Αρχική > Αφασιαλάνδη > Θλίψη και οργή, άνευ σχολίων [1]

Θλίψη και οργή, άνευ σχολίων [1]

10/05/2010

Το αυτονόητο ερώτημα είναι πού βρίσκονται όλα αυτά…

Δύο tips:

Tradition, ma babe! Tradition!


Advertisements
Κατηγορίες:Αφασιαλάνδη
  1. 10/05/2010 στο 12:50

    Στη χώρα του υπαρκτού μακρυγιαννισμού, στα χρόνια του ύστερου παλαμηδισμού, τίποτα δεν θ’ αφήσουν αμαγάριστο. ΤΙΠΟΤΑ!

  2. 10/05/2010 στο 14:19

    Μα που βρίσκεται αυτό το αίσχος;;;
    Μα πόσο άρρωστοι μπορεί να είναι;;;

  3. 10/05/2010 στο 15:17

    Η απάντηση στο νο3 της «σειράς». Αν δεν έχει απαντήσει κάποιος άλλος στο μεταξύ…

    Ντροπή πάντως να μην [ανα]γνωρίζουμε το σημερινό «αισθητικό»… έπος της νεοελλαδάρας…

  4. mnk
    10/05/2010 στο 17:22

    Το γεγονός, βέβαια, πως τοιχογραφίες με αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους υπάρχουν σε Ορθόδοξα μοναστήρια, από τον πρώιμο μεσαίωνα ακόμα, δεν έχει καμία σχέση.

    Το ότι οι Έλληνες φιλόσοφοι τιμούνται σαν προφήτες από την Ορθόδοξη Εκκλησία, απο τον καιρό της Β΄ Οικουμενικής Συνόδου, το 381 μ.χ., ούτε κι αυτό έχει καμιά σχέση.

    Το ότι το ίδιο το δόγμα της Ορθοδοξίας διατυπώθηκε βασιζόμενο στην Ελληνική οντολογία, καθώς και το ότι όλοι οι Πατέρες της Ορθοδοξίας θεωρούν πως οι αιρετικοί δεν μπορούν να κατανοήσουν και γι’ αυτό παρανοούν και παραποιούν τα δόγματα, επειδή είναι ανελλήνιστοι, ούτε κι αυτό έχει καμία σχέση.

    Θα πρέπει ν’ αλλάξουμε την ιστορία και τα δόγματα της Εκκλησίας, και θα πρέπει ν’ ασβεστώσουμε τις επίμαχες μεσαιωνικές τοιχογραφίες (αντίγραφα των οποίων είναι αυτές στις φωτογραφίες), επειδή κάποιοι «γραμματιζούμενοι»(;), 17 αιώνες μετά, ανέπτυξαν ιδιοκτησιακές βλέψεις για την Ελληνική γραμματεία.

    Η υπερβολική μισαλλοδοξία, τελικά, οδηγεί στον παραλογισμό και την γραφικότητα.

  5. 10/05/2010 στο 21:01

    Η υπερβολική μισαλλοδοξία, τελικά, οδηγεί στον παραλογισμό και την γραφικότητα.

    Τω όντι! Γράφεις:

    Το ότι οι Έλληνες φιλόσοφοι τιμούνται σαν προφήτες από την Ορθόδοξη Εκκλησία…

    Για τα υπόλοιπα -τα οντολογικά- σε παραπέμπω στις δύο τελευταίες εικόνες.

  6. mnk
    11/05/2010 στο 03:32

    Δεν σε καταλαβαίνω.
    Εσένα σε χαλάει που η Εκκλησία τους τιμά; Το βρίσκεις αντιφατικό; γραφικό και παράλογο; Πάντως, πράξη μισαλλοδοξίας δεν νομιζω πως μπορείς να το πεις.
    Αλλά κι αν σε χαλάει, γιατί θα πρέπει αυτό να ενδιαφέρει την Εκκλησία; Μήπως θα έπρεπε να σου πάρει την άδεια (και μαλιστα χιλιατόσα χρόνια πριν γεννηθείς), για το ποιον θα τιμά και ποιον δεν θα τιμά;
    Ή σε χαλάει το «ως προφήτες»; Για σένα μπορεί να είναι υβριστικός χαρακτηρισμός, για την Εκκλησία είναι τιμητικός. Τι να γίνει; Διίστανται οι απόψεις σας.

    Στις άλλες, τις… οντολογικές φωτογραφίες, τι σε χαλάει; Η παρουσία όπλων και χρημάτων;

    Οι ορθόδοξοι δεν είναι μάρτυρες του Ιεχωβά. Και παίρνουν όπλα και πολεμούν. Ακόμα και παπάδες και καλόγεροι έχουν συμμετάσχει στους εθνικούς αγώνες, απ’ τον καιρό του Βυζαντίου ακόμα.

    Συνήθως τους κατηγορούν ως άκαπνους. Εσένα, αντιθέτως, σε χαλάει που αυτό το μοναστήρι έχει «πολεμικό» παρελθόν και πολεμικά κειμήλια; Αλλά κι αν σε χαλάει ακόμα, τι θα έπρεπε να γίνει; Να μην έχει το συγκεκριμένο μοναστήρι και η ευρύτερη περιοχή, την ιστορία που έχει, για να μην σε χαλάει; Ή να την κρύβει;

    Αν πας λίγο παρακάτω, στον Προυσσό, θα βρεις και τα κειμήλια του Καραΐσκάκη, επειδή εκεί κρυβόταν όταν τραυματίστηκε κι όποτε τον κατέβαλε η φυματίωση. Και θα δεις και το σπαθί του, και το ασημένιο κάλυμμα της εικόνας της Παναγίας που είναι δική του δωρεά, καθώς και τον «Πύργο του Καραΐσκάκη», πέτρινο καραούλι, απ’ όπου ένοπλοι (ενίοτε καλόγεροι) φύλαγαν το μοναστήρι, απο Τούρκικες επιδρομές.
    Τι θα έπρεπε λοιπόν, κατά την γνώμη σου, να κάνει κι αυτό το μοναστήρι; Να μην δεχτεί να τον κρύψει τότε, να μην έχει παρτίδες με τους κλέφτες, ή σήμερα ν’ αποκρύψει αυτό το γεγονός;

    Όσο για τα κέρματα: Είθισται τα ορθόδοξα μοναστήρια να συντηρούνται απο τις προσφορές των πιστών. (Σε αντίθετη περίπτωση θα τα κατηγορούσες ως κρατικοδίαιτα, ή όχι;) Πολλές φορές, από παλιά τοπική συνήθεια (συνήθως αρχαιοελληνική), αυτές οι προσφορές μπορεί να γίνονται με τρόπο «άκομψο» ή και δεισιδαιμονικό. Ε, και πως να γίνει; Ν’ αλλάξουν οι πιστοί τις συνήθειες τους, για να μην «πληγώνεται» η αισθητική κάποιων (εκτός εκκλησίας) δυτικότροπων, εκλεπτυσμένων γούστων;

    Τι να κάνουμε, βρε παιδί μου; Έτσι είμαστε εμείς οι ορθόδοξοι. Έτσι είναι η Ορθοδοξία και δη η Ελληνική. Αυτή την «οντολογία» εφαρμόζουμε. Όποιου δεν του γεμίζει το μάτι, το καπελάκι του κι από ‘δω παν κι οι άλλοι.
    Υπάρχει κι ο Προτεσταντισμός κι ο Βουδισμός κι η αθεΐα κι ο,τι τραβάει η ψυχή του. Σάμπως τον τραβάμε με το ζόρι;

    Άσχετο: Είδα στο επόμενο ποστ πως κατηγορείς γι’ «αγραμματοσύνη» αυτούς που ζωγράφισαν τον Αθανάσιο Διάκο, δίπλα στον μπεκτασή Οδυσσέα Ανδρούτσο. Που ακριβώς έγκειται η «αγραμματοσύνη»; Μήπως γράφουν από κάτω πως ήταν ομόδοξοι; Μήπως γράφουν Αθανάσιος Διάκος κι Οδυσσέας Δεσπότης;

    Για το μόνο που θα μπορούσες να τους κατηγορήσεις είναι για έλλειψη μισαλλοδοξίας, που δεν έβαλαν τον μπεκτασή χώρια, σαν τον ψωριάρη.
    Μήπως, κατά την γνώμη σου, θα έπρεπε οι ήρωες να τιμούνται ανάλογα με το θρήσκευμα τους;

    Ώστε σε αγράμματους απευθύνονται;
    Ώστε όλοι οι πιστοί είναι αγράμματοι;!!!

    Τελικά, όντως, «η αναγωγή της λογικής σε αυθεντία, είναι η πλέον χαρακτηριστική και ύπουλη εκδήλωση της υπερηφάνειας», έχουν δίκιο.
    Της μεγαλομανούς, ναρκισσιστικής έπαρσης, θα έλεγα εγώ.

  7. 11/05/2010 στο 11:34

    @ mnk

    Το μόνο που έχει σημασία από όσα λες είναι ότι πλέον δεν σας χαλάει απολύτως τίποτα. Κι ο μιθριδατισμός σας θα σας πάει ακόμα παραπέρα…

    «Λίγη αγάπη, πολλή απάτη!» (Δ. Σολωμός)

  8. mnk
    11/05/2010 στο 18:54

    Πως δεν μας χαλάνε; Πολλά μας χαλάνε, διαφορετικά όμως απ’ όσα χαλάνε αυτούς, που και η ύπαρξή μας ακόμα τους διαολίζει.

