Αρχική > Αφασιαλάνδη, Χριστιανισμός > Ες έδαφος φέρειν

Ες έδαφος φέρειν

28/07/2009

Από τη σχετική επιστολή του Κώστα Γαβρά:

«[…] Σκοπός μου ήταν να δείξω – βασιζόμενος σε αναμφισβήτητα ιστορικά γεγονότα – ότι η σταδιακή «συρρίκνωση» του Παρθενώνα δεν πρέπει να αποδοθεί σε τυχόν φθορές μέσα στο χρόνο ή σε ενδεχόμενες αδυναμίες της κατασκευής του, αλλά αντίθετα οφείλεται στον φανατισμό των ανθρώπων καθώς και στην βαρβαρότητα των διαδοχικών εισβολέων, χωρίς να ξεχνά κανείς τις ασύστολες λεηλασίες του λόρδου Έλγιν, πρέσβη της Μεγάλης Βρετανίας.

Στη σκηνή που κόπηκε βλέπουμε μερικούς βανδάλους «παλαιοχριστιανούς » να καταστρέφουν τα γλυπτά που κοσμούσαν το αέτωμα του ναού θεωρώντας τα είδωλα και αναπαραστάσεις ακολασίας.

Φαίνεται ότι ο ελληνικός κλήρος ζήτησε στη Διοίκηση του Μουσείου της Ακρόπολης όπου προβάλλεται η ταινία να κόψει αυτή τη σκηνή.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται: οι θρησκόληπτοι που άλλοτε ακρωτηρίαζαν τα αγάλματα, σήμερα επεμβαίνουν και κόβουν τις εικόνες. Το πεδίο των λογοκριτών εμπλουτίσθηκε με ανώτερους δημοσίους λειτουργούς των οποίων το καθήκον είναι η προστασία της Δημοκρατίας. Οι νόμοι που προστατεύουν τα Πνευματικά Δικαιώματα των Δημιουργών ( Droits d’Auteur) απαγορεύουν ρητά οποιαδήποτε αλλαγή σε μία κινηματογραφική ταινία χωρίς τη συγκατάθεση του σκηνοθέτη.

Το λιγότερο που μπορώ να πω είναι ότι είναι παράδοξο ότι η χώρα μας, που είναι το λίκνο της Δημοκρατίας και μέλος ταυτόχρονα της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου κράτος και θρησκεία οφείλουν να συζούν διατηρώντας την αυτονομία τους, δέχεται να υποταχθεί σε αυτή την περίπτωση, όπως και σε πολλές άλλες, στις αυθαίρετες αποφάσεις σκοταδιστικών δυνάμεων […]»

_ _ _ _ _ _ _ _

Για τις «μικρές» ιστορικές λεπτομέρειες διαβάστε τα βιβλία του συμμαθητή μου στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, συν-ανοιχτοπολίτη και φίλου Βλάση Ρασσιά. Αυτό για παράδειγμα:

Edafos

Ενώ από το εξάτομο έργο του Μια.. Ιστορία Αγάπης. Η Ιστορία Της Χριστιανικής Επικρατήσεως μπορείτε να διαβάσετε κάποια εκτεταμένα αποσπάσματα εδώ.

Advertisements
  1. mnk
    29/07/2009 στο 00:02

    Κι όποιος θέλει να μάθει τι πραγματικά συνέβη στον Παρθενώνα κι όχι να παραμορφωθεί, απ΄τις απόψεις του (βυζαντινολόγου; αρχαιολόγου; ιστορικού;) Γαβρά και του άλλου «μεγάλου διανοητή» και συμμαθητή σου(!) Ρασσιά, ας κατεβάσει αυτά τα δυο μικρά pdf.

    http://www.lsa.umich.edu/UMICH/modgreek/Home/_TOPNAV_WTGC/Lectures%20at%20U-M/ParthenonKaldellis.pdf

    http://greekethos.org/2008/articles/06%20Hellenism-Islam/Parthenon%20in%20Byz%20wp.pdf

    Άλλωστε, κατά τη λογική των Γαβρά και Ρασσιά, εφόσον οι Έλληνες ορθόδοξοι έσπασαν τις μετόπες, ο Έλγιν διέσωσε ο,τι πρόλαβε ο κακομοιρούλης, ε;

  2. 29/07/2009 στο 11:34

    Ας το πάρουμε αλλιώς γιατί θα βρούμε 🙂

    Ο Παρθενώνας [όπως και πάμπολλοι άλλοι αρχαίοι ναοί] έγινε κάποια στιγμή χριστιανική εκκλησία. Προφανώς οι χριστιανοί άφησαν ανέγγιχτα όλα εκείνα τα γυναικεία στήθη και τα ανδρικά γεννητικά όργανα που οι αρχαίοι είχαν την κακή συνήθεια να απεικονίζουν φόρα παρτίδα στις μετόπες των ναών και στα αγάλματα. Είναι γνωστό άλλωστε ότι στην -εξαιρετική- χριστιανική αγιογραφία συνεχίστηκε αυτή η παράδοση 🙂

    Το ότι οι χριστιανοί έκαναν ό,τι έκαναν στους αρχαίους ναούς θα έλεγα ότι είναι κατανοητό. Ούτε το δικαιολογώ, ούτε το συγχωρώ. Το κατανοώ, απλώς. Εξάλλου όλοι οι μονοθεϊσμοί τα ίδια έκαναν.

    Και δεν νομίζω ότι είναι ντροπή για την Ελλαδική Εκκλησία να βγει κάποια στιγμή και να πει «σφάλαμε σε μερικά ζητηματάκια πριν από 15 αιώνες, συγνώμην», ίσα-ίσα υπέρ της θα είναι. Διότι, όπως και να το κάνουμε, η ελληνική ιστορία ούτε το 1821 ξεκίνησε, ούτε με το Βυζάντιο ξεκίνησε. Το να φέρεται σήμερα η εκκλησιαστική ιεραρχία, λες και βρισκόμαστε στο 500 μ.Χ. και κινδυνεύουν τα ιερά και τα όσια του εβραιοχριστιανισμού από τους κακούς παγανιστές [που δεν κινδύνευσαν ποτέ, δηλαδή] είναι να μην πω τι.

    Αλλά τέτοιοι είναι, έτσι πορεύονται. Κι αυτό κατανοητό.

    Πάμε παρακάτω.

    Ο Γαβράς δεν είναι ούτε βυζαντινολόγος, ούτε αρχαιολόγος, ούτε ιστορικός. Οι θεολόγοι της Ιεράς Συνόδου τι ακριβώς από τα προηγούμενα είναι; Ένα το κρατούμενο.

    Ο Γαβράς είναι ένας διάσημος σ’ όλο τον κόσμο σκηνοθέτης. Του ζητήθηκε το φιλμάκι, το έκανε, κατέγραψε την άποψή του. Σωστή; Λάθος; Τα είπαμε. Οι παπάδες διαφωνούν. Και λοιπόν; Ας πουν τη δική τους άποψη. Αλλά δεν αρκεί αυτό. Κυρίως -και αποκλειστικά!- δεν πρέπει καν να ακούγεται η άλλη άποψη. Κι οι διάφοροι Σαμαράδες/Παντερμαλήδες τι έκαναν; Λογόκριναν το φιλμάκι. Κι ο Γαβράς τι είπε στην επιστολή του; [μεταφέρω από μνήμης: «Ας μου το λέγαν βρε αδελφέ! Ας με παίρναν ένα τηλέφωνο να το συζητήσουμε. Συμβαίνουν αυτά. Θα βρίσκαμε μια λύση.»

    Αλλά όχι. Εδώ μιλάμε για κράτος [για ισχύ, δηλαδή]. Και τρέχει ο υπουργός -ελληνοχριστιανικού- πολιτισμού και ο διευθυντής ενός αρχαιοελληνικού και ουχί ελληνορθόδοξου μουσείου και κατεβάζουν τα βρακιά [sorry!]. Δεν φοβούνται μήπως τους πελεκήσουν τα αμελέτητα 🙂 [και πάλι sorry!]

    Αλλά έτσι είναι αυτά τα πράγματα στη γλυκιά ΤΟΥΣ πατρίδα…

    Οτιδήποτε δεν ταιριάζει με τις -υποτιθέμενα- άνωθεν αποκαλύψεις δεν πρέπει να ακούγεται.

    Κι έτσι σιγά-σιγά διολισθαίνουμε [για μια ακόμη φορά, για πολλοστή φορά] προς τα πού;

    ΥΓ. Προς τι η ειρωνεία για τον συμμαθητή μου; [και προς τι το θαυμαστικό;] Ο Βλάσης έχει τις απόψεις του, τις λέει εδώ και δεκαετίες δημόσια, μπορούμε να διαφωνούμε μαζί του σ’ ό,τι θέλουμε, αν έχουμε διαφορετικές απόψεις τις λέμε, καταγράφουμε τις όποιες ενστάσεις σ’ όσα λέει…

    Και το «επιχείρημα» της τελευταίας πρότασής σου είναι να μην πω τι… Σ’ ένα άλλο μπλογκ διάβασα το επιχείρημα «πού ήταν ο Γαβράς ότι κακοποιούσαν τη γλώσσα μας;» [όταν καταργήθηκε το πολυτονικό, δηλαδή].

    Σωστό κι αυτό.

    Πού ήταν οι χριστιανοί παπάδες στη μάχη του Μαραθώνα; Των Θερμοπυλών; Στη ναυμαχία της Σαλαμίνας; 😉

  3. 29/07/2009 στο 11:48

    Δείτε κι αυτά:

    Μέχρι και αγιογραφίες το κάνανε

    Αλλά και έναν παραλληλισμό με το σήμερα: Βρε, σα να μοιάζουν οι δυο εικόνες…

  4. 29/07/2009 στο 15:03

    Αφάσιε,
    ας πούμε ότι ήταν λάθος η μετατροπή του παρθενώνα σε εκκλησία – όπως ήταν λάθος η μετατροπή του ηραίου της σάμου σε σπίτι (πριν τον κωνσταντίνο).
    γιατί ο γαβράς γνωρίζοντάς το σταμάτησε στα ελγίνεια; αφού «όσον αφορά τους πλευρικούς τοίχους του σηκού, η μέχρι το 1842 ερείπωσή τους ήταν μόνο κατά τα δύο τρίτα της αποτέλεσμα της καταστροφής του 1687» (Ο Παρθενώνας και η ακτινοβολία του στα νεώτερα χρόνια, σ. 156). γιατί έδειξε το ένα αλλά όχι το άλλο;

    την ξέρεις την απάντηση: διότι το θέμα για όσους αρχικά παρήγγειλαν, έφτιαξαν το βίντεο και όσους υπευθύνους μετά το λογόκριναν, δεν είναι η αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας, αλλά η απαίτηση για επιστροφή των μαρμάρων. η οποία βασίζεται σε ό,τι καταρρίπτει στο πρώτο σύνδεσμο που έδωσε ο mnk

  5. mnk
    29/07/2009 στο 16:01

    Με κάλυψε ο από πάνω (Γιάννης).

    Κατά τα άλλα, ψωμί κι αλάτι.
    Πάντα σε συμπαθώ και το ξέρεις.

    Αλλά για τον παραποιητή κειμένων και μεταφράσεων, μισαλλόδοξο και έξαλλο Ρασσιά, ας μην ανοίξω το στόμα μου καλύτερα και χαλάσουμε τις καρδιές μας. Το όνομά του και μόνο μου ανεβάζει την πίεση κι έχω και κάποια ηλικία, όπως ξέρεις.

    Φιλάκια.

  6. 30/07/2009 στο 08:53

    @ Γιάννης

    Το επιχείρημα «τα κάναμε κι εμείς τα στραβά μας, αλλά οι άλλοι έκαναν χειρότερα», το ξέρεις, είναι λιγάκι… ανάρμοστο. Δεν ισχυρίστηκα ποτέ ότι οι μόνοι που κατέστρεψαν ήταν οι χριστιανοί. Κι οι Ρωμαίοι πολύ πριν το… μηδέν είχαν ισοπεδώσει ολόκληρες πόλεις.

    Επίσης, νομίζω ότι η Ιερά Σύνοδος δεν ενοχλήθηκε από τη «μερικότητα» του φιλμακίου του Γαβρά [και συμφωνώ με την παρατήρησή σου]. Αλλά πριν προκύψει το ζήτημα από πλευράς Εκκλησίας, δεν έχω υπόψη μου κάποιον που να διαμαρτυρήθηκε για το αποσπασματικό του φιλμακίου. Εκ των υστέρων είναι ένα καλό επιχείρημα, αλλά κάπως αργά πέφτει στο τραπέζι.

    Και έχω την υποψία [στα όρια της βεβαιότητας…] ότι ακόμα κι αν ο Γαβράς περιελάμβανε στο φιλμάκι και τις μοροζίνειες καταστροφές, η αντίδραση της Εκκλησίας, σ’ ό,τι την αφορά, πάλι ίδια θα ήταν.

    Ας χαλαρώσουμε, επιτέλους, λιγάκι σ’ αυτόν τον τόπο [δεν το λέω για σένα]. Η ιστορία αυτού του τόπου δεν αρχίζει ούτε το 1821, ούτε το 1204, ούτε επί Κων/νου, ούτε το «μηδέν», ούτε το 323 π.Χ. Ας ψιλομάθουμε να συμβιώνουμε μεταξύ μας – και με την ιστορία, δηλαδή με τις διαφορετικές αναγνώσεις/ερμηνείες/προσεγγίσεις της από τον καθένα μας. Αλλά, τελικά, ίσως αυτό να είναι και το χειρότερο κακό: δεν μπορούμε να «καταναλώσουμε»/αφομοιώσουμε την τόοοση ιστορία που έχει παραχθεί εδώ.

    Την καλημέρα μου.

    [Τα διαγραμμένα mea culpa. Αυτά παθαίνει όποιος ξυπνάει αξημέρωτα, το ρίχνει στο διάβασμα πίνοντας καφέδες, και κάθεται στον υπολογιστή όταν πρέπει να (ξανα)πάει για ύπνο. Και ο Μοροζίνης υπάρχει στο φιλμάκι και όλα.

    Το άλλο ένα τρίτο της καταστροφής πού οφείλεται;]

    @ mnk

    Δεν έχουμε, νομίζω, να μοιράσουμε και τίποτα 🙂

    Τώρα όσα λες για τον Βλάση είναι εξόχως συκοφαντικά, γι’ αυτό καλύτερα ν’ ανοίξεις το στόμα σου, και δεν πρόκειται να χαλάσουμε καθόλου τις καρδιές μας, αν έχεις έστω και κατ’ ελάχιστον δίκιο. Ούτε συνήγορος του Ρασσιά είμαι, ούτε συμφωνώ μαζί του στα περισσότερα. Μην πετάμε παρόλες κι όποιον πάρει ο χάρος.

    Την καλημέρα μου!

  7. mnk
    30/07/2009 στο 12:08

    Δηλαδή ν΄αρχίσω να γράφω κατεβατά, «στο τάδε βιβλίο, τάδε σελίδα, αναφέρει το τάδε απόσπασμα, που το ερμηνεύει έτσι, παραλείποντας τον τάδε σύνδεσμο, που αν συνυπολογιστεί δίνει τελείως διαφορετική ερμηνεία ή που αν διαβάσεις και την προηγούμενη παράγραφο του κειμένου το νόημα είναι τελείως διαφορετικό ή στην τάδε παράγραφο αλλάζει τον τύπο του ρήματος ή την σειρά των λέξεων…» κλπ κλπ κλπ.
    ΟΛΑΛΑ! δεν θα μπορέσω.

  8. 30/07/2009 στο 13:38

    Εμ κατεβατά δεν μπορείς να γράφεις, εμ τις κουβεντούλες σου τις λες… Δεν πάει έτσι. Καθόλου έτσι, θα έλεγα.

  9. mnk
    30/07/2009 στο 14:36

    Ο.Κ.
    Επειδή εσύ έχεις την δυνατότητα αλλά εγώ όχι, κάνε επεξεργασία του σχολίου 5, ρίξε ένα strike πάνω στο επίμαχο-συκοφαντικό απόσπασμα κι από κάτω γράψε με μεγάλα γράμματα: MEA CULPA! ΑΝΑΚΑΛΩ! ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΚΑΝΩ! ΗΜΑΡΤΟΝ!

  10. 30/07/2009 στο 16:28

    Αφάσιε,
    το ηραίο δεν το κάναν σπίτι οι ρωμαίοι ούτε γκρέμισαν το ναό του άρη επειδή ήταν ανθέλληνες (για να κάνουν (πάλι στην αθήνα) τείχος στα 280 μχ γκρεμίστηκε).
    αυτή η ιστορία με τους ανθέλληνες (χωρίς εισαγωγικά το έλληνες) που κατατρέχουν την τέλεια ελλάδα (την οποία -ιστορία- ασπάζονται και αρκετοί χριστιανοί φυσικά) κάποτε δεν πρέπει να τελειώνει;

    το υπόλοιπο 1/3 οφείλεται στην μοίρα των γκρεμισμένων οικοδομημάτων λόγω αναγκών για οικοδομικά υλικά ή ασβέστη των κατοίκων εκείνης ή των μεταγενέστερων εποχών μετά τον μοροζίνη.

    (εκ των υστέρων ναι, το επιχείρημα. αλλά δεν γνώριζα καν ότι υπήρχε τέτοιο βίδεο στο μουσείο της ακρόπολης)

    σωστά έχεις την εντύπωση ότι και πάλι οι της εκκλησίας θα έλεγαν τα ίδια. μόνο που ο μόνος που κατηγορείται αυτή τη στιγμή για ιδεολογική χρήση (αποσιώπηση) της ιστορίας είναι η εκκλησία κι όχι όσοι σταματάν στον κακό έλγιν.

    άραγε, για πες, γιατί δεν εμφανίζεται στο φιλμ η καταστροφή του τζαμιού εντός του παρθενώνα – και γενικά όλωων των μη αρχαιοκλασσικών μνημείων στην ακρόπολη; (αν μιλάγαμε γενικά αυτήν)
    κι αυτό, βέβαια, εκ των υστέρων επιχείρημα είναι. αλλά..

  11. Ανώνυμος
    31/07/2009 στο 00:53

    Ο Γαβράς δεν είναι εκείνος που σε παλαιότερη συνέντευξή του για τα ελληνοτουρκικά αμφισβήτησε την γενοκτονία στον Πόντο περιοριζόμενος μόνον στην καταγγελία της «Ελληνικής Μεγάλης Ιδέας»?
    Από τη στιγμή που ο ίδιος δεν σεβάστηκε την Ιστορία, λογοκρίνοντας καίρια κομμάτια της πώς μπορεί τώρα να ελέγχει οποιονδήποτε άλλον?
    Όσον αφορά τον έξαλλο ρασοκτόνο Ρασιά και το είδος της ιστοριογραφίας που προάγει, ουδέν σχόλιο…

  12. bfo
    31/07/2009 στο 01:04

    Ο Παρθενώνας ήταν μερικούς αιώνες ναός της Αθηνάς.

    Για την ελληνική ιστορία ―στο σύνολο του χρόνου έως σήμερα, όχι ως το π.Χ―, δεν υπάρχει καν χρονική σύγκριση ―υπήρξε για τριπλάσιο διάστημα ναός της Παναγίας!

    Δεύτερον, οι Χριστιανοί που «έκαψαν και έσπασαν» δεν ήταν Βηγιγότθοι. Έλληνες ήντουσαν επίσης.

    Τρίτον, για το τι είχε απομείνει από την αρχαία θρησκεία εκείνη την εποχή ―λίγο πριν το χριστιανισμό―, ανατρέξτε στις πηγές της εποχής. Οι μισοί ναοί ηντουσαν ντουβάρια, οι ελληνικές πόλεις στην μαύρη παράκμα, και το δωδεκάθεο είχε δώσει την θέση του σε χίλιες δυο μαλακίες, από ανατολίτικες θρησκείες (Αίγυπτος, κλπ) μέχρι γκουρουδίστικές ντόπιες παπαριές. Ο Λουκιανός δίνει μια ωραία περιγραφή της κατάστασης της εποχής.

    Τέταρτον, πριν το Χριστιανισμό, πριν το 200-300μ.χ. ας πούμε, τον ελληνικό πολιτισμό (ο οποίος την τελευτάια μεγάλη αναλαμπή του την είχε τέσσερις αιώνες πριν και βάλε) τον είχε αποτελειώσε: ένας αιματηρός εμφύλιος πόλεμος, η καταφυγή στους Πέρσες, οι διαμάχες των διαδόχωνε του Αλεξάνδρου και ―κερασάκι μερικών αιώνων― η Ρωμαϊκή κατάκτηση.

    Εκτός από 2-3 ελλάσονα ονόματα και έναν Πλωτίνο, έχει δεί κανεις κάνα σημαντικό ελληνικό πνεύμα την εποχή εκείνη, αντάξιο Δημόκριτου, Σοφοκλή, Ευριπίδη, Αριστοτέλη, Πλάτωνα, Σωκράτη, Σαπφούς, Αισχύλου, Ηράκλειτου, Ευκλείδη, Αριστοφάνη, Επίκουρο, Ζήνωνα, κλπ κλπ; (Ελπίζω να μην συγκρίνει κανείς μηδενικά όπως ο Πορφύριος με τους παραπάνω).

  13. 31/07/2009 στο 09:40

    το
    http://www.oodegr.com/oode/epitheseis/gavras_1.htm
    δίνει μια άλλη διάσταση στο θέμα.

  14. 31/07/2009 στο 11:34

    Ιδού κι ένα πολύ ενδιαφέρον ποστάκι: Και όμως ο Γαβράς έκανε λάθος

    ΥΓ. Για να μην λέτε, δηλαδή. Για τα υπόλοιπα το απόγευμα. Έχω… σύσκεψη.

  15. mnk
    31/07/2009 στο 18:32

    Εξαιρετικό.
    Βάζει τα πράματα στη θέση τους.

  16. mnk
    31/07/2009 στο 18:59

    Κι εσύ επίσης!
    (έκανες λάθος)

    Φιλάκια

  17. 01/08/2009 στο 10:34

    Τι λάθος έκανα;

    Τι είναι ο Παρθενώνας; Ένας -και μόνον- τοίχος με ρελιέφ;

    Αν δεν κάνω λάθος, ο Π. έχει τέσσερις όψεις…

    Γιατί δεν μας λέει ο μπαγασάκος που έγραψε το κειμενάκι τι συνέβη στις υπόλοιπες;

    Για ψάξ’ το λίγο…

  18. 01/08/2009 στο 11:04

    «Πελεκούσαν τα πρόσωπα στις μετόπες», λέει ο Μανώλης Κορρές. Ποίοι; «Οι χριστιανοί πελεκούσαν τα πρόσωπα, αυτό είναι σχεδόν βέβαιο.»

    Για να ‘χει φως η εκκλησία καταστράφηκε το αέτωμα, λέει ο Αλέξανδρος Μάντης. Πότε; «Το ξέρουμε από την αρχαιολογική παρατήρηση. Η καταστροφή έγινε περί τον 5ο-6ο αιώνα στις βόρειες και δυτικές μετόπες καθώς και στο μέσον του ανατολικού αετώματος. Τις νότιες μετόπες δεν τις πείραξαν καθόλου, γιατί κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι Κένταυροι είχαν έναν ιδιαίτερο συμβολισμό και στη νέα θρησκεία»

    Και επειδή διάφορα γράφονται για τα σχέδια του Κάρρεϋ [λινκ στο αμέσως προηγούμενο σχόλιο] ιδού τι λέει ο προηγούμενος:

    «Σε όλα τα εγχειρίδια αναφέρεται ότι για να εξασφαλιστεί φως στην αψίδα της Βασιλικής που κτίστηκε στον Παρθενώνα καταστράφηκαν τα κεντρικά αγάλματα του ανατολικού αετώματος. Στα σχέδια του Κάρεϊ (1674) φαίνεται η τρύπα του ανατολικού αετώματος»

  19. mnk
    01/08/2009 στο 20:29

    “Οι χριστιανοί πελεκούσαν τα πρόσωπα, αυτό είναι σχεδόν βέβαιο.”

    Μήπως θα έπρεπε να διαβάσουμε και την προηγούμενη, αλλά και τις αμέσως επόμενες φράσεις, απο τα λεχθέντα του κ.Κορρέ, για να μην σχηματίζουμε διαστρεβλωμένες εντυπώσεις;

    «Όλα αυτά τεκμαίρονται επί τη βάσει της παρατήρησης των αρχαιολόγων, γιατί δεν υπάρχει καμία πηγή της εποχής εκείνης που να αναφέρεται σε αυτή την καταστροφή.* Οι χριστιανοί πελεκούσαν τα πρόσωπα, αυτό είναι σχεδόν βέβαιο. Από την άλλη πλευρά μετέτρεπαν τους αρχαίους ναούς σε εκκλησίες. Κι αυτή η συνήθειά τους απέβη σωτήρια για μερικά μνημεία , όπως για παράδειγμα για τον ναό του Ηφαίστου στο Θησείο που μετετράπη σε ναό του Αγίου Γεωργίου κι έτσι σώθηκε. Αλλιώς, ενδεχομένως να είχε λιθολογηθεί** και να μην είχαμε τίποτα από αυτόν.»

    *Αυτό στα ελληνικά σημαίνει «φανταζόμαστε-υποθέτουμε», όχι «ξέρουμε». Δεν πιστεύω να «παρατήρησαν» τίποτα δακτυλικά αποτυπώματα των ενόχων ή ίνες απ’ τα ράσα τους.

    ** Η γνωστή πρακτική, να παίρνουν οι περίοικοι δομικά υλικά απο εγκαταλελειμμένα και μισογκρεμισμένα κτήρια, για να τα χρησιμοποιήσουν σε καινούργιες οικοδομές. Αυτό δεν το έκαναν ειδικά οι κακοί χριστιανοί, αλλά όλοι οι Έλληνες, απο τον καιρό του Ομήρου, μέχρι και σήμερα.
    (διευκρίνηση για όσους αναγνώστες τυχαίνει να μην γνωρίζουν τον όρο «λιθολογώ», για να μην τον «μπερδέψουν» με την λέξη «λιθοβολώ»)

    Κι ο κ.Μάντης το «… ξέρει(!) από την αρχαιολογική παρατήρηση.»
    Τι ακριβώς παρατήρησε, άγνωστον.
    Μάλλον το ότι «…κάποιοι υποστηρίζουν».

    ΤΕΛΟΣ

  20. 02/08/2009 στο 21:21

    «Μήπως θα έπρεπε να διαβάσουμε και την προηγούμενη, αλλά και τις αμέσως επόμενες φράσεις, απο τα λεχθέντα του κ.Κορρέ, για να μην σχηματίζουμε διαστρεβλωμένες εντυπώσεις;»

    Φυσικά και θα έπρεπε να τις διαβάσετε, γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο έβαλα και το λινκάκι, για να σχηματίσετε τη δική σας άποψη. Και γι’ αυτό φταίω;

    Αυτό που κατάλαβα εγώ ότι εννοεί ο Κορρές είναι ότι δεν υπάρχει καμία πηγή της εποχής για τον Παρθενώνα. Αλλά υπάρχουν για πολλούς άλλους αρχαίους ναούς. Πολλοί ναοί έγιναν [ως εκ θαύματος] χριστιανικές εκκλησίες και γλίτωσαν κι απ’ το λιθολόγημα [ή από το «εις έδαφος φέρειν»]…

  21. 04/08/2009 στο 11:12

    Αγαπητέ Αφάσιε,

    θα πρότεινα πολύ φιλικά την τοποθέτηση ενός ερωτηματικού κατά την ανάγνωση των θέσεων του συμμαθητή σου, κι αυτό διότι τους έχουν καταλογιστεί δημοσίως ανακρίβειες, παραποιήσεις πηγών και λοιπές ανορθολογιστικές πρακτικές.

    Ενδεικτικά, δες εδώ: http://ub0.cc/7y/bs

    Για περισσότερα: http://www.arhaioplixia.org/index.html#3

  22. 04/08/2009 στο 12:06

    @ Ζωντανό Ιστολόγιο

    Ω! Ευχαριστούμε θερμώς.

    Αναρωτιόμουνα κι εγώ: «καλά, δεν βρέθηκε κανένας χριστιανός να απαντήσει στον Ρασσιά;»

    Από μια ματιά, πάντως, που έριξα [για να μην μου χτυπάτε συνέχεια τα περί συμμαθητή μου] τις έχει διαπράξει τις «πατατούλες» του. Δεν λέω τίποτα άλλο, αλλά αυτά παθαίνει όποιος μεταφράζει ερμηνείες από δω κι από κει, χωρίς να έχει ψάξει τα αυθεντικά κείμενα [που κι αυτά σηκώνουν ένα σωρό ερμηνείες, αλλά άλλο είναι το real thing].

    ΥΓ. Κι όταν τσακώνονται οι… ένθεοι στην ακροποταμιά, τι κάνουν οι άθεοι στους διπλανούς λόφους; 😆

  23. 05/08/2009 στο 11:30

    Αγαπητές Αφάσιε,

    Το ζήτημα είναι τελικά το κίνητρο του καθενός που αποτυπώνεται τόσο στα λόγια όσο και στα γραπτά μας. Είναι η αναζήτηση της αλήθειας ή η προώθηση συγκεκριμένης «ατζέντας»;

    Ορθότατο το ΥΓ, όμως άλλο ο τσακωμός και άλλο η αναίρεση (ενδεχομένως παραπλανητικών) ισχυρισμών.

    Φιλικά,

  1. No trackbacks yet.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.
Αρέσει σε %d bloggers: