CDRSEE V

23/01/2007

Προηγούμενα σημειώματα: CDRSEE I, CDRSEE II, CDRSEE III, CDRSEE IV

Το είχε πει κι ο Κάρολος άλλωστε. Εκτός από τους προλετάριους και το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα.

…Κι έτσι τα υπουργεία Εξωτερικών τριών Μεγάλων Δυνάμεων, πολυεθνικές επιχειρήσεις, «Μη» Κυβερνητικές Οργανώσεις και λοιποί οργανισμοί και άτομα χρηματοδότησαν κι ένα πρόγραμμα κοινής «απο-εθνικοποιημένης» ιστορίας για τους μαθητές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Κέντρο για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη [CDRSEE], λέγεται το think tank [;], και πρόεδρός του ένας δεδηλωμένος εθνικιστής [ισραηλιναράς] και ρατσιστής [σιωνιστής].

Τα εγχειρίδια κοινής ιστορίας έχουν μεταφραστεί, μέχρι στιγμής, μόνον στα ελληνικά και στα σέρβικα. Προφανώς οι Κοσοβάροι, οι Τούρκοι, οι Σκοπιανοί, οι Κροάτες, δεν χρειάζεται να απο-εθνικοποιήσουν -ακόμη;- την ιστορία τους.

Εκτός από το κεφάλαιο και τις Μεγάλες Δυνάμεις, όπως δεν είπε ο Κάρολος, πατρίδα δεν έχουν ούτε οι αριστεροί διανοούμενοι. Δική τους, εννοώ…

ΥΓ. Επανάληψις μήτηρ μαθήσεως…

  1. 23/01/2007 στο 22:52

    Το ξεφώνησε και ο Αγτζίδης στο Πολεμικό μουσείο σήμερα (να πώ την αλήθεια δεν το περίμενα να είναι τόσο λαύρος… λόγω ιδιοσυγκρασίας και παρελθόντος πολιτικού) Εντυπωσιάσθηκα και με την παραδοχή του Μεταλληνού ότι η εκκλησιαστική και η πολιτική ιστορία της Ελλάδας είναι σχεδόν ένα και το αυτό…

    Εντυπωσιακή συμμετοχή στο Πολ. Μουσείο. Υπολογίζω πάνω από 800 άτομα. Εξαιρετικές γενικά τοποθετήσεις και καίριες.

  2. 23/01/2007 στο 23:59

    Για να πω την πάσα αλήθεια, δεν ξέρω το πολιτικό παρελθόν του Αγτζίδη. Όντας παλαιο-νεο-ελλαδίτης [Θετταλός] καθ’ ολοκληρίαν, δεν είχα εκείνα τα ιδιαίτερα ερεθίσματα από το περιβάλλον μου για να ενδιαφερθώ ιδιαίτερα για τον εκείθεν του Αιγαίου ελληνισμό. Τον διαβάζω, και τον διάβαζα, όχι συστηματικά -όπου τύχαινε- και θεωρώ ότι είναι από τους αξιολογότατους στην Ελλάδα.

    Και τι ακριβώς παραδέχθηκε ο πατήρ Μεταλληνός; Ότι πολιτεία και εκκλησία βαδίζουν χέρι-χέρι; Ήταν δήλωση αυτοκριτικής ή δήλωση «δύναμης»;

    Τελικά, τα Μουσεία της Βασιλίσσης Σοφίας γνωρίζουν «πιένες» τα τελευταία βράδια. Σήμερα «τα βιβλία ιστορίας», χτες το «1204». Ενδιαφέρον. Αν αρχίσει και κανένας διάλογος όχι με επιχειρήματα «ο τάδε σαχλαμάρας», «σκάσε, εσύ δεν είσαι ιστορικός», «ο διάλογος έχει τελειώσει», τόσο το καλύτερο… Αλλά γιατί δεν το βλέπω;

  3. 24/01/2007 στο 10:52

    «..πατρίδα δεν έχουν ούτε οι αριστεροί διανοούμενοι».
    Μάλλον εννούμε τη συγκεκριμένη ομάδα Λιάκου, και όχι το σύνολο των «αριστερών διανοουμένων».

    Για να μην τους επιτρέψουμε να τα οικειοποιηθούν όλα… που, έτσι κι αλλιως, δεν τους ανήκουν!

  4. 24/01/2007 στο 11:08

    @ Πόντος και Αριστερά

    Προφανώς και δεν εννοούσα το σύνολο των αριστερών διανοούμενων. Εξάλλου τα επιχειρήματα «ο τάδε σαχλαμάρας» κ.λπ. αποτελούν σήμα κατατεθέν της επιχειρηματολογίας «κάποιων».

    Προφανώς και δεν τους ανήκουν!

  5. 24/01/2007 στο 13:57

    Καλημέρα από το Düsseldorf,
    Επιτέλους ελληνικά!!
    Οι αστοί διανούμενοι αντιλαμβάνονται πολύ πιο σωστά τα καινούργια δεδομένα του κόσμου μας, σε αντίθεση με τους αριστερούς διανοούμενοους που έχουν χάσει περισσότερο από τον καθένα το μπούσουλα . Ο Εκο λ.χ. είναι εναντίον της ιδιωτικής παιδείας, σε αντίθεση με τους «σοσιαλιστές» και τους δήθεν αριστερούς. Πιστεύω, ότι αν δεν δημιουργηθεί μια διανοτική ομάδα που θα εμνεύσει μία άλλη πολιτική ηθική και κοσμοθεωρία, δεν υπάρχει κανένας λόγος να περιμένουμε ανάσα αλλαγής, όταν αυτό που χρειαζόμαστε είναι μία θύελλα ανατροπικών σκέψεων! Ποιά είναι η ομάδα Λιάκου;; Ποιός είναι ο Λιάκος, όλο τον διαβάζω στο δίκτυ, αλλά δεν τον ξέρω.

  6. 24/01/2007 στο 13:58

    Ξαναγράφουμε την ιστορία!! Τι γελοίος τόπος

  7. 24/01/2007 στο 14:34

    Düsseldorf με ουμλάουτ;! Κάτσε σε μια πόλη , γιατί θα μας ζαλίσεις τελικά μ’ αυτά τα πήγαιν’ έλα. 😉

    Μια διαφορά έχουν οι αστοί από τους «αριστερούς» [προσοχή στα εισαγωγικά, ε;] διανοούμενους: οι πρώτοι δεν χρειάστηκε να φιλήσουν κατουρημένες ποδιές δια να ανέλθουν.

    Ο Αντώνης Λιάκος είναι καθηγητής ιστορίας στο π/μιο Αθηνών και εκ των ηγετών του κινήματος των «νέων ιστορικών» στην Ελλάδα.

  8. 24/01/2007 στο 15:10

    Ετσι γράφεται το Düsseldorf με Umlaut. Και οι Βροχέλλες Brüssel. Τι να κάνω τον Χειμώνα εκτίθεμαι!
    Αααα, αυτόν τον ξέρω και προσωπικά, είναι μέλος του Δ.Σ. του ΟΠΕΚ «ομιλος για τον προβληματισμό της κοινωνίας». Πηγαίνω σχεδόν σε όλες τις εκδηλώσεις του. Γ αυτό τα έχω βάψει μαύρα, γιατί κάθε φορά που τους ακούω απελπίζομαι. «Νέοι Ιστορικοί», δεν μου λέει κάτι. Κάποια αστεία άρθρα είχα διαβάσει, αλλά δεν τα πήρα στα σοβαρά.
    Ετσι είναι οι αστοί δεν φοβούνται κιόλας, ούτε αυτολογοκρίνονται

  9. 24/01/2007 στο 19:25

    Σωστά. Ο Αντώνης Λιάκος είναι και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου για τον Εκσυγχρονισμό της Κοινωνίας μας [ http://www.opek.gr/opek/ ], όπου είχε μιλήσει κι ο σύντροφος Σημίτης προ εβδομάδος. Υπάρχει κι ένας συνεργαζόμενος όμιλος στην Κύπρο με τον ίδιο ακριβώς τίτλο: http://opek.org.cy/greek/

    Think tanks…

  10. 25/01/2007 στο 08:08

    Και όμως, τα «επιχειρήματα» συνεχίζουν να είναι «είσαστε νοικοκυρές και γεωργοί, είμαστε ιστορικοί»…

    Ποιό είναι το πολιτικό υπόβαθρο της ιστοριογραφίας τους επιτρέπεται άραγε να το συζητάμε;

  11. 25/01/2007 στο 11:17

    Πολιτικό υπόβαθρο της ιστοριογραφίας τους; Μα η ιστορία είναι «καθαρή επιστήμη», και τα πορίσματά της επιβεβαιώνονται ή διαψεύδονται πειραματικά. Δεν είναι θέμα ερμηνειών. Είτε είσαι μυημένος [επιστήμων] είτε δεν είσαι. Πίστευε και μη ερεύνα. Τι ζητούν οι οπωροπώλαι και αι οικοκυραί στο παζάρι κι άλλα τέτοια. Εκσυγχρονισμός και βουρ για τον Μεσαίωνα.

  12. 25/01/2007 στο 12:51

    I ekthesi xekinai kathe mera me to tragoudaki, «guten Morgen Sonnenschein», omos simera chionizi,
    Also, good morning sunshine!
    Ke min provlimatiseste, dioti den iparchi fos apo pouthena. Bori se kamia 15ria chronia, kati na simvi ke na mas provlimatissi olous. I Siemens parelave apo tin EU prostimo 400.000.000 evra.
    Pios ta plironi afta ta lefta?? O metochos. Alla metochos ine ke i asfalies, pou ependioun se blue chips!! Diladi pali i pleba.
    Ante vgale akri.

  13. 25/01/2007 στο 13:33

    Θα μπορούσε να ξεκινάει με το Τάνενμπάουμ [; έτσι είναι;]. [Μια φορά, σε άλλους τόπους, σ’ άλλα μέρη, ταξιδεύαμε με ένα ΙΧ, δυο λατινοαμερικάνοι, δυο Έλληνες κι ο απαραίτητος Γερμανός. Αφού εξαντλήσαμε όλο το ρεπερτόριο σε λατινοαμερικάνικα και ελληνικά τραγούδια, ζητήσαμε από τον Γερμανό να μας πει κι αυτός ένα. Αμ δε! Αρνήθηκε σθεναρά. Καταλαβαίνετε τη συνέχεια… Όλοι οι υπόλοιποι «έψαλαν» το Τάνενμπάουμ. Ακόμα γελάμε. Οι «ψάλτες». Όχι ο Γερμανός.]

    Περιοδεύουσα έκθεση [κούραση], χιονίζει κιόλας, που να δεις φως; Όχι ότι εδώ βλέπουμε, αλλά τουλάχιστον «είμαστε» ηλιόλουστοι. Μέχρι το Σάββατο. Γιατί μετά, λέει, θα χειμωνιάσει. Και σ’ ό,τι με αφορά, σκασίλα μου. Πάλι ηλιόλουστος θα είμαι. Φεύγω!!!

  14. 25/01/2007 στο 18:25

    Περιοδεύουσα έκθεση: ochi statheri sto Düsseldorf.
    Τάνενμπάουμ, nai me duo tonous. Oh Tannenbaum, xristougieniatikos tromos, ta kaimena ta dendrakia, sa ta dika mas ta provata tou Pascha.
    Gute Reise se ilioloustes chores!! ke na mas grafis posts!

  15. ΓΡακκάς
    25/01/2007 στο 23:29

    Τίποτε. Αυτού του στύλ τα θινγκ τανκς είναι προπομπός των ρήαλ τανκς…

    Κατά τα άλλα

    Δόξα και τιμή σε κείνη τη ρουκέτα που άφησε τον πρέσβη δίχως τουαλέτα…

  16. 26/01/2007 στο 11:25

    @ ange-ta
    Ας μην υπερβάλλουμε ούτε για τα δεντράκια ούτε για τα προβατάκια 🙂
    Ευχαριστώ! Θα σας γράφω.

    @ ΓΡακκάς
    Προπομπός και/ή αντικαταστάτης. Εξαρτάται από τις αντιστάσεις.

    Υπερβολές. Ή όταν τα «βλήματα» συναντούν τα «λύματα».

  17. 28/01/2007 στο 17:35

    αγαπητέ κ. Μόρφο,
    έχω γενικά την [προσωπική] αίσθηση πως είστε μάλλον προσεκτικός άνθρωπος στους ισχυρισμούς και τις αιτιάσεις σας. Καταγραφετε τις απόψεις σας-στις οποίες συνήθως είμαι απέναντι, αλλά δεν βλέπω τίποτα το αθέμιτο στη διαφωνία μας.
    Αυτά βλέπετε, αυτά καταλαβαίνετε.
    Μάχεστε λυσσαλέα τα ‘ξενόπνευστα’ εγχειρίδια ιστορίας που «έχουν μεταφραστεί, μέχρι στιγμής, μόνον στα ελληνικά και στα σέρβικα»,εκτιμάτε διάφορα και υπαινίσσεστε περισσότερα για τη σχέση των αριστερών διανοούμένων με την ‘πατρίδα’ δικαίωμα σας αναφαίρετο.
    🙂
    Καταβάλλετε, ασφαλώς, καθε (;) δυνατή προσπάθεια για να διαφωτίσετε τους επισκέπτες του ιστολογίου σας για το φλέγον αυτό θέμα.

    Ένας άλλος δε σχολιαστής σας αναφερεται στην αναγκη να μην τους «επιτρέψουμε να τα οικειοποιηθούν όλα… που, έτσι κι αλλιως, δεν τους ανήκουν!»-στο οποίο και εσείς ασμένως συναινείτε.
    Θα θελατε να μας εξηγήσετε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ _ποιά_ είναι αυτά που θέλουν οι ανθρωποι αυτοί να ‘οικειοποιηθούν’, ποιοί είμαστε ‘εμείς’ [ή εσείς ενδεχομένως] που ‘δεν θα τους το επιτρέψετε’ και γιατί ‘δεν τους ανήκουν’.
    Θα εκτιμούσα μια σαφή και χωρίς περιστροφές απάντηση.

    Αισθανέστε προσέτι την ανάγκη να εμπλέξετε πρόσωπα και ρεύματα [«ομάδα Λιάκου», «κίνημα νέων ιστορικών», κα], ενημερώνετε δε και τους απορημένους αναγνώστες σας επ’ αυτών.

    Θα θέλατε να αναφερθείτε -εξίσου- ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ σε αυτά τα πρόσωπα, τα ρεύματα, κλπ, γιατί εγώ αγνοώ τις σχετικές αντιλήψεις τους για την πατρίδα.
    Επίσης, θα ήθελα να πληροφορηθώ σε σχέση με αυτούς τους νέους ιστορικούς, τι ακριβώς πρεσβεύουν-πέρα από το να συμβάλλουν στην ‘απο-εθνικοποίηση της ιστορίας της χώρας μας.
    Έχουν κάποια agenda?
    Θα θελατε να αναφερθείτε σε ονόματα και ΚΥΡΙΩΣ σε μελέτες/έργα/βιβλία τους [του «κινηματος των νέων ιστορικών», αλλά και του Α. Λιάκου προσωπικώς, εννοώ], ώστε να πληροφορηθούμε και όσοι -τυχόν- τα αγνοούμε, διεξοδικά για αυτά τα ζητήματα.
    Υποθέτω, πως θα υπάρχουν επαρκή τεκμήρια για να διαπιστώσουμε όλα αυτά τα μείζονος σημασίας και βαρύτητας ζητήματα που συστηματικά μας καταγγέλετε.
    Σας ευχαριστώ προκαταβολικά για την εστιασμένη και αναλυτική απαντηση που προσδοκώ να δώσετε στα βασανιστικά αυτά ερωτήματα μου.

    ΥΓ. Και τέλος, κάπου ισχυριζεστε αναφερόμενος (;) σε αντιλήψεις τρίτων [ιστορικών, άραγε;]:
    «Μα η ιστορία είναι “καθαρή επιστήμη”, και τα πορίσματά της επιβεβαιώνονται ή διαψεύδονται πειραματικά. Δεν είναι θέμα ερμηνειών. Είτε είσαι μυημένος [επιστήμων] είτε δεν είσαι. Πίστευε και μη ερεύνα.»
    Επειδή προσωπικώς βδελυσσομαι τετοιες απόψεις, θα με ενδιέφερε-εφόσον βεβαίως επιθυμείτε να μου θέσετε υπόψιν επακριβώς τους σχετικούς αφορισμούς τους οποίους αναπαράξατε.

  18. 29/01/2007 στο 09:03

    γιατί εγώ αγνοώ τις σχετικές αντιλήψεις τους για την πατρίδα.

    Θα απαντήσει φαντάζομαι ο Μόρφος όταν γυρίσει. Εγώ όμως ο νοικοκύρης, μέλλων γεωργός και εσαεί ανειδίκευτος, θα δώσω μια συμβουλή στον «αφελώς» ερωτώντα ιστορικό…

    Να διαβάσετε το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού. Να διαβάσετε τα άρθρα τους γύρω-γύρω. Θα αντιληφθείτε.

    Και αφήστε το «ροζ» (μια κόκκινο- μια άσπρο) χρωματάκι που συνηθίζουν να στολίζουν τις απόψεις τους οι εν γένει Λιακο-κουλουρο-ρεπούσηδες.

    Αφού σας πάει το ΤΟΥΡΚΟΥ-άζ!. Και εκτός πλάζ.

  19. Σβορώνος
    29/01/2007 στο 10:27

    Για θυμείστε μου, ο Λιάκος είναι εκείνος ο εξαίρετος νέος ιστορικός, με το απαράμιλλο ήθος και την επιστημονική επάρκεια, που δήλωσε τα παρακάτω στη συζήτηση για το βιβλίο Ιστορίας:

    «…οι διαμαρτυρίες του εσμού των αλευρομαγείρων και λοιπών άσχετων,
    περιλαμβανομένου ενός γραφικού πλέον πρώην προέδρου και της γνωστής
    “μάστιγας του Θεού”, δεν θα πρέπει να μας παραξενεύουν. Είναι η ίδια χορωδία
    που έψαλλε στα Ίμια, στις λαοσυνάξεις για τις ταυτότητες, εναντίον των
    μεταναστών και σε κάθε άλλη ευκαιρία όπου κινδυνεύει η φυλή. Ελπίζω ότι η κ.
    υπουργός δεν θα επαναλάβει το λάθος τού προκατόχου της, που κατήργησε το
    σχολικό εγχειρίδιο της Γ’ Λυκείου από την Κίνα, ώστε να ανατεθεί τώρα, χωρίς
    διαγωνισμό, σε δύο επιφανείς ιστορικούς της νεοδημοκρατικής εμπιστοσύνης».

    Αυτός που εκτός από το ήθος έχει και εξαιρετική πειθώ, αφού κατάφερε να πείσει με τον τρόπο του και τη δύσκολη και στριφνή Μαριέττα;

  20. anonymouser
    29/01/2007 στο 14:49

    http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18743&m=P24&aa=1

    «Η συζήτηση για το βιβλίο της ιστορίας της Στ΄Δημοτικού δεν είναι συζήτηση για την Ιστορία, είναι συζήτηση για την ιδεολογία του σχολείου. Και ίσως αυτός είναι ο μόνος λόγος που δικαιολογεί την ανάμιξη στη συζήτηση αυτή των όποιων πολιτών νομίζουν ότι τους αφορά.»

  21. Σβορώνος
    29/01/2007 στο 16:08

    «Ούτε όμως η ουδέτερη αφήγηση συνεισφέρει στη συμφιλίωση με το παρελθόν ούτε άλλωστε συμβάλλει με βεβαιότητα στην ανάπτυξη της ανοχής προς τους ιστορικούς εχθρούς» λέει η άλλη………

  22. 05/02/2007 στο 13:40

    Καλημέρα κ. Σβορώνε,
    Ναί αυτός ο Λιάκος, λες και έχει σημασία ποιός λέει τι και όχι τί λέει τις!
    Σήμερα η «αριστερά» μας απέκτισε και αυτό το ήθος: Οι ψωμάδες, ας ψήνουν ψωμιά και να το βουλώνουν. Χωρίς να θέλω στο ελάχιστο να μειώσω την συνεισφορά και την αξία των ειδικών στην κατανόηση της ΙΣΤΟΡΙΑΣ, η οποία ιστορία έχει και το ελάτωμα να επαναλαμβάνεται, έστω και σαν «ο ανηψιός αντί του θείου». Να υποθέσω, ότι είστε ο Σβορώνος, ο ιστορικός;;

  1. 14/06/2008 στο 02:21
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.