Αρχική > Αφασιαλάνδη, Πολιτική > Το παρακράτος των Ιωαννίνων

Το παρακράτος των Ιωαννίνων

04/04/2008

Επειδή πριν από τριάντα ολόκληρα χρόνια [παρά κάτι μήνες] είχα μετακομίσει κι εγώ για σπουδές στα Γιάννενα…

Και επειδή χρόνια αργότερα, ένα βράδυ που πίναμε ούζα με τον Βασίλη τον «Χότζα» και τον Νίκο Τσ. [και στο διπλανό τραπέζι καθόταν η Άννα Φραγκουδάκη (ναι! αυτή η Άννα) με μια φίλη της, και ο αλτουσεριανός/πουλατζικός Νίκος ήθελε να τις κεράσει, και τον αποτρέψαμε], ο Βασίλης είχε πει το επικό: «Η Ελλάδα είναι το περιθώριο της Ευρώπης, τα Γιάννενα είναι το περιθώριο της Ελλάδας, το πανεπιστήμιο είναι το περιθώριο των Γιαννίνων, ο «χώρος» είναι το περιθώριο του Πανεπιστημίου, κι εμείς είμαστε το περιθώριο του «χώρου»»

Και επειδή εκείνα τα χρόνια, λόγω της πολιτικής/συνδικαλιστικής μας δράσης μάς παρακολουθούσαν ανελλιπώς, και μας σταματούσαν για «εξακρίβωση στοιχείων» όπου μας πετύχαιναν βράδυ, μιας και το «διαλυμένο» μετά τη χούντα Σπουδαστικό της Ασφάλειας δούλευε «ρολόι»…

Και επειδή δεν θυμάμαι τότε να συνέβαιναν καταστάσεις όπως αυτές που συμβαίνουν σήμερα στα Γιάννενα…

Διαβάστε Στη Γαλαρία TΟ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΧΤΥΠΑ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΝΤΑΣ ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ, και βγάλτε τα συμπεράσματά σας…

[Την είδηση την «ανέδειξε» ο Γιώργος Μαργαρίτης: Άλλη μία τραμπούκικη επίθεση, την περασμένη Κυριακή]

  1. mnk
    05/04/2008 στο 10:35

    Γράφει στο blog του ο κύριος Μαργαρίτης:
    «ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΠΟΛΙΤΩΝ , στην οποία συμμετέχουν ενεργοί πολίτες από διάφορους πολιτικούς χώρους, και ακαδημαϊκοί πολίτες: καθηγητές και νεολαίοι που συνδράμουν στις εκδηλώσεις ενημέρωσης και αντίδρασης στις αποικιακού χαρακτήρα ιδιωτικοποιήσεις.»

    Εχω την απορία : Αυτοί οι «καθηγητές και νεολαίοι» είναι Γιαννιώτες; Ψηφίζουν στα Γιάννενα;
    Με ποιό δικαίωμα, οι προσωρινά παροικούντες καθηγητές και φοιτητές παρεμβαίνουν στη ζωή της πόλης και στο έργο των ΕΚΛΕΓΜΕΝΩΝ, τοπικών αρχόντων;
    Αν αυτοί οι τοπικοί άρχοντες παρανομούν, δεν έχουν τα Γιάννενα -και τα κάθε Γιάννενα- τοπική κοινωνία να τους κρίνει;

    Εγώ προσωπικά, το βρίσκω εξόχως φασιστική τακτική να λοιδορούν, σε κάθε ευκαιρία, οι ΞΕΝΟΙ «προοδευτικάριοι» τις πρακτικές της τοπικής κοινωνίας, στην οποία προσωρινά φιλοξενούνται.
    Αν ήμουν Γιαννιώτης, ίσως να είχα κι εγώ τη διάθεση να τους δαγκώσω το αυτί.

  2. Anzero
    05/04/2008 στο 10:55

    απο τους «ξενους» τρωνε οι ντοπιοι τους οποιους και φροντιζουν να γδαρουν πριν τους δαγκωσουν το αυτι!

    η μηπως πιστευετε οτι τα κριτηρια ιδρυσης πανεπιστημιου στα γιαννενα ηταν ακαδημαικα και επιστημονικα?

  3. mnk
    05/04/2008 στο 11:10

    Anzero
    Καμία αντίρρηση σ’ αυτό που λες.
    Ομως το ένα δεν συνεπάγεται το άλλο.
    Πως θα το πάμε;
    «Με τα λεφτά μου, …..(μπιπ) και την κυρά μου;»
    Και στο ξενοδοχείο που πας ή στο εστιατόριο, πληρώνεις.
    Αυτό σου δίνει το δικαίωμα ν’ ανακατεύεσαι στις δουλειές του εστιάτορα;

  4. martingale
    05/04/2008 στο 18:57

    otan o margariths afairesei ta faskela enantia tou ellhnikou laou pou eixe to 8rassos na riksei Nea Dhmokratia 8a mpw proswpika sto kopo na asxolh8w me to post tou.
    twra h grafh tupou Iou eleu8erotupias pou anasurrei xafiedes kai probokatores apo pantou mou fainetai oti xrhzei peretairw diereunhshs htoi na akousoume kai thn anti8eth apopsh.
    Epeidh spoudasa se perifereiako panepisthmio exw na pw ta ekshs. Polles foithtikes organwseis kuriws ths aristeras parenebainan sthn topikh koinwnia se plaisia pou den tous armozan. Den mporw para na 8umh8w instrouktores ths PKS kai ths KNE na bgazoun ma8htes eksw apo ta sxoleia na ta bazoun na perpatoun stul parelashs kata tou polemou sto Irak. Ti douleia exoun 10xrona kai 8xrona pou den kseroun pou peftei to Irak na diadhlwnoun den kserw. Na mhn ksexasw alles dhmokratikes dunameis opws ta EAAK ta opoia me thn emfanish tous oi toixoi twn spitiwn arxisan na maurizoun apo tis ahdies pou eggrafan.
    Apopsh mou einai pws 8a eprepe oi diadikasies metadhmoteushs na einai polu aplousteres kai o foithths me mia aplh aithsh na metadhmoteuei se polu mikro xrono sto neo topo katoikias kai me thn idia eukolia efoson teleiwsoun oi spoudes tou na metaferei pisw ta dikaiwmata tou. Dioti opws swsta anafer8hke efoson den einai dhmoths ths auths polhs den exei kai dikaiwma na parembainei

  5. martingale
    05/04/2008 στο 18:59

    a kai na mhn ksexasw oti shmantiko meros twn ka8hghtwn sta perifereiaka einai iptamenoi, dhladh den menoun kan. kai bebaia kanoun mazi me to ma8hma kai ligh epanastatikh gumnastikh

  6. 07/04/2008 στο 16:13

    @ mnk – martingale

    Τον Μαργαρίτη γιατί τον ανακατεύετε; Απλά αναδημοσίευσε το κείμενο [κι εκεί το διάβασα για πρώτη φορά]. Δεν το έχει γράψει ο ίδιος.

    @ mnk

    Κι εγώ που δεν ψηφίζω στη Μακεδονία, στη Θράκη ή στην Κύπρο μπορώ να έχω άποψη για το τι γίνεται εκεί;

    Για τα Γιάννενα μπορώ να έχω άποψη; Αν μάλιστα ζω, έστω και προσωρινά εκεί; Ο Μήτσης ζει στα Γιάννενα; Ψηφίζει στα Γιάννενα; Ή απλώς γκρεμίζει και χτίζει;

    Οι ΞΕΝΟΙ «προοδευτικάριοι» έχουν κάθε δικαίωμα να έχουν άποψη και να λοιδωρούν τους ΝΤΟΠΙΟΥΣ «αντιδραστικάριους». Οι τελευταίοι έχουν το δικαίωμα να ασκούν βία, όταν δεν τους αρέσουν οι απόψεις των πρώτων;

    @ Anzero

    Τι ζητήματα είναι αυτά που θέτετε; 🙂 Ασφαλώς και μόνον επιστημονικά και ακαδημαϊκά ήταν τα κριτήρια…

    @ mnk

    «Και στο ξενοδοχείο που πας ή στο εστιατόριο, πληρώνεις.
    Αυτό σου δίνει το δικαίωμα ν’ ανακατεύεσαι στις δουλειές του εστιάτορα;»

    Αν κυκλοφορούν ποντίκια στο δωμάτιο ή στην κουζίνα έχεις το δικαίωμα να ανακατεύεσαι και να παρα-ανακατεύεσαι στις δουλειές του ξενοδόχου ή του εστιάτορα…

    @ martingale

    «Ανασύρει χαφιέδες και προβοκάτορες»; Το συγκεκριμένο περιστατικό ή συνέβη ή δεν συνέβη… Το πώς θα χαρακτηρίσουμε τους φυσικούς αυτουργούς είναι αυτό που έχει σημασία;

    Οι φοιτητικές οργανώσεις δρουν όπως δρουν. Άλλο ζήτημα, τελείως διαφορετικό. Κι η λογική του δεν ζω/δεν ψηφίζω εδώ, άρα δεν επιτρέπεται να παρεμβαίνω είναι να μην πω τι. Αν είμαι απ’ τη Δράμα και ζω, αλλά δεν ψηφίζω, στην Καβάλα, δεν μπορώ να έχω άποψη για το εργοστάσιο λιθάνθρακα;

  7. mnk
    14/04/2008 στο 09:03

    Το έχω γνώμη και την εκφράζω είναι ένα πράμα.
    Το παρεμβαίνω δυναμικά και προσπαθώ να επιβάλω την άποψή μου, σε μια κοινωνία που είμαι ΞΕΝΟΣ και ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΣ, είναι ένα άλλο πράμα.
    Ειδικά αυτά τα έρμα τα Γιάννενα τα έχουν κάνει τσίρκο, με τις συνεχείς «κινητοποιήσεις».

    Το αν έγιναν ρεμούλες ή το αν ο δράστης του δαγκώματος είναι χαφιές ή κυκλωματίας ή εγκληματίας είναι θέματα του εισαγγελέα.

    Το σε ποιόν όμως οφείλει -ή δεν οφείλει- ν’ απολογηθεί ένας ΑΙΡΕΤΟΣ Δήμαρχος, είναι καθαρά θέμα Δημοκρατίας.
    Τελικά θέλουμε ή δε θέλουμε τοπική αυτοδιοίκηση;
    Θέλουμε ή δε θέλουμε αποκέντρωση της εξουσίας;
    Με την ίδια λογική γιατί μας πειράζει η παγκοσμιοποίηση;
    Γιατί μας πειράζει που οι υπάλληλοι τω Βρυξελλών αποφασίζουν πριν από μας για μας;
    Με την ίδια λογική, έχουν δίκιο ο Συριζα και η Αυγή : πολιτικά δικαιώματα στους μετανάστες, εδώ και τώρα.

    Κι επειδή στα πλαίσια του «παγκόσμιου χωριού» η Ελλάδα δεν είναι παρά μια μικρή επαρχία, όποτε οι «ιθαγενείς» επιδεικνύουν ανωριμότητα στην εκλογή των αρχόντων τους, ας παρεμβαίνουν οι παροικούσες ιντελιγκέντσιες, οι προερχόμενες από τα μεγάλα κέντρα εξουσίας, να μας βάζουν στον ίσιο δρόμο.

    (Αν κυκλοφορούν ποντίκια στην κουζίνα που παρασκευάζεται το φαΐ για το οποίο πληρώνεις ή στο δωμάτιο για το οποίο επίσης πληρώνεις και βέβαια θα διαμαρτυρηθείς.
    Αν όμως κυκλοφορούν ποντίκια στο σπίτι του εστιάτορα ή του ξενοδόχου, είναι δικιά του δουλειά αν θα τα σκοτώσει ή θα τα κάνει κατοικίδια.)

  8. Αθηναίος (αναντάμ παπαντάμ)
    14/04/2008 στο 11:29

    Α ωραία! Η Αθήνα στούς Αθηναίους, λοιπόν!

  9. 14/04/2008 στο 14:41

    @ mnk

    Με έπεισες. Στο εξής θα ασχολούμαι μόνον με τα του οίκου μου. Ιδιωτεύω = ιδιώτης = idiot.

    @ Αθηναίος (αναντάμ παπαντάμ)

    Χαίρω πολύ! Επαρχιώτης αναντάμ Παπαντάμ! Με δικαίωμα ψήφου στην Αθήνα. Μπορώ να έχω γνώμη για την πόλη που ζω; Και αν ναι, μπορώ να έχω γνώμη και για το χωριό μου; [ρητορικά τα ερωτήματα. Nothing personal] Και ναι, κατάλαβα και το χιούμορ σας 🙂

  10. 15/04/2008 στο 13:32

    Επειδή έχει γίνει μια παρανόηση για τους κακούς «ξένους» που δεν επιτρέπεται να ανακατεύονται σε «εσωτερικές» υποθέσεις, να υπενθυμίσω ότι ο πρώτος που ανέδειξε -στην κυριολεξία- το θέμα μέσα από τα ιστολόγια ήταν ο Βιολόγος που κατάγεται από τα Ιωάννινα και τον στήριξα με buzzing στο Buzz-Reality.

    http://kafeskaitsigaro.blogspot.com/2008/04/blog-post.html
    http://kafeskaitsigaro.blogspot.com/2008/04/blog-post_05.html

    Αυτά προς αποκατάσταση της αλήθειας.

  11. 16/04/2008 στο 19:22

    @ JustAnotherGoneOff

    Πολύ ενδιαφέροντα και κατατοπιστικά κείμενα. Ευχαριστούμε!

  1. No trackbacks yet.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.