Αρχική > Χωρίς κατηγορία > Τα ά-λογα σιωπούν όταν γεράσουν…

Τα ά-λογα σιωπούν όταν γεράσουν…

10/12/2008
libe10-121

Liberation 10-12-2008. Προς συνωμοσιολόγους: ξεκινήστε από το όνομα του ιδιοκτήτη της εφημερίδας. (σ.σ. πλάκα κάνω)

Έγινα αναρχικός το 1977, τη χρονιά που τέλειωσα το Λύκειο. Δεν με «μύησε» κανένας στον αναρχισμό και στις ιδέες του. «Αυτο-μυήθηκα». Υπήρχε τότε ένα περίπτερο στη γωνία Ακαδημίας και Εμμ. Μπενάκη κατάφορτο με τη σχετική βιβλιογραφία, όπου ξόδευα το πενιχρό -ούτως ή άλλως- χαρτζιλίκι μου…

Με τα Εξάρχεια δεν είχα ποτέ κάποια ιδιαίτερη σχέση. Όμως παρακολουθούσα πάντοτε το τι συνέβαινε, κυρίως σε επίπεδο ιδεών. Κάτι σαν «εξωτερικός παρατηρητής». Διατηρώ κάποιες φιλικές -προσωπικές- σχέσεις με αναρχικούς, για τον πολύ απλό λόγο ότι συμβαίνει να «ψαχνόμαστε» και να «την ψάχνουμε» προς τις ίδιες κατευθύνσεις. Και διότι το να βρεις σήμερα κάποιον για να συζητήσεις για κάτι ενδιαφέρον στον χώρο των ιδεών, μοιάζει σαν να ψάχνεις ένα μπουκάλι παγωμένο νερό στη Σαχάρα…

«Ανακάλυψα» τη «συνωμοσιολογία» το 1983, όταν δανείστηκα από κάποιον φίλο και διάβασα το βιβλίο του Gary Allen, None Dare Call it Conspiracy

Και κάπως έτσι -και τόσο απλά!- συνέχισα όλα αυτά τα χρόνια να παρακολουθώ το τι συμβαίνει -και το τι έχει συμβεί- στους δρόμους αυτού του κόσμου, αλλά και το τι συμβαίνει -και το τι έχει συμβεί- στα ρετιρέ αυτού του κόσμου. Στους δρόμους της Αθήνας, του Παρισιού και του Πεκίνου, στα ρετιρέ του Λονδίνου, της Νέας Υόρκης και της Μόσχας…

Περίεργος συνδυασμός θα έλεγε κάποιος. Αναρχισμός και «συνωμοσιολογία» μαζί;

Μπα, καθόλου! Επίπονος ναι, περίεργος όχι.

Πιάνεις, για παράδειγμα, ένα γεγονός από τον «χώρο του κινήματος» που «πήγε στραβά» [ως κίνημα εδώ δεν εννοώ μόνον τον αναρχισμό, αλλά όλο το «αντικαπιταλιστικό κίνημα» των δύο τελευταίων αιώνων], το ψάχνεις, και μετά αρχίζεις και ψάχνεις και την άλλη όψη του νομίσματος, εκείνη των «αποπάνω». Συχνά, όχι πάντα, αλλά σίγουρα με μια «ενοχλητική» συχνότητα, ανακαλύπτεις ότι τα πράγματα δεν ήταν καθόλου όπως περιγράφονταν από τη μία ή την άλλη πλευρά. Των αποκάτω, δηλαδή, και των αποπάνω, αντίστοιχα.

Και κάπως έτσι, μελετώντας τις ήττες του κινήματος [αλλά και τις «νίκες» του], καταλήγεις να μελετάς τα «ονοματεπώνυμα» της παγκόσμιας ελίτ [τα έργα και τις ημέρες της, δηλαδή], κι έτσι ανακαλύπτεις ότι οι όροι που περιγράφουν τις ήττες-«νίκες» είναι ανεπαρκείς. Και βρίσκεις άλλους…

Και κάπως έτσι, πολύ σχηματικά, συνεχίζεται αυτό το ψάξιμο…

Για χρόνια…

Μέχρι που ανακαλύπτεις ότι κουράστηκες, ότι γέρασες…

Και ότι τα γεγονότα σε ξεπερνούν…

Τα γεγονότα των τελευταίων πέντε ημερών στην Ελλάδα, για παράδειγμα.

Σήμερα, όλοι [ή σχεδόν όλοι] σ’ αυτή τη χώρα μιλούν για αναρχικούς που έχουν κατακλύσει τους δρόμους, για αναρχικούς που λεηλατούν και καίνε… [Εντάξει, κάποιοι μιλούν και για «υποκείμενα», αλλά όλοι κάπου θα πετάξουν το «δήθεν αντιεξουσιαστές»].

Και, επίσης όλοι, μιλούν για κάποιο «σκοτεινό σχέδιο», που, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, στρέφεται ενάντια σ’ αυτό, ή σ’ εκείνο, ή στο άλλο…

Δεν είναι ότι με ξεπέρασε η ιστορία. Σιγά τα ωά. Το πρόβλημα είναι πια βαθύτατα υπαρξιακό.

Όταν επί τριάντα ολόκληρα χρόνια ασχολείσαι με τον «αναρχισμό» και τη «συνωμοσιολογία» και φτάνεις στο σημείο όπου ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι γύρω σου βλέπουν αναρχικούς στους δρόμους και συνωμοσίες στα ρετιρέ, κι εσύ βλέπεις μόνον βαρβάρους και μια σάπια [ελληνική και παγκόσμια] κοινωνία, ε, τότε το μόνο που απομένει είναι να βγάλεις τον σκασμό.

Γέρασες…

Κουράστηκες…

Ξόφλησες…

Γέρασα. Κουράστηκα. Ξόφλησα. Σιωπώ.

***

Μακρύ Υστερόγραφο:

Είναι πολύ μακριά νυχτωμένοι όσοι νομίζουν ότι το κράτος θα μείνει με σταυρωμένα χέρια σ’ αυτά που συμβαίνουν εκεί έξω.

Υπάρχουν τρία ενδεχόμενα:

  1. Ή να εκτονωθεί η κρίση [κι αυτή τη στιγμή βλέπω ότι σημειώνονται επεισόδια σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Καβάλα],
  2. Ή να υπάρξει πολιτική λύση, προκήρυξη εκλογών, δηλαδή, κάτι που δεν πρόκειται να κάνει ο Καραμανλής τη στιγμή που οι βάρβαροι ελέγχουν τους δρόμους [και δεν θα πρόκειται μόνον για πολιτική αυτοκτονία του ίδιου, αλλά και ολόκληρου του πολιτικού συστήματος],
  3. Ή να υπάρξει άγρια καταστολή.

Και βρισκόμαστε «τόσο δα» μακριά από το τελευταίο ενδεχόμενο. Το ότι εύχομαι να διαψευστώ, νομίζω ότι δεν έχει καμιά σημασία.

Ό,τι όμως και να συμβεί από τα τρία παραπάνω [και δεν φαντάζομαι κάποιο τέταρτο ενδεχόμενο], τίποτα απολύτως δεν πρόκειται να αλλάξει. Το πρόβλημα θα παραμείνει ως έχει. Η οικονομική κρίση που θα πλήξει τη χώρα μέσα στο 2009 δεν θα έχει προηγούμενο. Και τότε μαζί με τα βάρβαρα-παιδιά στους δρόμους θα είναι και οι βάρβαροι-γονείς τους.

Αποχαιρετήστε τον κόσμο που ξέρατε…

Αλλά, πάλι, τι να πω κι εγώ ο «ξερόλας», ένας άνθρωπος που δεν βλέπει μπροστά του, ως αναμφισβήτητη πραγματικότητα, αυτά που οι άλλοι φαντασιώνονται…

Γέρασα. Κουράστηκα. Ξόφλησα. Σιωπώ.

Τα ά-λογα σιωπούν από μόνα τους, όταν γεράσουν…

Advertisements
Κατηγορίες:Χωρίς κατηγορία Ετικέτες:
  1. Αριστείδης
    10/12/2008 στο 14:47

    Μελαγχόλησα. Για όλα όσα γράφεις. Περισσότερο όμως γιατί μετά από τόσα χρόνια ενασχόλησης και σκέψης, δεν έβγαλες άκρη. Να σταματήσω να σκέπτομαι;

  2. 10/12/2008 στο 15:06

    @ Αριστείδης

    Τα «καλά» του ιστολογικού «διαλόγου». Μπαίνεις, σχολιάζεις, μελαγχολείς, φεύγεις. Τι έγραφε χτες, προχτές, παραπροχτές, το παλικάρι που σήμερα σε μελαγχολεί με τα όσα γράφει; Τι;

    Ακόμα ένας λόγος για να σιωπήσουν τα γερασμένα ά-λογα…

  3. Αριστείδης
    10/12/2008 στο 15:37

    ΜΉΝΥΜΑ ΕΛΉΦΘΗ! ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΖΗΤΩ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΕΧΩ ΣΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ!

  4. 10/12/2008 στο 15:43

    @ Αριστείδης

    🙂 Με βάζεις και φλυαρώ τις ώρες που σιωπώ!

  5. 10/12/2008 στο 16:11

    Η πραγματικότητα, απλά, μας προσπέρασε. Ίσως γιατί εμείς έχουμε αρχίσει να συνηθίζουμε τη μυρωδιά της σαπίλας – ή απλά να χάνουμε την όσφρησή μας. Οι εκ φύσεως αναρχικοί πιτσιρικάδες – δηλαδή πριν τα 17 τι ήσουν Χρήστο, ασυνείδητα έστω; – δεν την αντέχουν. Κανένας όμως (εντάξει, όχι και κανένας) δεν δείχνει να έχει καταλάβει ότι πλέον έχουμε μια τεράστια ποιοτική και ποσοτική διαφορά. Εδώ δεν έχουμε τους 200 – 300 και εύκολα διαχειρίσιμους από τους μηχανισμούς καταστολής «γνωστούς – αγνώστους». Έχουμε μια ολόκληρη γενιά που θέλει να τα γκρεμίσει και να τα κάψει όλα. Πράγμα πολύ λογικό: από τη στιγμή που τα πάντα γύρω τους γκρεμίζονται για να γίνουν μαγαζιά, ε, με τα μαγαζιά θα τα βάλουν. Η οργή θα εκτονωθεί σήμερα – αύριο. Αλλά την επόμενη φορά θα ξεσπάσει ακόμη πιο βίαια, ακόμη πιο τυφλά.

    Υ.Γ. Σιωπάς μην και ξυπνήσεις την αριστερά που κοιμάται; 😈

  6. 10/12/2008 στο 17:00

    @ Vrennus

    Η κοινωνική πραγματικότητα γι’ αυτό υπάρχει. Για να μας ξεπερνάει. Τα προβλήματα αρχίζουν όταν εμείς πάμε να ξεπεράσουμε την κοινωνική πραγματικότητα, και νομίζουμε ότι μπορούμε να την διαχειριζόμαστε όπως θέλουμε. Τέλος πάντων, το πάω πολύ μακριά το ζήτημα, μέχρι το θέμα Κράτους-Εξουσίας, ή πολύ κοντά μέχρι το πώς αν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί με αυτό που έχουμε στο κεφάλι μας [Στάλιν-Μάο κ.λπ.] την «χειραγωγούμε» κατά το δοκούν.

    Συμφωνώ μαζί σου ότι βρισκόμαστε μπροστά σε πρωτοφανείς και καινοφανείς καταστάσεις. Σ’ ό,τι με αφορά προσπάθησα τους τελευταίους μήνες να «ανιχνεύσω» κάποιες επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής φούσκας – που κι αυτή είναι πρωτοφανής και καινοφανής [λόγω του παγκόσμιου εύρους της, και λόγω του γεγονότος ότι, επειδή αφορά ολόκληρο τον πλανήτη, η πυραμίδα δεν μπορεί να εξαπλωθεί περαιτέρω. Το κειμενάκι του Γκόλντνερ που είχα αναρτήσει τις προάλλες, λέει κάποια ενδιαφέροντα πράγματα και παραπέμπει σε άλλα επίσης ενδιαφέροντα.]

    Γι’ αυτό και σ’ αυτό το καινούργιο παγκόσμιο περιβάλλον, που δεν είναι πια το περιβάλλον του «καπιταλισμού», αλλά εκείνο της καταρρέουσας [;] «παγκοσμιοποίησης», αρχίζουν να συμβαίνουν πράγματα που δεν μπορούμε να περιγράψουμε με παλιούς όρους. Όπως σήμερα είναι γελοίο να μιλά κανείς για Αριστερά-Δεξιά εξίσου γελοίο είναι να μιλά και για αναρχικούς. Όχι ότι δεν υπάρχουν Δεξιοί κι Αριστεροί στην κοινωνία ή ότι δεν υπάρχουν αναρχικοί στους δρόμους, αλλά ότι ως έννοιες, ως ιδεολογίες, έχουν ξεπεραστεί από τα γεγονότα.

    Μια ολόκληρη γενιά βρίσκεται πράγματι εκεί έξω. Κι αυτά που λες θέλουν να κάνουν. Και την επόμενη φορά θα είναι χειρότερα. Ο κόσμος μας αλλάζει ριζικά και εκ θεμελίων. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβουμε τόσες περισσότερες ελπίδες έχουμε να μην βυθιστούμε στη βαρβαρότητα.

    ΥΓ. Η αριστερά που ξέραμε έχει +κοιμηθεί+ εδώ και δεκαετίες 😉

  7. 10/12/2008 στο 17:06

    Μόνο με τη συνεργασία όλων μπορεί να αντιμετωπιστεί η κρίση, δηλώνει ο Αρχιεπίσκοπος

    Μα, στην κρίση φτάσαμε επειδή ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ συνεργάζονταν τόσο καλά…

  8. alekos
    10/12/2008 στο 17:54

    Η κ.Διαμαντοπούλου πυθεία ή …γνώστης σχεδίου ???
    Δείτε το βίντεο που βρήκα στο ​​​​​politis-gr​​​​​
    Ας πούνε επιτέλους την αλήθεια.
    ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ .!!!!!!

  9. 10/12/2008 στο 19:46

    @ alekos

    Προφανώς… «γνώστης» σχεδίου. Η ίδια δεν είχε προτείνει προ ετών την καθιέρωση της αγγλικής ως δεύτερης επίσημης γλώσσας στη χώρα μας; Ε, δεν χρειάστηκε καν αυτό. Κάποιοι άλλοι την δολοφόνησαν ήδη [τη γλώσσα]. Όπως η… «πυθεία», γράφουν ακατανόητα πράγματα.

    Όσο για την ουσία των όσων λέει η Διαμαντοπούλου, παραπέμπω σε συζητήσεις -όχι εδώ- που έγιναν προ ημερών για τις συγκεντρώσεις κατοίκων του Αγίου Παντελεήμονα. Με τους οποίους σαφέστατα συμφωνεί η Α.Δ…

  10. 10/12/2008 στο 20:47

    Κι’ όμως! Ένα θα σου πώ σαν φίλος και φανατικός αναγνώστης σου!

    Βασιλικός (το λουλούδι ρε…) κιαν μαραθεί, τη μυρωδιά την έχει…

    🙂

  11. bdel
    10/12/2008 στο 21:01

    Συνέχισε να γράφεις σχόλια έστω και «σιωπής». Για όσους τα ακούν

  12. Τζόνι Τ.
    10/12/2008 στο 21:19

    Καλός! Να φλυαρήσω κι εγώ; Η κοινωνική πραγματικότητα, φίλε, πάντοτε μας ξεπερνούσε, μας ξεπερνά και θα μας ξεπερνά. Διότι, πολύ απλά, είμαστε μέρος της, εκείνη μας εμπεριέχει και όχι εμείς αυτήν. Άρα δεν είναι αυτό το θέμα. Το θέμα είναι, πώς αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας, τη θέση μας, το ρόλο μας μέσα στην κοινωνική πραγματικότητα. Και τη σχέση μας μαζί της. Το πώς αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας μέσα στην κοινωνική πραγματικότητα, είναι κάτι που μπορεί να αλλάξει, να ξεπεραστεί, να περιπέσει σε αμηχανία, κ.τ.λ. Τούτη η κατάσταση δίνει ένα αίσθημα ήττας. Μπορεί αυτή να οδηγήσει σε κατάρρευση, κατάθλιψη, εάν παραταθεί, ή πάλι σε αναδιοργάνωση και αλλαγές. Όμως, πιστεύω, είναι και ευκαιρίες που μας δίνονται, ώστε ν’ αδράξουμε καλύτερα το προσωπικό μας βάθος και τη μοναδικότητα του εαυτού μας μέσα στον κόσμο: αυτά από εμάς που θα διασωθούν «εις τον αιώνα» – αυτά, για τα οποία ίσως θα μας θυμούνται όταν φύγουμε.

  13. 10/12/2008 στο 21:27

    @ Λαυρέντης

    Μαζί με τον βασιλικό ποτίζεται κι η γλάστρα, το βαρέλι με τις ρέγκες έχει πάντα τη μυρωδιά της ρέγκας… 😆


    @ bdel

    Τι να γράψω; Η ηλιθιότητα θριαμβεύει σ’ αυτόν τον τόπο. Πριν από λίγα λεπτά παίρνω ένα e-mail, που λέει τα εξής:

    «ΟΙ ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΗΜΕΝΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ!!! (ΑΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ INDYMEDIA)…
    Οι ίδιοι οι αναρχικοί αποκαλύπτουν τον βρώμικο ρόλο του ΣΥΡΙΖΑ.

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=938859

    Μπαίνω στο indymedia, πράγματι το κειμενάκι είναι εκεί [από τις 3:08 μ.μ.] μόνον που παρατηρώ κάποια σημαδάκια νέας παραγράφου που παραπέμπουν σε copy-paste. Το γκουγκλάρω και βρίσκομαι σε μια σελίδα του press-gr, όπου το «αποκαλυπτικό» κείμενο του indymedia είναι σχόλιο που ανέβηκε εκεί στις 1.41 μ.μ.: [εδώ γίνεται λόγος για «ΜΙΣΘΟΦΟΡΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ»:

    http://press-gr.blogspot.com/2008/12/blog-post_7315.html

    Στο ίδιο γκούγκλισμα υπάρχει κι αλλού το ίδιο σχόλιο [αυτή τη φορά στις 2.06 p.m.]: εδώ ο ίδιος ανώνυμος σχολιογράφος αναφέρεται σε «ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΗΜΕΝΟΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ»

    http://www.antinews.gr/?p=4585

    Αύριο τέτοια ώρα «οι στρατολογημένοι ή μισθοφόροι μετανάστες του ΣΥΡΙΖΑ» θα είναι ιστορικό γεγονός…

    Από αυτούς τους κουκουλοφόρους να δω ποιος θα μας προστατεύσει…

  14. βοιωτός
    10/12/2008 στο 21:35

    Αγαπητέ,
    με κίνδυνο να παρεξηγηθώ θα γράψω κι εγώ μια προσωπική γνώμη για την πορεία σου, αφού προσωπικό είναι το σημείωμα.
    Λοιπόν το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν υπάρχει εξήγηση για τα γεγονότα και τη διαδρομή του λεγόμενου κινήματος. Είσαι έξυπνος και αρκετά εργατικός και έχεις τα στοιχεία. Είσαι όμως και αρκετά εγωιστής -φίλαυτος νομίζω λέγεται ακριβώς- για να παραδεχθείς ότι πέταξες τη ζωή σου εκεί έξω για μια συζήτηση που ωφελούσε μόνον στο να καλύπτει με τον ήχο της τους καταχραστές και τους λωποδύτες.
    Θεωρώ ότι ούτε από εδώ και στο εξής θα αποστασιοποιηθείς από τον χώρο -είναι μια ασφάλεια, είναι μια λύση. Ομως δεν πείθομαι ότι δεν βλέπεις την ουσία.

  15. 10/12/2008 στο 21:41

    @ Τζόνι Τ.

    Δεν διαφωνώ καθόλου μαζί σου. Να πω μόνον πως στη ζωή κάθε ανθρώπου υπάρχουν συγκυρίες στις οποίες όλοι μας είμαστε υποχρεωμένοι να πάρουμε ΑΥΤΗ ή ΕΚΕΙΝΗ την απόφαση. Και γνωρίζουμε πολύ καλά τι διακυβεύεται και στη μία και στην άλλη περίπτωση. ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ. Πολλές φορές, αν όχι όλες, το αίσθημα ήττας, στο οποίο αναφέρεσαι, οφείλεται στο ότι συνειδητά -συνειδητότατα- παίρνουμε «λάθος» – αποφάσεις επειδή… ή λόγω… ή διότι…

    Φυσικά, το αίσθημα ήττας δεν σημαίνει και πολλά πράγματα. Αρκεί κάποιος να ξαναπιάσει τα πράγματα απ’ την αρχή. Και πόσοι μπορούμε να το κάνουμε αυτό;

    Και μια διαφωνία [;]. Δεν μ’ ενδιαφέρει για το αν θα με θυμούνται οι άλλοι όταν φύγω, μ’ ενδιαφέρει να μην ξεχάσω εγώ ότι είμαι ακόμα εδώ… Και προσπαθώ να είμαι άνθρωπος. [Επικολυρικό, ε; Θα το διατυπώσω καλύτερα κάποια άλλη φορά 🙂 ]

  16. 10/12/2008 στο 21:43

    @ βοιωτός

    Ρε συ Βοιωτέ, σοβαρά αυτά κατάλαβες απ’ το ποστ; 😆 Να σε βάλω στον κόπο να το ξαναδιαβάσεις;

  17. 10/12/2008 στο 23:00

    @Χρήστο
    σχετικά με σχόλιο 13 (τυχερό και στο ΠΡΟΠΟ παλιά -χεχε)
    Χειρότερα έπαθα και είδα ο ίδιος.
    π.χ.
    βλέπω ένα βίντεο με «πολιτική κριτική» που αποκαλύπτει τα προσωπικά του νεκρού παιδιού, χωρίς σεβασμό. Τον λούζει κανονικά με διάφορα… Κατά τα άλλα, προοδευτικός ο τύπος. Μόνο που… ΤΙ σύμπτωση, δεν βλέπω να επιτίθεται πουθενά στο ΛΑΟΣ παρόλο που το παίζει κατά του Κεφαλαίου και των Τραπεζών. Αρχίζω να υποψιάζομαι, κάτι δεν πάει καλά…
    Βλέπω μερικά άλλα βίντεο δικά του. Ασχετα με το θέμα. Βλέπω τότε τις ΕΠΙΛΟΓΕΣ που έχει κάνει σαν καλύτερα βίντεο άλλων. Ενα από αυτά, που τούχει δώσει ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΣΤΕΡΙΑ είναι Χρυσαυγίτικο βίντεο με ιαχές πολεμικές κατά των αλητών που θα πρέπει να καθαριστούν μια για πάντα. ΠΟΥΘΕΝΑ όμως στο πρώτο βίντεο ή στα άλλα του τύπου δεν φαίνεται καθαρά η σαφέστατη πολιτική του προτίμηση.

    Σε βλέπω κουρασμένο, αλλά ΑΝΤΕΞΕΣ. Δεν υποχώρησες σπιθαμή από τις ιδέες σου και σε χαίρομαι.

    Μη μασάς ότι γέρασες. Σπυράκια νεότητας απόκτησες. Που άλλοι τα περάσανε προ… δεκαετίας. Νάσαι καλά.

  18. Τζόνι Τ.
    10/12/2008 στο 23:36

    Χρήστο, «Αρκεί κάποιος να ξαναπιάσει τα πράγματα απ’ την αρχή.», είπας … και μου θύμισες:

    «Και το τέλος μου είναι η αρχή μου» (Έλιοτ, Τέσσερα Κουαρτέτα).

    🙂

    Θέλω να πω: είναι πάντα εκεί, στο βάθος του είναι μας, το πώς αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας μέσα στον κόσμο. Το βλέπεις στο ξάφνου πολύ σοβαρό, σαν γέρο-σοφού, βλέμμα ενός μωρού … το βλέπεις στο ξάφνου παιδιάστικο, σαν μωρού λαμπερό, παιχνίδισμα στο βλέμμα ενός γέρου.

    Αλλάζουμε τρόπους προσέγγισης αυτού του βάθους. Χορεύουμε τριγύρω του κυκλωτικά. Είναι η μοναδικότητά μας. Αυτή που έρχεται μαζί μας στον κόσμο όταν γεννιόμαστε και χάνεται για πάντα όταν φεύγουμε.

    Και δεν το κάνουμε ΓΙΑ ΝΑ μας θυμούνται οι άλλοι, δεν είπα αυτό. Είπα: γι’ αυτό, το βάθος μας το μοναδικό, μας θυμούνται οι άλλοι όταν φεύγουμε. Θα ‘χεις σίγουρα θρηνήσει ανθρώπους. Ξέρεις για τι μιλώ.

    Βρε μπαγάσα, μ’ έκανες και φιλοσοφήσω βραδυάτικα … μετά από μια μέρα στους δρόμους.

    Καληνύχτα.

  19. 11/12/2008 στο 00:12

    Χρήστο ανήκεις στο βαρύ πυροβολικό της ζωντανής διανόησης, είτε το θέλεις, είτε όχι. Έχεις μεγάλη προσφορά, είτε το αναγνωρίζεις, είτε όχι. Ιδιαίτερα στη σύντομη ιστορία του διαδικτύου. Στα παλιά σου μπλογκ γνώρισα για πρώτη φορά τι εστί βαρβάτο μπλογκ και γοητεύτηκα. Αν δεν υπήρχαν κάποιοι άνθρωποι, που μπορούν να σκέφτονται, θα είχα τρελαθεί από καιρό. Το περιβάλλον επιχειρεί έντεχνα να μας πετάξει διανοητικά στο καναβάτσο. Κάποια στιγμή συναντάμε ένα άνθρωπο με ευρύ πνεύμα και λέμε: Όχι δεν είμαστε τρελοί. Υπάρχουν και άλλοι που ερευνούν και μάλιστα πιο δυνατοί από μας. Θα συνεχίσουμε.
    Οι αρετές σου είναι περισσότερο από χρήσιμες, με τέτοιες θρέφεται μια κοινωνία. Οι ισχυροί συνωμοσιολόγοι μας δίνετε βάση να πατάμε, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα, που σας διακρίνουν.
    Σε διαβάζω σιωπηρά από παλιά. Το τελευταίο διάστημα παρατήρησα μια πτώση στη δυναμική της σκέψης σου. Φυσικά προβληματίστηκα. Δεν είναι όμως δυνατόν, συγκροτημένες προσωπικότητες, να αποφύγουν το βάθος, σκέφτηκα. Είναι προφανές ότι ο ανθρώπινος βιόρυθμος και οι κύκλοι εξέλιξης του ανθρώπου ενσωματώνουν αναγκαία και την αγρανάπαυση, ως στάδιο κυοφορίας της επόμενης ποιοτικής ανόδου, ή έξαρσης. Μουσική είναι η εναλλαγή ήχου και ησυχίας. Η πιο σπουδαία νότα στο πεντάγραμμο είναι η παύση.
    Όσα γίνονται τα τελευταία χρόνια, είναι περισσότερο από ώριμο φρούτο των εξελίξεων. Είναι απόλυτα προβλέψιμα, πέφτουν όπως τα τάλιρα στον κουλοχέρη. Τραγικότερη είναι η αδυναμία να αντιδράσουμε όπως ίσως θα θέλαμε και είναι αναγκαίο, μπροστά στις εξελίξεις.
    Τα καλύτερα άλογα είναι τα γέρικα. Χωρίς αυτά τα πουλάρια είναι καταδικασμένα. Η σιωπή τους είναι πολυτιμότερη από το χρυσό. Ο Δον Χουάν ίσως έλεγε ότι μέσα της σιγοβράζει η κραυγή της πεταλούδας.
    Ο Χρήστος αξίζει πολλά. Περίμενε να δεις τι θα γίνει όταν μιλήσει.

  20. 11/12/2008 στο 01:02

    Ο Μπακουνιν πεθανε ο Διαλυνας αυτοκτονησε ο Μπαλης πεθανε ο Κωνσταντινιδης πεθανε κι εγω δεν αισθανομαι πολυ καλα τελευταια….

  21. βοιωτός
    11/12/2008 στο 01:34

    Το πήρα πολύ λες ε;
    Εντάξει, εγώ λέω ότι δεν σε προσπέρασε η εποχή αλλά πως αρνείσαι να βγάλεις το συμπέρασμα.
    Είναι φανερή η συνωμοσία. Είναι μεσοπρόθεσμα τα σχέδια. Οπως λέγαμε παιδιά, qui bono;
    Εσύ είχες αναρωτηθεί γιατί «αυτοκτόνησε» η Πέτρα Κέλλυ;

    ΥΓ: Δεν είμαι πιωμένος.

  22. 11/12/2008 στο 01:40

    Ο Δράκουλας ζει, ο Καπιταλισμός ζει, ο Αδωνις Γεωργιάδης ζει, κι όμως εγώ αισθάνομαι ΠΟΛΥ καλά τελευταία
    χεχεχε
    (κάνω και κλόπυραϊτ με χιούμορ άμα λάχει)

  23. 11/12/2008 στο 07:32

    Οποιοδήποτε άτομο έχει επευφημήσει μια φορά τη βία ως τη ΜΕΘΟΔΟ του πρέπει αναπόφευκτα να επιλέξει το ψέμα σαν την ΗΘΙΚΗ ΑΡΧΗ του.

    Το έγραψε αυτός που κατέστρεψε το πιο βιαίο αστυνομικό κράτος, όπου οι χαφιέδες φτάσαν να είναι το 1/4 του πληθυσμού…

  24. 11/12/2008 στο 07:35

    Και κάτι ακόμη Χρήστο. Βλέπεις την οποιαδήποτε σχέση με την πολιτιστική επανάσταση του Μάο; Γιατί εμένα κάπως έτσι με φαίνεται…

  25. 11/12/2008 στο 08:47

    Βέβαια να τονίσω ότι η επανάσταση κι η οργή θέλουν και το κατάλληλο πουκαμισάκι. YSL για όσους ξέρουν να ψωνίζουν στο Παρίσι, στη διάρκεια της επανάστασης του 2006.

  26. Γατος_ανευ_μπλογκιου
    11/12/2008 στο 11:38

    @ Χρηστο

    σε μια απο τις λιγες προσωπικες συζητησεις μας , στους καφεδες μας και σε ενα μεσημεριανο φαγητο δυστυχως τα ειχαμε πει ολα αυτα που συνεβησαν αυτες τις μερες. Δεν μας παραξενεψε τιποτε κατα βαθος, ολα οσα συνεβησαν ηταν ορατα εδω και χρονια, η φυσικη εξελιξη της Ελληνικης κοινωνιας που βρεθηκε στριμωγμενη και μιμουμενη τα δυτικα μορφωματα «κοινωνιων». Η ευθυνη βαραινει απολυτα ΟΛΟΥΣ και ΟΛΕΣ μας.Μα θα πει κανεις, εγω ο ελαχιστος ειμαι ο υπευθυνος ; Ναι , εισαι και ειμαι γιατι συνεβη αυτο που συνεβη, ας δουμε τις μικρες και ασημαντες πραξεις μας καθαρα, το ηθος μας τελικα ειναι ομοιο με αυτο που αποστρεφομαστε. Αυτος ο τοπος ειχε καποτε ενα ηθος, εστω αναπηρο , εστω στρεβλο αλλα το ειχε, το εχασε ομως .. το ισοπεδωσε … το επνιξε και μαζι με αυτο και την αισθηση της κοινωνιας. Δεν εχει καμμια σημασια αν στο παιχνιδι αυτο καθοριστικο ρολο επαιξαν οι διαφοροι, σημασια εχει οτι αντι πινακιου φακης παραδωσαμε την ψυχη μας. Ετσι γεννηθηκαν οι γονοι μας, εμεις δεν ειμαστε εξαλλου που διπλαρωνουμε την φιλη της κορης μας;; αν μπορουσαμε θα πηγαιναμε και με την κορη μας … εμεις δεν δωσαμε λογο υπαρξης σε κατι γλοιωδεις τυπους σαν τον Αλαβανο , τη Δαμανακη και χιλιους αλλους εξ Επαγγελματος Σωτηρες ;;;

    Τωρα πια η δηθεν αθωοτητα ειναι πουτανα και εμεις οι πελατες της, γιαυτο το λογο θα ζησουμε οσα ζουμε και οποιος τελικα σωσει το κουφαρι του, γιατι την ψυχη μας την εχουμε χασει.
    Καλη ανταμωση στα γουναραδικα, καλη μετανοια συντροφοι ο ηλιος θα αργησει να λαμψει ξανα ..

  27. 11/12/2008 στο 13:41

    @ omadeon

    Τι ψάχνεις να βρεις τώρα; [Καλά κάνεις και ψάχνεις, δηλαδή]. Αλλά τι να πουν όλοι αυτοί οι ακροδεξιοί, που εδώ και χρόνια λένε «η δεξιά και η αριστερά ξόφλησαν» [κι έχουν δίκιο] μόνον που οι ίδιοι παραμένουν καραδεξιοί και αδυνατούν [πώς θα μπορούσαν άραγε;] να κάνουν μια στοιχειώδη ανάλυση και να καταλήξουν σε κάποια συμπεράσματα. Οπότε το μόνο που βλέπουν μπροστά τους είναι είτε τους πράκτορες της Αυτοκρατορίας [παντού!], είτε αναρχικούς… Λες και το δίπολο Δ-Α, το βασικό ιδεολογικό δίπολο των δύο τελευταίων αιώνων, θα κατέρρεε αφήνοντας άθικτα τα άκρα του… Γι’ αυτό βλέπουμε και διάφορες απίθανες καταστάσεις [αν αληθεύουν οι σχετικές πληροφορίες]. Χρυσαυγίτες να βοηθούν καταστηματάρχες ώστε να αυτοοργανωθούν για να αντιμετωπίσουν τους βάρβαρους. Κι άμα αρέσει μετά στους καταστηματάρχες; Πάρουν γεννήτριες για τα μαγαζιά του δρόμου τους και πάψουν να πληρώνουν τη ΔΕΗ, αρχίσουν να συλλέγουν μόνοι τους τα σκουπίδια, σταματήσουν να πληρώνουν φόρους σε ένα κράτος που δεν μπορεί να προστατέψει την περιουσία τους;;; Ιδεολογικός χαμός… Παρατραβηγμένο, αλλά την επόμενη φορά οι καταστηματάρχες μπορεί να μην χρειαστούν υψηλή επιστασία…

    Κουρασμένος δεν είμαι. Και σε τι άντεξα; [Και μεταξύ μας: αυτό το ποστ είναι βαθύτατα ειρωνικό, δεν είναι ούτε συναισθηματικό, ούτε ιδεολογικό, ούτε προσωπικό. Αν ρίξεις μια πρόχειρη ματιά σ’ όσα έχω γράψει τους τελευταίους μήνες, θα καταλάβεις γιατί είναι βαθύτατα ειρωνικό… Τα λέει κι ο Γάτος παρακάτω.]

    @ Τζόνι Τ.

    Δυστυχώς δεν διαθέτω το φιλοσοφικο-ποιητικό σου τάλαντο 🙂 , οπότε θα αρκεστώ σε μια ζεστή Καλημέρα!

    @ Mποτίλια στο πέλαγος

    «Βαρύ πυροβολικό;» Και τώρα μού το λες; Έπρεπε να το πεις πριν από λίγες ημέρες που γιορτάζαμε, να οργανώσουμε κανένα ξεφάντωμα 🙂 Τα παραλές σ’ ό,τι με αφορά [ευχαριστώ πάντως], αλλά σίγουρα δεν είμαστε τρελοί και ακόμη πιο σίγουρα υπάρχουν πολλοί που σκέφτονται πολύ καλύτερα από μας. Γι’ αυτό «την» ψάχνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις.

    Δεν ξέρω αν τελευταία σημειώθηκε μια πτώση… τάσης στα εγκεφαλικά μου κύματα, απλά το τελευταίο εξάμηνο ήμουνα σε φάση… απομάθησης. Κι αφού έχεις διαβάσει Καστανέντα θα ξέρεις σε τι αναφέρομαι.

    Και συμφωνώ απολύτως με τις φράσεις σου:

    «Όσα γίνονται τα τελευταία χρόνια, είναι περισσότερο από ώριμο φρούτο των εξελίξεων. Είναι απόλυτα προβλέψιμα, πέφτουν όπως τα τάλιρα στον κουλοχέρη. Τραγικότερη είναι η αδυναμία να αντιδράσουμε όπως ίσως θα θέλαμε και είναι αναγκαίο, μπροστά στις εξελίξεις.»

    Για να μιλήσουμε σήμερα, για να περιγράψουμε αυτά που συμβαίνουν, για να μπορέσουμε να πάμε εκεί που θέλουμε, χρειαζόμαστε και μια καινούργια γλώσσα. Είμαστε υποχρεωμένοι να την βρούμε, αν δεν θέλουμε να συνεχίσουμε να σαπίζουμε μαζί με τον Παλιό Κόσμο τους [μ’ έπιασε πάλι το μαρξολενινιστικό μου 🙂 ] Την καλημέρα μου!

    @ Filopatria

    Να και μια νότα αισιοδοξίας σ’ αυτό το μπλογκ! 🙂

    @ βοιωτός

    Ποια εποχή με ξεπέρασε και ποιο συμπέρασμα πρέπει να βγάλω; Πέντε μέρες προτού κατακλύσουν οι «αναρχικοί» τους δρόμους, μιλούσα για τους βάρβαρους που θα τους κατακλύσουν [ψάξε το σχετικό ποστάκι της 30ης Νοεμβρίου]. Προέβλεπα, βέβαια, την κατάσταση που θα διαμορφωνόταν κάποια στιγμή τον επόμενο χρόνο, λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά τα τυχαία γεγονότα άνοιξαν την αυλαία λίγο νωρίτερα.

    Ποια συνωμοσία; Όχι ότι ο λύκος δεν χαίρεται στην αναμπουμπούλα, αλλά σε μια σάπια κοινωνία που διαθέτει ένα ανύπαρκτο κράτος, δεν χρειάζεται να συνωμοτήσει κανείς. Μπορεί να καταρρεύσουν κι από μόνα τους. Εκτός κι αν οι πιτσιρικάδες που αυτή τη στιγμή πετροβολούν αστυνομικά τμήματα είναι πράκτορες του UCK. Οπότε πάω πάσο…

    Αν υπάρχει μια ορατή συνωμοσία αυτή είναι η «γαλάζια προβιά» [και με την έννοια της ΝΔ και -περισσότερο- με την έννοια της Ελλάδας]. Η κατάσταση στη χώρα είναι μη αντιστρέψιμη. Ή θα καταρρεύσει ή θα πάει μπροστά. Όταν ο ανθός αυτής της κοινωνίας είναι στους δρόμους, και το κράτος/πολιτικό σύστημα είναι ανύπαρκτο εδώ και πολλά-πολλά χρόνια, και δεν διαβλέπεται καμία ελπίδα ανασυγκρότησής του, η συνωμοσιολογία μάς μάρανε. Ταπεινή μου γνώμη…

    «qui bono»; Πάντως αυτοί που «qui bono» εδώ και πολλά-πολλά χρόνια και έφτασαν την κατάσταση εδώ που την έφτασαν δεν ωφελούνται σίγουρα. Και φταίμε όλοι μας για την κατάντια μας. Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι η χώρα έχει κατακλυστεί από πράκτορες της Αυτοκρατορίας, τι κάναμε για να το αποτρέψουμε; Τι κάνουμε αυτή τη στιγμή; Ρητορικόν…

    @ Cacofonix

    [23] ;;;

    [24] Ποια πολιτιστική επανάσταση; Η π.ε. μόνον επανάσταση δεν ήταν [αλλά μια ανελέητη διαμάχη για την εξόντωση των πολιτικών αντιπάλων του Μάο], όσο για το πολιτιστική ήταν απ’ την ανάποδη: όλα τα έργα τέχνης, ή οτιδήποτε είχε μια καλλιτεχνική αξία στα σπίτια όλων των Κινέζων, κατέληξαν ή στα μουσεία [ένα μικρό ποσοστό] ή καταστράφηκαν. Χωρίς «ρίζες» ήταν καλύτερα τα πράγματα για την οικοδόμηση του «σοσιαλισμού»…

    [25] Επανάσταση; Δεν αρκεί η έλλειψη ψωμιού για μια επανάσταση. Χρειάζονται και οργανωμένες μειοψηφίες. Και κυρίως ΙΔΕΕΣ. Τα βλέπεις πουθενά;

    @ Γατος_ανευ_μπλογκιου

    Έτσι είναι αγαπητέ. Όπως τα λες. Και τίποτα δεν μας παραξένεψε, και όλα ήταν ορατά -και ξεκαθάριζαν με το χρόνο-, και φυσιολογική ήταν η εξέλιξη, και όλοι μας φταίμε, κι όποιος μπορεί ας κοιταχτεί στον καθρέφτη κι ας πει: «ΔΕΝ είμαι εικόνα σου κοινωνία, και ΔΕΝ σου μοιάζω». Αν μπορεί να το πει.

    Όπως κι εσύ δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος. Τελευταία έγραφα και ξανάγραφα ότι τώρα πια απομένουν μόνον δύο πράγματα: ή η βαρβαρότητα ή ο σοσιαλισμός [και δεν εννοώ τον σοσιαλισμό των Λένιν/Στάλιν/Μάο κ.ο.κ.]

    Η βαρβαρότητα δείχνει μια καλή «επιλογή». Για «τυχαίους» λόγους η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα που έσυρε τον χορό. Θα ακολουθήσουν κι άλλες. Πολλές ακόμα. Όλες.

    Καλή αντάμωση στα γουναράδικα!

  28. 11/12/2008 στο 13:49

    «Οι άνθρωποι κρατούν, αναγκαστικά, το μέλλον στα χέρια τους, αφού, απ’ όσο γνωρίζω, κανένας θεός, ούτε καν το παντοδύναμο Διαδίκτυο, δεν είναι σε θέση να ρυθμίσει τη ροή της ιστορίας. Αν, λοιπόν, δεν θέλουμε η «υπόθεση της ανθρωπότητας» (Ένγκελς) να γίνει μια χαμένη υπόθεση, πρέπει επειγόντως (από τη στιγμή που ο χρόνος, που έχει γίνει χρόνος της Οικονομίας, δουλεύει εναντίον των ανθρώπων και του περιβάλλοντός τους) αυτοί που την υπερασπίζονται να συνειδητοποιήσουν, επιτέλους, ότι η ριζική κριτική της οικονομικής αναπαράστασης του κόσμου, έτσι όπως απορρέει από τη φιλοσοφία του Διαφωτισμού, αποτελεί θεμελιώδες πολιτικό καθήκον, χωρίς την εκπλήρωση του οποίου όλοι οι άλλοι επιμέρους αγώνες για μια δίκαιη κοινωνία είναι προκαταβολικά χαμένοι. Μονάχα αν προχωρήσουμε σε αυτή την απο-αποικιοποίηση του φαντασιακού μας (σύμφωνα με την έκφραση του Σερζ Λατούς), και σε κάθε κριτική που αυτή αναπόφευκτα συνεπάγεται, θα μπορέσουμε εκ νέου να αντισταθούμε αποτελεσματικά στους διάφορους κυρίαρχους του κόσμου, «δεξιούς» ή «αριστερούς», κάθε φορά που αυτοί θα προσπαθούν να πείσουν τους λαούς πως όλοι οι εκσυγχρονισμοί που τους επιβάλλονται αντιπροσωπεύουν, κατ’ αρχήν, μια θαυμαστή πρόοδο προς τη Γη της Επαγγελίας, κάθε αμφισβήτηση της οποίας πρέπει να θεωρείται εκ προοιμίου έγκλημα ή παραλογισμός.»

    Δεν προκάναμε αγαπητέ Ζαν Κλωντ Μισεά! Δεν προκάναμε!

  29. Γατος_ανευ_μπλογκιου
    11/12/2008 στο 14:03

    @ προς ολους εμας

    φιλος καλος μου εστειλε ενα βιντεακι σημερα .. δεστε το , καντε τις αναλυσεις σας και ανακαλυψτε τελικα γιατι ειμαστε μεσα στη βαρβαροτητα της μιζεριας μας

    το βιντεο http://kazani.gr/2008/12/09/skylos_irwas.html

    και μην ακουσω περι αισθηματων αγελης κλπ απλα δεστε και αντιληφθειτε το μεγεθος της πραξης και παρακαλω οχι αναλυσεις …

  30. Andonis
    11/12/2008 στο 16:30

    Τα «αναρχικά» ταξιδιωτικά γραφεία σ’αυτές τις «θερμές» μέρες διοργανώνουν …κρουαζιέρες σε όλη την Ελλάδα.

    Ετσι, μπας και «τονωθεί»… ο εγχώριος τουρισμός 🙂

  31. 11/12/2008 στο 16:36

    @Γάτε υποκλίνομαι. ΠΟΙΑ συναισθήματα αγέλη; Καθαρή συμπόνοια και ηρωϊσμός μου φάνηκε. Από ΣΚΥΛΟ, μακράν ανώτερο σε αισθήματα -τελικά- από κάποιον Homo Sapius MATatzius που τη βρίσκει να δέρνει αδιακρίτως άοπλους ανθρώπους…
    Συγνώμη για την πολυλογία αυτή, αλλά εξάγω και λογικά συμπεράσματα.
    1) Είναι θέμα ζωοφιλίας και οικολογίας να… χαρίζει κανείς τη ζωή σε ανθρωπόμορφα κτήνη με ψυχή πολύ πιο κάτω, από τον σκυλάκο εκεί στη λεωφόρω, κάτω.
    2) Επομένως, κάθε φορά που τους χαρίζουμε τη ζωή -ή γενικώς δεν τους πειράζουμε- είμαι ζωόφιλοι (ή κτηνόφιλοι).

    @Χρήστο μας την έσκασες πάααλι,
    αλλά έχεις δίκιο και χαλάααλι.
    Μπέρδεψες κόσμο να σε συμπονά ως κουρασμένο, πονεμένο μπερδεμένο παλληκάρι,
    μα ανανεώθηκες πιο πολύ, μπαγάσα αναρχικέ μπροστάρη
    (τόχω ρίξει και στη ρίμα, χιπ-χοπ, trance και ΧΟΙΡΟσίμα). 🙂

    @Γάτε (δις)
    Ουδέποτε την έπεσα σε μητέρα φίλης της κόρης μου απλούστατα διότι δεν έχω κόρη. Ως κόρη οφθαλμού εφύλαξα την αθωότητάν μου. Εξαίρεσόν με επομένως από την γενικότηταν σου. Ο ηλιος κρύφθηκε προσωρινά, μα θα ξαναβγεί ξανά.

    2 pence please, in my hat (οικονομική κρίση προστάζει καπέλο ανοιχτό προς Ουρανόν). 🙂

  32. 11/12/2008 στο 16:47

    αστρολογικώς δικαιολογούνται αι σκοτειναί επιρροαί: ηλιοστάσιο!

    άν μετά τις γιορτές περάσουν όλα σα να μη συνέβη τίποτα, θα θέσω θέμα: η συνωμοσιολογία τού μελομακάρονου!

    😆

  33. 11/12/2008 στο 17:17

    @ Copycat

    Οι επόμενες «συνωμοσίες» [«του ταραμά», «του οβελία», κ.ο.κ.] θα είναι ακόμα πιο συνωμοσιολογικές:

    Από το κοινωνικό στο οικονομικό κραχ Αντώνης Καρακούσης

    «[…]Τον προσεχή Ιανουάριο ή Φεβρουάριο η χώρα πιθανώς να αντιμετωπίσει εντονότατο χρηματοδοτικό πρόβλημα, να ξεμείνει από ρευστό.

    Αν όντως επιβεβαιωθούν τα παραπάνω, είναι φανερό ότι η σημερινή κυβέρνηση θα παραλύσει και η χώρα θα αντιμετωπίσει την απειλή της πτώχευσης. Για την αποτροπή της θα απαιτηθεί η υιοθέτηση ενός αξιόπιστου προγράμματος γενικευμένης λιτότητας, σαν εκείνο που εφαρμόστηκε στη διετία 1985-87. Αυτό είναι και το μεγάλο πολιτικό πρόβλημα της χώρας: πώς σε συνθήκες κοινωνικής έντασης θα οργανωθεί η υποχώρηση, από τα πάνω προς τα κάτω, του επιπέδου ευημερίας των Ελλήνων, ώστε να αποτραπεί μια επώδυνη και εθνικά επικίνδυνη οικονομική κατάρρευση.

    Επ΄ αυτού δεν υπάρχουν πολλές απαντήσεις. Με βεβαιότητα η κυβέρνηση Καραμανλή δεν είναι σε θέση να σηκώσει τέτοιο βάρος. Από εκεί και πέρα τίθεται ζήτημα συνεννόησης των πολιτικών δυνάμεων. Είτε για κυβέρνηση εθνικής ενότητας είτε για τη συγκρότηση μιας υπηρεσιακής κυβέρνησης που θα οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές στις αρχές του προσεχούς Φεβρουαρίου. […]»

    Να δω τον Αλαβάνο υπουργό Δημόσιας Τάξης σε κυβέρνηση εθνικής ενότητας, και τι στον κόσμο…

  34. 11/12/2008 στο 18:49

    Για το 23 Σολζενίτσυν.

    Την πολιτισκή «επανάσταση», το ξεκαθάρισμα όπως σωστά λες ο Μάο το έκανε με μαθητές και φοιτητές. Έτσι δεν είναι;

    Με το 33 έπιασες το νόημα… Με τη διαφορά ότι τη λύση δε θα μπορεί να τη δώσει καμία κυβέρνηση, γιατί νοσεί το ίδιο το κρατικοδίαιτο σύστημα…

    Και δεν είναι παράξενο, ότι αυτοί που ωρύονται για την κρατική καταστολή, είναι οι ίδιοι που θέλουν τα πάντα να γίνουν κράτος;

    Εγώ πάντως θα ήθελα τον Αλαβάνο στη θέση του Αλογοσκούφη. Γιατί Δημόσιας Τάξης θα του είναι εύκολο, αν με πιάνεις… Ενώ σκέψου με όλο το πρόβλημα το οικονομικό να ονειρεύεται κρατικοποιήσεις… Και να μην έχει φράγκο…

  35. Γατος_ανευ_μπλογκιου
    11/12/2008 στο 20:32

    @ Χρηστο

    ο γνωστος κ.Καρακουσης, ο απο Καθημερινης και νυν Λαμπρακιστης, ομιλει ως τι ;;; Ως θαυμαστης του καθηγητου και τεως πρωθυπουργου κ.Σημιτη ;; Του μεγαλου εκσυγχρονιστη και μη τολμησαντος να εκτεθει στην ψηφο του Ελληνικου λαου οταν σωστα διεγνωσε το μαυρισμα του ;;
    Στο περιφημο πονημα-βιβλιο του δεν βρηκε να πει σχεδον ουτε ενα κριτικο λογο εναντι των εργων της Σημιτικης παντοδυναμιας .. και μιλαει τωρα ; για να πει τι;; οτι ειμαστε μπαχαλο ;; μα ειμαστε μπαχαλο γιατι υπηρξε και ο Σημιτης, αυτος διαμορφωσε την πολιτικη που ολοι εκτοτε ακολουθουν, ο γνωστος Α_λογος_σκουφος εφαρμοζει εν τοις πραγμασιν την ιδια ακριβως πολιτικη.
    Θα ηθελα να ηξερα αν η ναυαρχιδα των Δολιων υποστηριζει οσο φυκια πουλανε στους ιθαγενεις-αναγνωστες . Αφου τους πιανει ο πονος για την ενδεια που βασιλευει στη χωρα, θα σκεφθουν αραγε την παροχη επιδοματων προς τους φιλοξενουμενους μεταναστες μας;; Με ποια κονδυλια θα γινει αυτο;; Θα τολμησουν ποτε να υποστηριξουν την διακοπη της εμμεσης χρηματοδοτησης των ΜΜΕ απο τα διαφημιστικα προγραμματα των διαφορων υπουργειων; θα σταματησει η υποχρεωτικη δημοσιευση των ισολογισμων των ΑΕ στις εφημεριδες;;

    εγραψες στην προηγουμενη σου απαντηση κατι πολυ εξυπνο, το εξης : «Για “τυχαίους” λόγους η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα που έσυρε τον χορό. Θα ακολουθήσουν κι άλλες. Πολλές ακόμα. Όλες.»

    Αυτο ειναι και το σημειο κλειδι,η ΕΕ με την σημερινη της μορφη και δομη δεν μπορει να υπαρξει τα επομενα χρονια, ηδη σε αυτην μετεχει πχ. η Βουλγαρια η οποια απεχει ετη φωτος απο τα στανταρντς που χαρακτηριζαν την ΕΟΚ, υπαρχει γιατι εξασφαλιζει συμβολαια σε εταιριες και χαμηλους εως ανυπαρκτους μισθους … τωρα θα δουμε στην περιπτωση Ελλας τον υποβιβασμο στην Α2.
    Αν δεις τις τελευταιες οικονομικες ειδησεις θα δεις κατι περι spreads και κοστος χρηματος, πολυ απλα αυτο σημαινει οτι καθε δανειο που περνουμε εδω και καποιους μηνες θα το πληρωνουμε με ΑΥΞΗΜΕΝΟ επιτοκιο, ηδη απο την Δευτερα η εξεγερση της φαπας κοστιζει, θα πληρωνουμε και ενα επιπλεον καπελο, τον πολιτικο κινδυνο (δηλαδη οικονομικο) που θεωρουν οι δανειστες οτι υπαρχει στη χωρα μας. Αντι δηλαδη αυτη την ωρα να κινηθουμε ωστε να μειωσουμε αυτη την επιβαρυνση, εμεις αδουμε και μιλαμε περι ενισχυσεων , κονδυλιων κλπ … και φυσικα περι εκλογων. Ειμαστε εκτος τοπου και χρονου, οταν καιγεται η υφηλιος δεν μπορεις να λες οτι λυση θα ερθει μεσα απο πολιτικες διαδικασιες, μα θα μου πεις αυτο ειναι αντιδημοκρατικο, μα και φυσικα ειναι αλλα δεν ξερω αλλο τροπο απο το να αποφυγουμε την χρεωκοπια … μιας και οι χρεωκοπιες ετοιμαζουν το εδαφος για το αυγο του φιδιου. Εκτος και αν οι οικονομολογοι του ΓΑΜΑΠ εχουν την λυση, αν την εχουν ας κοπιασουν .. θαχουν παντως ενα υποστηρικτη, τον κ.Καρακουση !!!

    Σε επιπεδο συνωμοσιας τωρα … ενα τυχαιο γεγονος βοηθα παντα στην προωθηση καποιων σχεδιων , αν συντρεχουν και λογοι παγκοσμιας οικονομικης κρισης ακομη καλυτερα. Εχοντας ηδη τα κρισιμα ποστα δικα σου μπορεις να προχωρησεις ανετα: ητοι ΓΑΜΑΠ 40% πρωθυπουργος και Αλιμπαν_Ταλιμπαν το σκελος της διανοησης και της αυθαδειας εναντι οιουδηποτε … τοσο απλα ειναι τα πραγματα .

    εξεγερση για μενα σημαινει κατι απλο, οταν ο γειτονας μου κανει αυτα που σημερα κανουν τα παιδια* του … μεχρι τοτε αυτο θα το ονομαζω το δικαιωμα στο χαβαλε … ή ολοι μαζι ή τιποτε .

    * και να μην ξεχνιομαστε , στους δρομους αυτες τις μερες κατεβηκε ενα ποσοστο νεων 13-24 ετων οχι πανω απο το 10% … και δεν προβλεπω να κατεβει κατι περισσοτερο

    οι εξεγερμενοι φροντισαν να καψουν απευθειας στις 8 το βραδυ , το δεντρακι του Συνταγματος, δηλαδη η λογικη τους εχει μεσα της τον τηλεοπτικο χρονο

    Τα κεφαλια μεσα εντος ολιγου, θα μεινουν τα ηρωικα λογια τις βραδυνες ωρες συντροφια με ενα ΜΥΘΟ, το ΜΥΘΟ της μηδεποτε υπαρξασης εξεγερσης.

    Ακομη και την εξεγερση σε αυτη τη χωρα την ρεζιλεψαμε.

  36. 12/12/2008 στο 01:00

    Γάτε_άνευ_μπλογκίου, οι στατιστικές των δελτίων των 20:00 μπορεί να βγάζουν πράγματι 10% συμμετοχή, αλλά κατά την ταπεινή μου άποψη στους δρόμους βγήκαν πολύ περισσότεροι, απλά οι κάμερες δεν ήταν εκεί ή έκαναν πως δεν ήταν εκεί. Όπως λένε και στο χωριό μου, ήταν πολλοί αλλά σκόρπιοι! Αυτά φυσικά είναι άνευ ουσίας, ούτως ή άλλως στις εξεγέρσεις και στις επαναστάσεις ούτε το 10% δεν συμμετέχει.

    Χρήστο, αναρχικός έγινες στα 17, προβοκάτορας (με την καλή έννοια, έτσι;) στα πόσα; 😉

  37. 12/12/2008 στο 11:32

    @ cacofonix

    Ναι, μαθητές και φοιτητές ήταν τα «όργανα» της Π.Ε.

    Φυσικά, και τη λύση δεν πρόκειται να τη δώσει καμία κυβέρνηση. Πριν από αρκετούς μήνες είχα γράψει εδώ μέσα ότι αυτή η χώρα είναι πια «μη διακυβερνήσιμη»… Απλά έβαλα τα αποσπάσματα του άρθρου για να δείξω προς τα πού ψάχνονται διάφοροι, που τα ‘χουν παντελώς χαμένα…

    Γράφεις:

    «Και δεν είναι παράξενο, ότι αυτοί που ωρύονται για την κρατική καταστολή, είναι οι ίδιοι που θέλουν τα πάντα να γίνουν κράτος;»

    Εξαιρετικό ερώτημα, δεν θα σου απαντήσει κανείς.

    Ο σχηματισμός της κυβέρνησης αποτελεί ευθύνη του εκάστοτε Εθνάρχη… Αυτός θα βρει σε ποια θέση της κυβέρνησης ο Αλαβάνος θα εξυπηρετήσει καλύτερα τα συμφέροντα του «έθνους». 😉

    @ Γατος_ανευ_μπλογκιου

    Εμ, δεν ήξερα λες ότι ο Καρακούσης είναι από τους «αγαπημένους» σου; 😉

    Μια άσχετη παρατήρηση [που δεν είναι, φυσικά, δική μου], αλλά περιγράφει μια «παράπλευρη απώλεια» της «μηδέποτε υπαρξάσης εξέγερσης», καταπώς λες. Όταν απαιτείται να αποβλακώνεις διαρκώς τον κόσμο -για να συνεχίζεις εσύ να είσαι στον… αφρό- αναγκαστικά αποβλακώνεσαι και ο ίδιος. Κι αυτό το ζούμε αυτές τις μέρες, όπου όλοι «ανακαλύπτουν» τα κοινωνικά, άντε και τα οικονομικά αίτια της «μηδέποτε», όπου όλοι «ανακάλυπταν» παντού αναρχικούς, και σήμερα «ανακαλύπτουν» παντού μαθητές, και πάει λέγοντας…

    Και να τους φωνάξεις, «ρε σεις! Αποβλακώνοντας εμάς, αποβλακωθήκατε κι εσείς!», δεν πρόκειται να τους ξυπνήσεις… Μοιραίοι, άβουλοι, και τι άλλο έλεγε ο ποιητής, αντάμα…

    @ Vrennus

    Εσχάτως! Εσχάτως! 😉

  38. ζιφ
    15/04/2009 στο 03:23

    γάτος ανευ μπλοκίου, είσαι απλά ηλίθιος..

  39. ζιφ
    15/04/2009 στο 03:31

    σε φαντάζομαι να πίνεις ποτάκια, να βλέπεις ειδήσεις και να λες εξυπνάδες για πράγματα που μάλλον μόνο από βιβλία (κατα πάσα πιθανότητα πανεπιστημιακά) θα έχεις γνωρίσει. τι θέλω και ασχολούμαι…

  40. ζιφ
    15/04/2009 στο 03:33

    τίποτα άλλα στατιστικά έχεις να μας πεις?

  1. No trackbacks yet.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.
Αρέσει σε %d bloggers: