Αρχική > Αφασιαλάνδη, Ιδέες, Τρομοκρατία > «Γουώλτερ, θέλεις νερό;» ρώτησα το μπέντζαμιν στο μπαλκόνι μου, κι αυτό δεν μου απάντησε…

«Γουώλτερ, θέλεις νερό;» ρώτησα το μπέντζαμιν στο μπαλκόνι μου, κι αυτό δεν μου απάντησε…

26/06/2009

benjamin

Αχ, αυτή η γαμημένη η θεωρία -ειδικά η… τσιταρισμένη θεωρία- είναι πολύ πούστικο πράμα…

Πάρτε, για παράδειγμα, την έγκριτο ομιλούσα κεφαλή κ. Κάτια Μακρή [βραδινό δελτίο ειδήσεων, ALTER, Τετάρτη 24-6-2009].

Η κ. Μακρή, λοιπόν, είχε διαβάσει [τρόπος του λέγειν] την προκήρυξη που είχαν γράψει [τρόπος του λέγειν, επίσης] οι κ.κ. Επαναστάτες της Σέχτας Επαναστατών [υποθέτω ότι την προκήρυξη την έγραψε (τρόπος του λέγειν) όχι η υποσέχτα «εκτελεστικός βραχίονας» της Σέχτας, αλλά η υποσέχτα «θεωρητικός βραχίονας» της Σέχτας].

Τι έκανε ο θεωρητικός βραχίονας της Σέχτας;

Κοτσάρισε στην προκήρυξη ένα τσιτάτο του Walter Benjamin*… [Έξυπνη κίνηση κατά τα άλλα. Ο Benjamin είναι ο πιο πολυτσιταρισμένος συγγραφέας στις ΗΠΑ την τελευταία εικοσαετία.]

Κι άρχισε, το λοιπόν, η ομιλούσα κεφαλή, «Γουώλτερ» να τον ανεβάζει, «Μπέντζαμιν» να τον κατεβάζει…

Βγαίνω κι εγώ στο μπαλκόνι μου [αφού πρώτα είχα κάνει τη θανατηφόρο σκέψη πως το «μικρό» όλων των μπέντζαμιν είναι Γουώλτερ], και αρχίζω να ρωτάω το -μαραμένο, είναι αλήθεια- μπέντζαμίν μου:

«Γουώλτερ, θέλεις νερό;»

Καμία απάντηση.

Ξαναρωτάω: «Γουώλτερ, θέλεις νερό;»

Καμία απάντηση…

Κι έμεινα με τη διαλεκτική απορία:

Ή το δικό μου μπέντζαμιν δεν το λένε Γουώλτερ ή ΤΙ;;;…

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

* «Απ΄ όλα όσα έχουν ανέκαθεν συμβεί, τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρηθεί χαμένο για την Ιστορία. Βέβαια μόνον σε μια λυτρωμένη ανθρωπότητα ανήκει πλήρως το παρελθόν της. Είναι σαν να λέμε πως μόνο γι΄ αυτήν το παρελθόν της έχει γίνει αφηγήσιμο σ΄ όλες τις στιγμές του. Κάθε μία από τις στιγμές που έχει βιώσει γίνεται μνεία στην ημερήσια διάταξη.» (Walter Βenjamin, Ο Άγγελος της Ιστορίας, θέση ΙΙΙ.)


Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to Ma.gnoliaAdd to TechnoratiAdd to FurlAdd to Newsvine

  1. 28/06/2009 στο 14:48

    Σήμερα, αφού διάβασα το άρθρο της Μαριλης Mαργωμενου στην Καθημερινή [Η ανάλυση των τρομοκρατικών προκηρύξεων με αφορμή το τελευταίο κείμενο της οργάνωσης «Σέχτα Επαναστατών»], όπου, επίσης ο Benjamin αποκαλείται Μπέντζαμιν, είχα μια άλλη φαεινή ιδέα: Μήπως πράγματι το μπέντζαμίν μου το λένε Γουώλτερ, αλλά δεν απαντάει γιατί δεν μιλάει ελληνικά; Μήπως;

    Το ξαναρώτησα λοιπόν:

    «Γουώλτερ, ντου γιου νήηντ γουώτερ;»

    Και απάντηση πάλι δεν πήρα…

    Τι στο καλό πια… Θα μου ξεραθεί το φυτό και δεν ξέρω τι να κάνω…

  2. 29/06/2009 στο 08:04

    Ζήτω!

    Τελικά, έκανα την εξής απλή σκέψη: αν ο Γουώλτερ, το μπέντζαμίν μου, δεν καταλαβαίνει ελληνικά, και δεν μιλάει αγγλικά, μήπως είναι γερμανόφωνο;;;

    Κι έτσι το ρώτησα με τα λίγα γερμανικά που ξέρω:

    «Βάλτερ, βάσερ;»

    Και μου απάντησε! Ω τι συγκίνηση! Κούνησε τα φυλλαράκια του, και το πότισα με δάκρυα και πολύ νερό… Το σάπισα στο πότισμα, μιλάμε!

    ΥΓ. Τελικά, οι μόνοι που κατάλαβαν το χιούμορ [ή μπήκαν στον κόπο] ήταν οι φίλοι του νέου ιστολογίου Γεγονότα χωρίς σύνορα στον χρόνο και στον χώρο

  1. No trackbacks yet.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.