    Εμένα, ας πούμε, με χαλάει ο νόμος της Σαρία. Μου είπαν όμως οι μουσουλμάνοι να κοιτάω την δουλειά μου και να μην ανακατεύομαι σε πράγματα που ούτε καταλαβαίνω, ούτε με αφορούν. Πράγματι, στον βαθμό που δεν προσπαθούν να επιβάλουν το Ισλάμ και την Σαρία σε μένα, παρά την θέλησή μου, καθόλου δεν με αφορά. Ποια είμαι γω, που θα τους πω ποιον θεό θα πιστεύουν και με ποιον τρόπο θα τον λατρεύουν; Δεν είμαι δα κι ο Πάπας, για να έχω το «αλάθητο».

    Κι επειδή το ρίξαμε στην ποίηση:

    «Ξέρω απ’ όλα τα τραγούδια,
    μα για να τα πω,
    τα ταιριάζω τα τραγούδια
    στον δικό μου τον σκοπό».
    (Κωστής Παλαμάς
    -Δωδεκάλογος του γύφτου)

    ΤΕΛΟΣ-.

  9. 12/05/2010 στο 03:52

    axaxaxaxx!

    enas thynamiths re paithia ! poy einai enas thynamiths???

  10. 13/05/2010 στο 15:41

    @ mnk

    «[…] που και η ύπαρξή μας ακόμα τους διαολίζει».

    Αν δεν πιστεύεις στο Θεό, δεν πιστεύεις και στο διάολο, για να διαολίζεσαι…

  11. 13/05/2010 στο 15:43

    @ psychedelic reflection

    Πολύ… δυναμιτιστικές οι απόψεις σας περί αισθητικής.

  12. bfo
    16/05/2010 στο 13:30

    Τι να κάνουμε, βρε παιδί μου; Έτσι είμαστε εμείς οι ορθόδοξοι. Έτσι είναι η Ορθοδοξία και δη η Ελληνική. Αυτή την “οντολογία” εφαρμόζουμε. Όποιου δεν του γεμίζει το μάτι, το καπελάκι του κι από ‘δω παν κι οι άλλοι. Υπάρχει κι ο Προτεσταντισμός κι ο Βουδισμός κι η αθεΐα κι ο,τι τραβάει η ψυχή του. Σάμπως τον τραβάμε με το ζόρι;

    Ο «αντικληρικαλισμός» και η θρησκευτική «κριτική» Αμερικανικού επιπέδου είναι της μόδας την τελευταία δεκαετία στην Εσπερία, και τον εισάγαμε επιτέλους και εδώ.

    Οι αντίστοιχοι βλόγκερς στο Μεξικό θα περιγελούν τους πιστούς της Παναγίας της Γουαδελούπης και την χαμηλή αισθητική τους ―αναθεματικά, κεράκια, κλπ.

    Εσύ τώρα τι ψάχνεις; Πιστεύεις ότι αν μπορούσαν να ξεχωρίσουν το λαϊκό και το ναϊφ από το κιτς πιστεύεις ότι θα έγραφαν τέτοιες κιτς κριτικές;

    Ούτως ή άλλως, άμα ξεκινήσεις από την προκείμενη ότι για όλα φταίει ο μακρυγιαννισμός μπορείς να καταλήξεις σε οποιοδήποτε συμπέρασμα, είναι θεμελιώδης νόμος της λογικής.

    http://academic.csuohio.edu/polen/LC9_Help/1/14ffv.htm

  13. mnk
    17/05/2010 στο 05:14

    bfo :
    Πιστεύεις ότι αν μπορούσαν να ξεχωρίσουν το λαϊκό και το ναϊφ από το κιτς πιστεύεις ότι θα έγραφαν τέτοιες κιτς κριτικές;

    +1

  14. 17/05/2010 στο 10:29

    @ bfo-mnk

    Χα!

  15. deal of the day
    17/05/2010 στο 11:50

    ουτε ναϊφ, ουτε κιτς! κουλερ λοκαλ απλως! 😆

  16. 17/05/2010 στο 12:04

    @ deal of the day

    Εμ, τα βλέπεις τι παθαίνει κανείς με τον εξαμερικανισμό της θρησκευτικής κριτικής του και τον μακρυγιαννισμό;

    Απομακρύνεται από την παράδοση της καθ’ ημάς Ανατολής, κι έτσι δεν γνωρίζει όρους όπως,

    ► ναϊφ
    ► κιτς
    ► κουλερ λοκαλ

    ΥΓ. Πάω κόλαση γι’ αυτό;

  1. 17/05/2010 στο 11:06
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.
Αρέσει σε %d bloggers: