικά -και η αντοχή τους δεδομένη επίσης. Άλλωστε οι εντάσεις και οι διώξεις δεν υπήρξαν μόνιμες και σε όλη την οθωμανική επικράτεια αλλά περιοδικές και τοπικές. Αλλά που είδες πως επρόκειτο για πλειοψηφία; Το έγραψε κανείς μας; Εκτός αν μετράς και τους δεδηλωμένα χριστιανούς μέσα.

    @ Μόρφος

    Το ζήτημα είναι αν οι πολιτικοί γάμοι γίνονται για οικονομικούς λόγους, ή για το αν η Εκκλησία μπορεί να χαρακτηρίζει πόρνες/πόρνους το 30% των Ελλήνων Πολιτών που επιλέγουν τον πολιτικό γάμο; Οι Έλληνες Πολίτες δεν ταυτίζονται με τους Ορθόδοξους Πιστούς σ’ αυτή τη χώρα…

    Και αυτό σημαίνει ότι η εκκλησία έχει το δικαίωμα να χαρακτηρίσει μια συμπεριφορά ως πορνική συμπεριφορά μόνο στο σώμα των ορθοδόξων πιστών και όχι στο 100% των Ελλήνων ή και το 100% των κατοίκων του πλανήτη;

    Άλλο ο διαχωρισμός εκκλησίας-κράτους και άλλο ο περιορισμός της εμβέλειας του εκκλησιαστικού λόγου στα πλαίσια του εκκλησιαστικού σώματος. Στοιχειώδες, νομίζω. Και ένας βαρεμένος ιδρυτής νεοθρησκείας θα έχει όλο το δικαίωμα να θεωρεί όλο τον κόσμο αμαρτωλό. Λάθος;

    Ας φροντίσει η Εκκλησία να κάνει τους Έλληνες καλύτερους χριστιανούς, κι ας αφήσει τα εθναρχικά της. Ουδέποτε έπαιξε τέτοιο ρόλο, ούτε πριν το 1821 [πώς θα μπορούσε άλλωστε;], ούτε κατά τη διάρκεια της Επανάστασης, ούτε μετά. Ταυτίστηκε με το ελλαδικό κράτος, όπως έκανε πάντα στην 1600ετή ιστορία της: πάντα με τον ισχυρό.

    Δηλαδή λες σοβαρά ότι η ελληνική εκκλησία δεν έπαιξε εθναρχικό ρόλο πριν το 1821;! Το λες με επιχειρήματα του τύπου «αφόρισε την επανάσταση» ή με κάποια βαθύτερη ανάλυση;

  21. 21/03/2008 στο 13:01

    bfo
    αυτό σημαίνει ότι η εκκλησία έχει το δικαίωμα να χαρακτηρίσει μια συμπεριφορά ως πορνική συμπεριφορά μόνο στο σώμα των ορθοδόξων πιστών και όχι στο 100% των Ελλήνων ή και το 100% των κατοίκων του πλανήτη;
    Άλλο ο διαχωρισμός εκκλησίας-κράτους και άλλο ο περιορισμός της εμβέλειας του εκκλησιαστικού λόγου στα πλαίσια του εκκλησιαστικού σώματος. Στοιχειώδες, νομίζω. Και ένας βαρεμένος ιδρυτής νεοθρησκείας θα έχει όλο το δικαίωμα να θεωρεί όλο τον κόσμο αμαρτωλό. Λάθος;

    ασφαλώς καθένας μπορεί να αποκαλεί όποιον θέλει, εν ονόματι της αποκάλυψης ή κάποιας φιλοσοφίας, αμαρτωλό ή μοχθηρό ή αφελή. στοιχειώδεις λόγοι ευγένειας, αλλά και το γεγονός ότι δε ζούμε στον πρώτο μ.Χ. αλλά στον 21ο αιώνα, επιβάλλουν τη χρήση του όρου πόρνοι μόνο για τους πόρνους χριστιανούς, τη δε χρήση του όρου αμαρτωλοί σε πιο χαμηλούς τόνους και σε συγκεντρώσεις χριστιανών κυρίως ή μόνο. γιατί, όπως ορισμένοι δε χάνουν την ευκαιρία να αποκαλούν πόρνους και τους εκτός Εκκλησίας, έτσι άλλοι εκτός Εκκλησίας δε χάνουν ευκαιρία να βρίζουν την Εκκλησία θεωρώντας ότι λεν την αλήθεια απλώς και ότι δεν την υβρίζουν. αλλά γιατί να σταματήσουμε στους πόρνους κι όχι στους σοδομίτες ή στις μάγισσες, στους δαιμονόφιλους ειδωλολάτρες του Καρνάβαλου ή, αφού θέλουμε να εκφραζόμαστε για τον κόσμο στο στυλ του απ. Παύλου και του 4ου αι., τους αμαρτωλούς που πηγαίνουν στα θέατρα;

    Δηλαδή λες σοβαρά ότι η ελληνική εκκλησία δεν έπαιξε εθναρχικό ρόλο πριν το 1821;! Το λες με επιχειρήματα του τύπου “αφόρισε την επανάσταση” ή με κάποια βαθύτερη ανάλυση;

    Πράγματι τέτοια επιχειρήματα δεν στέκουν. αν μη τι άλλο, η άποψη των ανθρώπων του 1821 και πριν από αυτό, ειδικά των αγωνιστών για το ρόλο της θρησκείας είναι θετική. ακόμη και κακώς αμφισβητούμενα γεγονότα κι άνθρωποι όπως ο Γρηγόριος Ε’, εκλήφθησαν πολύ θετικά από το λαό και τους αγωνιστές.

  22. Ανώνυμος
    21/03/2008 στο 14:41

    To φαινόμενο της «εθναρχίας» πάντως δεν εμφανίζεται μόνο στην Ελληνική Ορθόδοξη εκκλησία.
    Κάτι αντίστοιχο παρατηρείται και στους μονοφυσίτες της Μέσης Ανατολής και της Τουρκίας.

  23. bfo
    21/03/2008 στο 16:51

    ασφαλώς καθένας μπορεί να αποκαλεί όποιον θέλει, εν ονόματι της αποκάλυψης ή κάποιας φιλοσοφίας, αμαρτωλό ή μοχθηρό ή αφελή. στοιχειώδεις λόγοι ευγένειας, αλλά και το γεγονός ότι δε ζούμε στον πρώτο μ.Χ. αλλά στον 21ο αιώνα, επιβάλλουν τη χρήση του όρου πόρνοι μόνο για τους πόρνους χριστιανούς, τη δε χρήση του όρου αμαρτωλοί σε πιο χαμηλούς τόνους και σε συγκεντρώσεις χριστιανών κυρίως ή μόνο. γιατί, όπως ορισμένοι δε χάνουν την ευκαιρία να αποκαλούν πόρνους και τους εκτός Εκκλησίας, έτσι άλλοι εκτός Εκκλησίας δε χάνουν ευκαιρία να βρίζουν την Εκκλησία θεωρώντας ότι λεν την αλήθεια απλώς και ότι δεν την υβρίζουν. αλλά γιατί να σταματήσουμε στους πόρνους κι όχι στους σοδομίτες ή στις μάγισσες, στους δαιμονόφιλους ειδωλολάτρες του Καρνάβαλου ή, αφού θέλουμε να εκφραζόμαστε για τον κόσμο στο στυλ του απ. Παύλου και του 4ου αι., τους αμαρτωλούς που πηγαίνουν στα θέατρα;

    Πράγματι, γιατί να σταματήσουμε; 😉

  24. 23/03/2008 στο 13:47

    Ο χαρακτηρισμός της Εκκλησίας ήταν ανεπίτρεπτος και επίσης το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης είναι άχρηστο.

  25. 23/03/2008 στο 17:14

    όπως και οι τα αντίθετα φρονούντες. ασφαλώς, κανένα πρόβλημα.

  26. 23/03/2008 στο 17:17

    Βέβαια (bfo) ότι ακριβώς η αποδοχή των φαινομένων αυτών ή ο μετριασμός των αντιδράσεων και κραυγών εναντίον των φαινομένων αυτών ήταν μία από τις βασικές αιτίες για τον εκχριστιανισμό αγνοείται και, αφού όλα είναι αστεία, πράγματι, γιατί να σταματήσουμε;

  27. bfo
    26/03/2008 στο 03:09

    Βέβαια (bfo) ότι ακριβώς η αποδοχή των φαινομένων αυτών ή ο μετριασμός των αντιδράσεων και κραυγών εναντίον των φαινομένων αυτών ήταν μία από τις βασικές αιτίες για τον εκχριστιανισμό αγνοείται και, αφού όλα είναι αστεία, πράγματι, γιατί να σταματήσουμε;

    Το ότι τώρα δεν βρισκόμαστε σε εκείνη την ιστορική περίοδο δεν αγνοείται επίσης;

  1. No trackbacks yet.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.
Αρέσει σε %d bloggers: